Cómo jugar al Baloncesto Mi nombre es Ms. Backstrom.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Juego de Verbos El Pretérito Regular e Irregular.
Advertisements

Stem-Changing Verbs Congratulations! Youve graduated to the next major verb concept, the stem- changing verbs.
Juguemos con los verbos
Los Verbos Irregulares en el Presente
G A N A CON J E S U S.
KIND OF FRACTIONS. PROPER FRACTIONS Mixed Fractions or Improper Fractions.
Escribir – Fill-in-Blank
Stem-changing verbs.
Pg. 129 – Negations Words Ways of making sentences negative in Spanish.
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
PRONOMBRES DE COMPLEMENTO DIRECTO E INDIRECTO. ¿ Recuerdas? COMPLEMENTO DIRECTO Is a noun or a noun phrase that receives the action of the verb directly.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Español de septiembre. La Campana Hoy es martes el 23 de septiembre de ¡Matemáticas! ◦1. seis + ocho = ◦2. veinte – once = ◦3. dos x nueve.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
 You already know how to communicate what you do or what you generally do every day  At school  After school  At home Example: Todos los días voy a.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Los verbos reflexivos Objective:
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
ALC 77 Hoy es viernes el 27 de abril de 2012 Hagan una ALC nueva (2 minutos) En el cuadro 1 ALC En el cuadro 2 – Número – Nombre – Período – Clase.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Repaso Los complementos directos Remember that direct object pronouns tell WHO or WHAT receives the action of the verb. Los complementos directos.
The Rules Each row will be a team 1 contestant from each row will stand Each team will have the opportunity to write an answer on the whiteboard. 1.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
DO NOW: Solve each math problem
Por favor sientate por una persona nueva. Abre canvas y lee los anuncios. Se encuentra el trabajo de hoy en Canvas. Curso> asignaciones> stem changers.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
ALC 145 Bienvenida jueves el 5 de mayo Tomorrow bring markers or colored pencils to make mother’s day cards.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
3.2 Vocab Quiz Practice Ir, Dar, Estar Al and Del
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>From Beginning at the top left of the screen. Press the space bar to move.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Lunes el 21 de marzo. Bienvenida  Repasar expectaciones.  Introducir preguntas nuevas.
I can Tell time in Spanish: Avancemos 2.2 Jorgensen.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Mi rutina diaria Verbos reflexivos.
Lunes el 21 de marzo.  Repasar expectaciones.  Escucha y escribe el objetivo.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Direct Object Pronouns
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Avancemos 1 – Unidad 2 Lección 1
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Subjunctivo – Cláusulas Adverbiales Para la lección de hoy, necesitamos repasar cómo formar el imperfecto del subjuntivo (los ra-ras) Hablar  tú ______.
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD.
 Ser vs. Estar *In the following slides, you and your team will see a number of different sentences. Each sentence will be missing a form of the verb.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Días y meses Complete the activities on the following slides! If you are lost, try reading the directions! Then ask a neighbor! Then ask Señor Dean!
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
El Imperfecto Español 2.
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Transcripción de la presentación:

Cómo jugar al Baloncesto Mi nombre es Ms. Backstrom

Pulgares hacia arriba (thumbs up) Más adelante, después de cada diapositiva, por favor, deme un pulgares arriba para mostrar que ha entendido (Moving forward, after each slide, please give me a thumbs up to show you understand)

Reglas (rules) Incluso varios de los miembros del equipo (even number of people per team) Cada canasta vale un punto (each basket is worth 1 point) Cada jugador debe tocar el balón por lo menos una vez antes de disparar el balón (each player must touch the ball at least once before shooting the ball)

Reglas (rules) Debe utilizar un rebote o pase pecho paso a paso la bola (Must use a bounce pass or chest pass to pass the ball) La misma persona puede disparar dos veces en una fila (The same person cannot shoot two times in a row)

Pase Rebote (bounce pass) Baloncesto debe rebotar una vez antes de su compañeros de equipo pueden atrapar la pelota (Basketball must bounce once before your teammates can catch the ball)

Pecho Pase (chest pass) El baloncesto no puede tocar el suelo y se debe ir directamente a tu pareja (Basketball cannot touch the ground and it must go directly to your partner)

Disparar (shooting) Uso colocación correcta de las manos cuando dispara la bola hacia la plaza en el tablero (Use proper hand placement when shooting the ball aiming towards the square on the backboard)

Vídeo baloncesto (Basketball Video)

Listo. Conjunto. Ir. (Ready. Set. Go.) LE en equipos de tres y aún comenzar a jugar media cancha. (I will put you in teams of three and you still start playing half court.) Cuando se escucha el silbato, que se unirá al equipo en media cancha y jugar como un grupo grande. (When you hear the whistle, you will join the team also wearing jerseys and we will play as a large group.)

Recuerde… (Remember) Cada persona debe tocar la pelota por lo menos una vez antes de que su equipo puede disparar. (Every person must touch the basketball at least once before your team can shoot) Usted debe usar un pase de salto o el pase de pecho pasando a un compañero de equipo (you must use a bounce pass or chest pass when passing to a teammate)

Baloncesto Diviértase! (Have Fun!)