Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los verbos estar y ser “to be”
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Dual Language Training Institute
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Two-Way Immersion Program Programa de Dos – Vías de Inmersión.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Introducing the Personal Studies for New Christians Descripción del programa educativo de los Estudios Personales para Nuevos Cristianos By Dave Batty.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Buenos Días Repaso 1._______ 2._______ 3._______.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Lenguaje.
CHAPTER 12: Fostering the Development of Language Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
State of the School Community Meeting/ El Estado de la Escuela Valdez 3/24/15.
+ Mi carrera después de graduarme de la universidad Por Señorita McCully.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Regular –AR verbs.  In Spanish there are three types of regular verbs, those that end in –AR, -ER and –IR  This ending sets up a pattern for how the.
Las palabras interrogativas
Gramática comparada I Diferencias foneticas
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo “llamarse”
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Preguntas y respuestas
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Siler City Elementary. Inmersión bidireccional La misma cantidad de alumnos hablantes nativos de cada idioma Equal number of native speakers.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
Dual Language Immersion Program
Siler City Elementary 1.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
First Grade Dual High Frequency Words
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Transcripción de la presentación:

Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism

¿Porqué? Why?  Los estudios comprueban que los alumnos del programa de Dos Idiomas desarrollan sus habilidades cognoscitivas, sociales y académicas a un alto nivel.  Research indicates that students in Two-Way Immersion Dual Language Program develop higher cognitive, social, and academic skills than students in regular bilingual or monolingual programs.

Goals of the Dual Language Program Las Metas del Programa de dos Idiomas  To create academically successful bilingual and biliterate individuals.  Para criar individuos que tengan éxito académicamente y que sean bilingües y alfabetizados en ambos idiomas.

Además… In Addition…  Los alumnos aprenden dos idiomas de alto nivel académico.  Aprenden a valorar las contribuciones de dos culturas.  Students acquire high levels of academic language abilities in two languages.  Students also learn to value and appreciate contributions from two cultures

y… and…  Los alumnos que terminan el programa están preparados mejores para ingresar a la universidad.  Poseen las habilidades para afrontar los retos del nuevo milenio.  Students who complete the program are better prepared to enroll in university course work…  They have the necessary skills to meet the challenges of the new millennium.

Tambien Also  En esta globalización mundial es necesario ser bilingüe para poder aspirar a mejores oportunidades de trabajo.  In today’s global economy, it is necessary to be bilingual in order to be better qualified and able to take advantage of numerous work opportunities.

To Make a Distinction…  There are two strands in LCISD’s Dual Language Program  One-Way Immersion classes only serve native English Speakers.  Two-Way Immersion classes serve both English speakers and Spanish speakers.  The goals are the same for both strands

Why Spanish? ¿Porqué español?

Which is the second language preferred by businesses?

Will my child’s participation in the Dual Language Program interfere with his /her English language development? Research shows that no long term delay in native English language development occurs for students enrolled in a TWI Dual Language Program.

¿Cómo Funciona el Programa?  Es un programa de alto nivel académico que incluye estrategias para alumnos con capacidades cognoscitivas superiores.  Generalmente hay dos maestros, uno en inglés y otro en español, son encargados de la clase. De vez en cuando uno solo maestro les da la instrucción en ambos idiomas.  Las clases se forman con alumnos que hablan únicamente inglés ó español ó alumnos bilingües.  Las lecciones nunca se repiten.

How Does the Program Work?  This program sets high academic standards that included gifted and talented strategies.  There are generally two teachers, one English monolingual and one Bilingual, deliver instruction for 50% of the time in each language. In some cases, one teacher delivers instruction in both languages.  The student population in each class may include English monolingual students, Spanish monolingual students, and bilingual students.  The lessons spiral and are not repeated.

Por un mejor mañana Todos juntos podremos lograr un futuro mejor para nuestros hijos. La mejor manera de asegurarnos de que esto suceda es brindándoles las mejores oportunidades de educación. Together we can provide a better future for our children. The best way to assure that this will happened is by providing the top quality educational opportunities for them.

Questions – Preguntas Comentarios- Comments