Warm Up Turn to page 25 in your textbook. Read the Fondo Cultural.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tema 1-A Vocabulario ¿Qué haces en la escuela?.
Advertisements

The Fun and Exciting World of Affirmative and Negative Expressions
Tu Día Escolar.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
Warm Up Translate 1.Se prohíbe hablar en clase. 2.Hay que llegar a tiempo. 3.Debes prestar atención. 4.No debes hablar en clase. Write ONE sentence.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Versos Sencillos por José Martí (1853 – 1895).
Hispano Hablantes Hoy practiras tus habilidades de presentacion y enfásis en idioma y poesía.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Warm Up Write these numbers in Spanish
MORE CONVERSATION TOOLS
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Jeopardy VocabularySuggestio ns Stem ChangeTranslate CUlture Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Warm Up Translate into English.
Miércoles el 6 de octubre Quiz tomorrow.
Divide the following words in syllables
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
English Lesson 3.
Lunes el 28 de noviembrePreparación para el examen objetivo: estar preparados para la preparación para el examen as tapas Me habría Por lo Era más limpio.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Warm Up Turn to page 44 in your text. Read Fondo Cultural. 1.Who is this paragraph about? 2.What did this person do? 3.What was the subject of.
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
Esp 35/9/13 Hoy es el cinco de septiembre. Objective Students will be able to create a presentation in Spanish about a cultural aspect of one Spanish.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
ALC 39 Viernes el 22 de octubre. objetivo Yo puedo completar las tres asignaciones de hoy.
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
Tema 1-A Voabulary P. 17 sacar una buena nota to make a good grade.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Tener que vs. Hay que Se prohíbe ….
11 de diciembre. Para Empezar ¿Qué cosas tienes en tu dormitorio?
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
¿Qué haces en la escuela?
Warm Up Translate 1.Yo hago muchas preguntas en clase. 2.Yo saco una buena nota en español. 3.Entiendo bien. 4.Pienso que es una mala idea. 5.Nunca.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Tema 1-A Vocabulary aprender de memoria to memorize.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Tema 1 Tu día escolar.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Tema 1-A Voabulary P. 17 sacar una buena nota to make a good grade.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Target: read –AR verbs for meaning
Vocabulario del Capítulo 1-A
Repaso de ayer y el español 1
Día número 44 Español 1—Acelerado
Transcripción de la presentación:

Warm Up 1-21-13 Turn to page 25 in your textbook. Read the Fondo Cultural. Who is this about? What was his profession/why’s he famous? Where is he from? When did he live?

Time’s UP!

Announcements! Monday HW – Write 5 sentences using 1A vocabulary words. Tuesday HW – Write 3 sentences using the phrases learned today. Wednesday HW – Write 3 sentences using the stem change verbs on page 40. Thursday HW – complete study guide!

Central America Politcal

José Martí (1853-1895) Who was he? Businessman Painter Writer president

I Cultivate a White Rose By Jose Marti I cultivate a white rose In July as in January For the sincere friend Who gives me his hand frankly. And for the cruel person who tears out the heart with which I live, I cultivate neither nettles nor thorns: I cultivate a white rose.

José Martí (1853-1895)

Cultivo Una Rosa Blanca Por Jose Marti Cultivo una rosa blanca En julio como en enero, Para el amigo sincero Que me da su mano franca. Y para el cruel que me arranca El corazon con que vivo, Cardo ni ortiga cultivo, Cultivo una rosa blanca.

Cultivo Una Rosa Blanca Por Jose Marti Cultivo una rosa blanca En julio como en enero, Para el amigo sincero Que me da su mano franca. Y para el cruel que me arranca El corazon con que vivo, Cardo ni ortiga cultivo, Cultivo una rosa blanca. I cultivate a white rose In July as in January For the sincere friend Who gives me his hand frankly. And for the cruel person who tears out the heart with which I live, I cultivate neither nettles nor thorns: I cultivate a white rose.

Puzzles

DUE 25th Pronunciation Due Feb 1st Memorized!

laboratorio Carnet de identidad Los materiales Cinta Adhesiva grapadora Cinta Adhesiva Carnet de identidad laboratorio

to talk about what you do in class el informe report el laboratorio laboratory la palabra word pedir ayuda to ask for help el proyecto project sacar una buena to get a good grade nota

to talk about classroom rules a tiempo on time entregar to turn in llegar tarde to arrive late prestar atención to pay attention la regla rule respetar to respect se prohíbe . . . it’s forbidden . . .

to name school objects el armario locker el asiento seat el carnet de I.D. card identidad la cinta adhesiva transparent tape la grapadora stapler los materiales supplies, materials las tijeras scissors

negative and affirmative words alguien someone, anyone algún, alguna, some, any algunos, -as nadie no one, nobody ningún, ninguno, -a no, none, not any

other useful words conocer to know lo que what sobre on, about

Computer Lab Rules Walk in a line Right Side No talking Go to my website: pchsspanish.edublogs.org No talking in the lab!!

What line comes next?

Cultivo una rosa blanca En julio como en enero,

Para el amigo sincero Que me da su mano franca.

Y para el cruel que me arranca El corazon con que vivo,

Cardo ni ortiga cultivo, Cultivo una rosa blanca.

Journal Entry: How do you memorize poems? What was something you had to memorize in the past? How did that go?

Cultivo una rosa blanca En julio como en enero, Para el amigo sincero Que me da su mano franca. Y para el cruel que me arranca El corazon con que vivo, Cardo ni ortiga cultivo, Cultivo una rosa blanca.

This Week’s Finding Miracles Assignment Read Chapter 2