Implementation of the North Carolina Read to Achieve Program Parent Guide 2014-2015.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Título I & Programa Migrante PAC 17 de noviembre de 2010 Leonor B. de Maldonado.
Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
¿Qué es Title 1? O Es una beca de formula federal. O Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
Leer para Alcanzar. EL programa Leer para Alcanzar es parte del Acta de las Escuelas Públicas Excelentes de Carolina del Norte (Proyecto de ley NC 950)
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Test Preparedness Preparándose para tomar exámenes
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Una guía para los Padres - House Bill 950 G.S. 115C-83.1A-1 Escuelas del Condado de Pitt.
ESTANDARES ESTATALES COMUNES. Distrito Escolar Unificado de Bonita.
Abraham Lincoln High School Academic, Behavior and Attendance Support.
Abriendo puertas Todos los estudiantes merecen tener acceso a una educación de clase mundial que los preparará para el éxito en la universidad y en sus.
Palo Verde Magnet High School Reunión Anual de Título I 14 de October de 2013.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
(your School name) Reunión anual del Título I
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
MITOS CONTRA REALIDADES Corrigiendo los 10 principales mitos que rodean a los Estándares Comunes y las evaluaciones Smarter Balanced.
Common Core & Close Reading Núcleo Común & Lectura Atenta
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
Parent University ESL Student Education Department Preparándose para los Exámenes De Estado (EOGs)
Cram Middle School September 11, :00am in the Library.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
State of the School Community Meeting/ El Estado de la Escuela Valdez 3/24/15.
AIMS Information Información sobre AIMS Thursday, March 29, 2012 Jueves, Marzo 29, 2012 Parent Coffee Talk El Cafecito para los Padres Estrella Middle.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
Migrant Education Program at VUSD Maria A. Villarreal – Migrant Coordinator X 1083 Rogelio Ramirez – Liaison Recruiter x How do.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
El comité de evaluación del dominio del idioma
¿Qué esTitle 1? O Es una beca de formula federal. O Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Brownsville Independent School District Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant Subsidio Para Escuelas Prioritarias del.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
PREPARANDO A LOS ESTUDIANTES DEL DISTRITO ESCOLAR [DISTRICT NAME] PARA LA UNIVERSIDAD Y LA CARRERA PROFESIONAL Estableciendo una nueva base para el éxito.
School/Escuela: BROWN JUNIOR HIGH SCHOOL Date/Fecha: SEPTEMBER 17, 2015 Time/Hora: 9:30 AM & 5:30 PM.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park School Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
PARCC Score Reports Presentation Spanish Presentation Presented by: Greater Brunswick Charter School December 16, 2015.
Información para los padres El 9 de diciembre, 2015.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Middle Academy #12 Datos de rendimiento: Una nueva mirada.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Middle Academy #4 Datos de rendimiento: Una nueva mirada.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Academy High School #16 Datos de rendimiento: Una nueva.
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
Mitchell Elementary Score with Summer Reading 1 st Base: K-2 nd : 5 picture books 3 rd -5 th : 1 chapter book PRIZE: ICE CREAM AT LUNCH K-2 nd : 10 picture.
1 ReadiStep ™ Resultados: Creando un Camino Nuevo Hacia el Futuro.
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Implementacion del programa “Read to Achieve” (El éxito atravéz de la lectura) Guia para Padres
English as a second language in middle school
Transcripción de la presentación:

Implementation of the North Carolina Read to Achieve Program Parent Guide

Implementación del Programa Leer para Tener Éxito Guía para los Padres

Goal of Legislation All students proficient readers by the end of third grade. Gives students multiple opportunities to show proficiency Gives extra support to third and fourth grade students

Objetivo de la Legislación Todos los estudiantes deben ser competentes en la lectura al final del tercer grado Proporciona múltiples oportunidades para demonstrar la competencia Ofrece apoyo adicional a los estudiantes de tercer y cuarto grado

Reading in K-3 Core of all instruction Foundational reading skills build deeper comprehension skills and success in other content areas

Lectura desde el Kínder hasta el 3 er grado Lo básico de toda instrucción Las habilidades fundamentales de la lectura crean habilidades de comprensión mas profundas y el éxito en otras áreas del contenido

mClass Reading 3D Teachers understand reading skill development and levels Design instruction NOT tests Listening to child read from books and one- minute skill tasks Home Connect letter

Lectura mClass en 3D Los maestros comprenden el desarrollo y los niveles de las habilidades de la lectura Diseñar la instrucción NO pruebas Escuchar a los niños leer de un libro y en las tareas de habilidad de un minuto Carta de Comunicación con el Hogar

Personal Education Plan (PEP) PEP developed if student below proficiency Must include focused interventions and goals Development of stronger reading skills Parents receive copy of PEP and are included in reviews Teachers monitor student’s progress frequently Intensive reading instruction

Plan de Educación Personal (PEP) Desarrollo de un PEP si el estudiante se encuentra por debajo del nivel de competencia Debe de incluir intervenciones y metas centradas El desarrollo para fortalecer las habilidades de lectura Los padres reciben una copia del PEP y son incluidos en las revisiones Los maestros monitorean frecuentemente el progreso de los estudiantes Instrucción intensiva de lectura

Reading At or Above Proficiency Continue to progress in reading proficiency Read, comprehend, integrate, and apply complex texts needed for secondary education and career success Become an independent reader

Leyendo en o Sobre la Competencia Continua progresando en la competencia de lectura Lee, comprende, integra, y aplica textos complejos necesarios para la educación secundaria y para tener éxito profesional Convertirse en un lector independiente

Beginning-of-Grade (BOG) End-of-Grade (EOG) Measures progress on standards BOG for reading only Indication if student on track Scores range Level 1 (the lowest) to Level 5 (the highest). EOG – reading and math Multiple-choice tests Read selections and answer questions

Comienzo-de-Grado (BOG) Fin-de-Grado (EOG) Miden el progreso de los estándares BOG solo para lectura Indicación si el estudiante está en buen camino Puntajes van del Nivel 1 (el más bajo) al Nivel 5 (el más alto). EOG – de lectura y de matemáticas Exámenes de opciones múltiples Leer selecciones y responder preguntas

Non-Promotion Score at Level 1 or 2 in reading Good cause exemption – identified in law Notification in writing

No son Promovidos Puntaje en el Nivel 1 o 2 en lectura Excepción de buena causa – identificada en la ley Notificación por escrito

Reading Camps Provided by local school district No cost to parents At least 72 hours of instruction (over at least 3 weeks) After camps -Read to Achieve test and/or local alternative -completed reading portfolio Year-round schools follow different timeline Parent/guardian decides student attendance

Campamnetos De Lectura Proporcionados por el distrito escolar local No hay costo para los padres Por lo menos 72 horas de instrucción (durante por lo menos 3 semanas) Después de los Campamentos de Lectura -Examen del programa Leer Para Tener Éxito y/o examen alterno local -Portafolio de lectura terminado Escuelas que operan todo el año siguen una cronología diferente Padre/guardián decide si asiste el estudiante

Retained Reading Label Extra intensive interventions and opportunities Extra time to catch up in reading and build stronger skills for other content areas Reading deficiencies addressed prior to more difficult work and assignments All students reading with proficiency

Clasificación ‘Retenido en Lectura’ Oportunidades e intervenciones intensivas adicionales Tiempo adicional para igualarse en la lectura y desarrollar habilidades más fuertes en otras áreas del contenido Deficiencias de lectura abordadas antes de hacer trabajos y tareas más difíciles Todos los estudiantes leyendo con competencia

Successful Reading Development One of three situations: – Third grade accelerated class – Three/four transitional – Fourth grade accelerated class

Desarrollo Para la Lectura Excitosa Una de tres situaciones: – Clase acelerada de tercer grado – Clase transicional de tercer a cuarto grado – Clase acelerada de cuarto grado

Third Grade Accelerated Class Third-grade standards and curriculum Receive 90 minutes of daily uninterrupted instruction outside of the classroom Receive services all year Take third-grade EOG

Clase Acelerada de Tercer Grado Estándares y currículo de tercer grado Recibir 90 minutos diarios de instrucción ininterrumpida fuera del salón de clase Recibir servicios todo el año Tomar el EOG de tercer grado

3/4 Transition and 4 th Grade Accelerated Classes 4 th grade standards and curriculum Both classes will include: – Research-based effective teaching strategies – A highly qualified teacher – a heterogeneous mix of students – At least 90 minutes of uninterrupted reading instruction each day to include: one-on-one and small group instruction frequent progress monitoring intensive intervention strategies Intensive remediation for students with “retained reading” label

Clases de Transición Entre el 3 er y 4 to Grado y Clases Aceleradas de 4 to Grado Estándares y currículo para el 4 to grado Ambas clases incluirán lo siguiente: – Estrategias efectivas de enseñanza basadas en la investigación – Un maestro altamente calificado – Una mezcla heterogénea de estudiantes – Por lo menos 90 minutos de instrucción de lectura ininterrumpida cada día que incluya: instrucción individual y en grupos pequeños seguimiento frecuente del progreso estrategias intensivas de intervenciones remediación intensiva para estudiantes que reciban la clasificación “retenido en lectura”

Successful Reading Development Transitional classes receive interventions within regular class setting Accelerated classes receive interventions in a pull-out setting Parents of retained students can expect: – Monthly written reports on child’s reading progress Take the 4 th grade EOG

Desarrollo para la Lectura Exitosa Las clases de transición reciben intervenciones dentro de la configuración de la clase regular Las clases aceleradas reciben intervenciones en un ambiente fuera de la clase regular Los padres de estudiantes que han sido retenidos pueden esperar: – Informes mensuales por escrito del progreso de su hijo(a) en la lectura Tomar el Examen de Fin de Grado para el 4 to grado

Mid-Year Promotion Read to Achieve test, local alternative assessment approved by the State Board of Education, or completed reading portfolio November 1 Retained reading label removed Continue work on portfolio All students remain in same classes for entire year Fourth-grade EOG

Promoción a Mediado de Año Examen del programa Leer para Tener Éxito, evaluación local alterna aprobada por la Junta de Educación Estatal, o portafolio completado de lectura 1 ro de noviembre Clasificación de retenido en lectura es removida Continuar trabajando en el portafolio Todos los estudiantes permanecen en las mismas clases por todo el año Examen de Fin de Grado para el 4 to grado

Why? Early identification and early intervention for struggling students Reduce need for remedial classes in middle and high schools Increase graduation rate All students college and career ready at graduation Proactive and offer multiple and intensive opportunities

¿Por qué? Identificación e intervención temprana para los estudiantes con dificultades Reducir la necesidad para clases de remediación en las escuelas secundarias y preparatorias Aumentar la taza de graduación Todos los estudiantes están listos para la universidad o una carrera al graduarse Ser proactivo y ofrecer oportunidades múltiples e intensivas

Who to Contact Further details and information on law and implementation Contact your child’s school View

A Quién Contactar Más detalles e información acerca de la ley y su implementación Comuníquese con la escuela de su hijo(a) Visite