Diálogos dirigidos con autoevaluación

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El futuro 16.1 con vocabulario en la Lección 11
Advertisements

Unidad 5-Lección 2 Verbos deOY yGO. REPASO present tense endings -ar -er -ir -o -amos -o -emos -o -imos -as -áis -es -éis -es-ís -a -an -e -en -e -en.
Preterite Up to now we’ve practiced –ar regular verbs in the preterite or past tense. Today we’ll learn –ir/-er preterite verb endings.
Yes! so crazy right now Most incredibly It's your girl b It's your boy young History in the makin Part 2 I look and stare so deep in your eyes I touch.
Saying if something has already been done Ven Conmigo
Bell ringer: Escribe la forma correcta del mandato informal
Español II El 11 de febrero de 2011.
El 18 de febrero Unidad 6, lección 2. sedentarioactivoflexiblefuerte adelgazardisfrutarengordarestar a dieta meriendaproteínavitaminasminerales hacer.
Direct Object Pronouns. 1.A direct object pronoun tells _________ or _____________ receives the action of the verb. 2. Direct object pronouns have the.
English Lesson 5.
Tiempos Perfectos Capítulo 4. Español 4H.. ¿Con qué dos partes relacionas los tiempos perfectos? HABER + ADO (AR VERBS)/ IDO (ER, IR VERBS)
Past Participles Michaelson Español 2 U4L1. First lets review….. Present Progressive  is the –ING ending in English Usually have:  -A form of estar.
Direct Object Pronouns. Direct Object Pronouns (pg. 156) The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer “Whom?” or “What?”
Los tiempos perfectos Juego de traducción.
14.2 Nosotros/as commands ANTE TODO  You have already learned familiar (tú) commands and formal (Ud./Uds.) commands.  You will now learn nosotros/as.
14.3 Past participles used as adjectives ANTE TODO  In Lección 5, you learned about present participles (estudiando).  Both Spanish and English have.
Talking about meals Expresate 6-2. Meals as verbs El desayuno (the breakfast) El desayuno (the breakfast) Desayunar (to eat breakfast) Desayunar (to eat.
Español 2-2 Sra. Carpinella
REPASEMOS LA TAREA Write a short complaining to Staples about a product that you received. Use some of the vocabulary below to assist you: Dear.
 A direct object tells who or what receives the action of the verb.  Busco un libro. (I am looking for a book).  Compré unos guantes. (I bought some.
Conversaciones Dirigidas
42 Es el 29 de mayo. The Near Future. o What are you going to do? ¿Qué vas a hacer?
Unidad 11. When my aunt and uncle arrive, they will bring presents. Cuando lleguen mis tíos, traerán regalos. In case there is an emergency, leave the.
Vocabulario en contexto El banco y El correo
Aventura El Salvador Práctica Las situaciones 1 y 2 A.
Spanish III. Sometimes you describe a noun with an adjective, and sometimes you use an entire clause to describe a noun, that is an adjective clause.
English Lesson 3.
Capítulo 3.  The verb ir is an irregular verb.  It follows the same pattern as an –ar verb conjugation except in the yo form even though it is an –ir.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Invitations and excuses. ¿Te gustaría ir a la bolera?
Los complimentos Pronombres del objeto directo Pronombres del objeto indirecto Pronombres reflexivos.
Unidad 5-Lección 2 Verbos de ‘OY’ y ‘GO’. REPASO present tense endings -ar -er -ir -o -amos -o -emos -o -imos -as -áis -es -éis -es-ís -a -an -e -en -e.
The Present Tense of tener (to have)
Survival Spanish – SPA II y III
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
Estar + Participio Pasado
She hasn’t sold it yet. Ella no lo ha vendido todavía.
Español 3-3 Sra. Carpinella. Haber  to have (only with other verbs) Past Participle  For an –ar verb, drop the –ar and add ado  For an –er or –ir verb,
El Futuro. You have already learned to talk about the future. The forms of the present can be used to describe the immediate future, and the ir + a +
Hoy es jueves. Es el 3 de abril del 2014 ¿Cómo nos preparamos para el examen parcial? PARA HACER AHORA – Complete con el subjuntivo de los verbos indicados.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
7.1 The present perfect © and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc —Tiene mucho mérito lo que te ha pasado.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
—Es algo que siempre he deseado.
11 de diciembre. Para Empezar ¿Qué cosas tienes en tu dormitorio?
Preguntas y respuestas
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
Objetivo: ¿Qué acabas de hacer? Hagan Ahora: Saquen la tarea (del cuaderno de más práctica). Completen actividad 6, MP página 75 Hoy es lunes el 14 de.
Hoy es el 22 de noviembre Calentamiento Pg. 28 Answer the following question about what you had done this past Saturday before 3pm in English. Write at.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Discutiendo preparandose por un viaje. sacar dinero To get out money.
200 pt 300 pt 400 pt 500 pt 100 pt 200 pt 300 pt 400 pt 500 pt 100 pt 200pt 300 pt 400 pt 500 pt 100 pt 200 pt 300 pt 400 pt 500 pt 100 pt 200 pt 300 pt.
Hagan ahora: (Do Now)
Past Participles as Adjectives
Q UASIMODO : On the test tomorrow: Vocab 2 + dirrections vocab on the back of affirmative tú notes. Affirmative tú commands (regular + irregular) Negative.
Lesson 5 Warm-ups Descubre 2. Label
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Repaso para el examen Tema 6B. Los verbos como GUSTAR.
Past Participles as Adjectives By: Parker A. & Henry S.
Estar + participo ser + participo Chapter 2, part 1.
A: Where can I get a city map? B: There on the corner. ANSWERS ARE ON QUIZLET: speaking bank #2 - SPEAKING.
Quasimodo: Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas. ¡Tienen que preparar para la prueba!
Past Participles as Adjectives.  Adjectives that are formed from verbs are called past participles.  In ENGLISH past participles usually end in  “ed”
Los Pronombres de Complementos Indirectos Indirect Object Pronouns IOPs Español II Unidad 8A.
PAST PARTICIPLES AND THE PERFECT TENSES PAST PARTICIPLES Past participles are words like “eaten,” “fallen,” “found,” “arranged,” “left,” “denied” They.
1. ¿Te gusta salir a comer. Sí, me gusta salir a comer
Transcripción de la presentación:

Diálogos dirigidos con autoevaluación Lección 14.3 Past Participles as adjectives combined with nosotros commands and present subjunctive Diálogos dirigidos con autoevaluación

Diálogo 1 C1: Is the post office open? C2: Yes, but my letter is already mailed. C1: My package is not yet mailed. C2: Let’s go today because the post office is closed tomorrow. C1: ¿Está abierto el correo? C2: Sí, pero mi carta ya está enviada (mandada). C1: Mi paquete todavía no está enviado (mandado). C2: Vamos hoy porque el correo está cerrado mañana.

Diálogo 2 C2: I am lost. I am looking for a bank where I can cash checks. C1: The bank is closed, but you can go to the ATM. Are the checks signed? C2: Yes, but I also have a signed form in order to apply for a loan. I need to go to an open bank. C1: The bank on Bolívar Street is open today. C2: Estoy perdido. Busco un banco donde pueda cobrar cheques. C1: El banco está cerrado pero puedes ir al cajero automático. ¿ Están firmados los cheques? C2: Sí, pero también tengo un formulario firmado para pedir un préstamo. Necesito ir a un banco abierto. C1: El banco en La Calle Bolívar está abierto hoy.

Diálogo 3 C1: Is your computer already fixed? C2: No, it is broken. Do you know anyone who can solve the problem? C1: No. You should buy a new computer with your saved money. C2: The preferred solution is to fix it. C1: ¿Ya está arreglada tu computadora? C2: No, está rota. ¿Conoces a alguien que pueda resolver el problema? C1: No. Debes comprar una computadora nueva con tu dinero ahorrado. C2: La solución preferida es arreglarla.

Diálogo 4 C2: Is your homework done? C1: I already have my homework done. C2: Is your bed made? C1: No. My bed is not yet made. C2: ¿Está hecha tu tarea? C1: Ya tengo mi tarea hecha. C2: ¿Está hecha tu cama? C1: No. Mi cama todavía no esta hecha.

Diálogo 5 C1: Is the dinner served? C2: Not yet, but the food is prepared. C1: The table is not yet set. C2: Let’s set the table now so that the dinner can be served. C1: ¿Está servida la cena? C2: Todavía no, pero la comida está preparada. C1: La mesa todavía no está puesta. C2: Pongamos la mesa ahora para que la cena pueda estar servida.