INSTITUTO NORMAL MIXTO RAFAEL AQUECHE, J.M. CURSO DE: TECNOLOGIA PROYECTO DE BIMESTRE NOMBRE: KARIN ANDREA LOPEZ LAVAGNINO 5TO. MAGISTERIO PRIMERIO PRIMARIA.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Expresiones negativas y afirmativas: los indefinidos
En Clase To be able to name 12 classroom objects To be able to use
1Mallinger. PRACTICE REWRITING THE FOLLOWING SENTENCES BY REPLACING THE UNDERLINED PORTION WITH A DIRECT OBJECT PRONOUN. EACH PRACTICE SENTENCE IS FOLLOWED.
PART 4 – Practice with the irregulars Complete the questions on your NOTES handout.
Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
INSTITUTO NORMAL MIXTO RAFAEL AQUECHE, J.M. CURSO DE: TECNOLOGIA PROYECTO DE BIMESTRE PRIMERIO PRIMARIA (CNB) NOMBRE: KARIN ANDREA LOPEZ LAVAGNINO 5TO.
INSTITUTO NORMAL MIXTO RAFAEL AQUECHE, J.M. CURSO DE: TECNOLOGIA PROYECTO DE BIMESTRE PRIMERIO PRIMARIA (CNB) NOMBRE: KARIN ANDREA LOPEZ LAVAGNINO 5TO.
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
Calentamiento Get ready for the quiz by completing these sentences below with the correct form of the stem-changing verb 1. Mi amiga ____________ (almorzar)
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Parts of the Computer Las partes de la computadora
¿Qué hora es? Son las diez.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Objectos del Salón Classroom Objects.
MORE CONVERSATION TOOLS
Para hacer ahora Identifiquen:
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
THE SCIENCE CAFÉ… WHERE COOL, HIP YOUNG FOLKS COME TO DISCUSS SCIENCE!
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Definition
Los Numeros y los Colores Orchard Hill Elementary School Jessica Giboyeaux Spanish Teacher.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
CAPÍTULO DOS Repaso por el juego de jeopardy. VocabularioEscucharGramáticaCultura
La hora de comer Lunchtime!. ¿Qué comes durante la hora de comer? Durante la hora de comer…. At lunchtime..
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
Antes de empezar What question words would you use? ¿_______ está mi mochila? ¿_______ enseña la clase de inglés? ¿_______ es esto? ¿_______ no es una.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
El verbo «gustar» Voces 1 – Capítulo 6. GUSTAR El verbo «gustar» significa “to be pleasing to.” Por ejemplo: – A mí me gusta el helado. – Ice cream is.
Find My Rule Limpio a mi hijo.Limpio la cocina. Ayudamos a Mónica.Ayudamos para la fiesta. ¿Hablas a nosotros?¿Hablas la verdad? Ella enseña a los estudiantes.
Find My Rule Limpio a mi hijo.Limpio la cocina. Ayudamos a Mónica.Ayudamos para la fiesta. ¿Hablas a nosotros?¿Hablas la verdad? Ella enseña a los estudiantes.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
Put these in order on a scratch paper
Lección: los pronombres de objeto (indirecto). Gustar / “Gustar” se dice “to be pleasing,” NO “to like” / I like Spanish. (I=subject, like=verb, Spanish=direct.
Gustar: How to say you like something. Gustar In Spanish, when we want to say that we like something, like food, objects, or an activity, we use the verb.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Mi primera semana.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Español 1, 2 y 3 Argentina: La vida y la cultura 14 y 19 de octubre de 2015.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Es el 3 de noviembre HAVE YOUR DIA DE LOS MUERTOS VIDEO WORKSHEET ON YOUR DESK FOR ME TO CHECK. TOP RIGHT HAND CORNER OF YOUR DESK PLEASE, OR EASILY FLIP.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. ¿Cómo te llamas?
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Español 3 24 de febrero de 2017.
Ir practice activities
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
Práctica de vocabulario
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
The Personal “a”.
Transcripción de la presentación:

INSTITUTO NORMAL MIXTO RAFAEL AQUECHE, J.M. CURSO DE: TECNOLOGIA PROYECTO DE BIMESTRE NOMBRE: KARIN ANDREA LOPEZ LAVAGNINO 5TO. MAGISTERIO PRIMERIO PRIMARIA (CNB)

INGLES

NAME OF OBJECTS IN THE CLASS COMPETENCIA Pronuncia correctamente órdenes básicas de uso cotidiano al dirigirse a otras personas

Indicador de Logro Asocia la pronunciación de las órdenes recibidas con la de otros similares NAME OF OBJECTS IN THE CLASS

Es aprender el vocabulario de algunos objetos de la clase así como del uso habitual del alumno en el aula, debe entender las órdenes básicas para ejecutar las acciones de aprendizaje y reconocer el vocabulario asociando los objetos habituales de clase con su expresión inglesa correspondiente. El alumno aprenderá a reconocer las expresiones inglesas de los objetos de clase e intentaran aprender el nombre de algunos objetos de la clase permitiéndole oír la palabra en inglés, ver su escritura y relacionar la palabra con su dibujo.

NAME OF OBJECTS IN THE CLASS Instructions: You have to find the correct word for each drawing, but you have to use the pen.

what is the name of this object? Are these books? What is this? Instructions: you have to answer the next questions, if you don’t know, put the mouse on the drawings.

Is this a window? Is this a packbag? is this a paper?

CMLKYDHFEG DHIRHNXBDS FPAPERXWKB QOULJMZOAD ZNPFKHOGRJ TYQHKBKNET KMBVCXOXLW DESKERTAUY WJUYADGBRN MVGDBFXOWD Instructions: You have to find the following words in the next square. Desk Paper Books Ruler Chalkboard

Observa el siguiente video