Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Advertisements

Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
abrir / escribir / asistir / ver / comer
How to make questions en español
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
TÓPICO: LA ROPA Y LA MODA Tomen dos minutos y escriban preguntas que puedes usar en una conversación sobre la ropa y la moda. Ideas para el vocabulario:
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Survival Spanish – SPA II y III
UNIT GOALS Define consumerism Explain how what I own or buy says about who I am Compare spending habits of teenagers in Spanish speaking countries to those.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Hola ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien gracias ¿Y tú? yo estoy feliz
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Siéntense en los grupos de lunes. Bienvenida Haz la bienvenida con una persona en el grupo. Marca el compañero y el tiempo en la hoja de “Sheets” T2 bienvenida.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
ESPAÑOL 2, el 5 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Para Empezar veintiseis de septiembre
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might apply to this unit. The purpose of essential questions are to provide you with a direction/ goal for the unit. It allows you to consider what you will be learning and why. This unit is geared towards effectively using strategies to improve your Spanish language skills – verbal, interpretive, and written. To allow you to perform and produce with the language.

What are the most necessary terms or phrases one needs for basic communication?

Preguntas principales 3. How do you measure your growth & understanding as you work toward the ability to answer the essential questions of a unit? In order to measure your growth & understanding of concepts you must self-reflect and analyze your skills for each learning goal. Learning goals allow you to reflect and evaluate your skills and ability, they allow you to determine where you are in your growth based on a 4- Point Scale.

What are the most necessary terms or phrases one needs for basic communication?

Comprender los 3 modos de comunicación Identificar las modalidades de comunicación, en orden Identificar, usar, y aplicar las 5 estrategias de comunicación con ejemplos Escribir, decir, y comprender frases y mandatos comúnes de una clase Escribir y decir información básica y biográfica. Usar y aplicar las estrategias de comunicación en forma original. Notas aquí: Los Goles de Aprender Direcciones: Lee los goles de aprender. Identifica y marca tu progreso personal. To understand the 3 modes of communication To identify the communication modalities, in order To identify, use, & apply the 5 communication strategies with examples To write, say, & understand common phrases and commands of the classroom To write & say basic information & information about yourself To use & apply the communication strategies in the original form

Número Símbolo 4 MÁS ARRIBA ¡Yo comprendo más que los goles! 3 AVANZADO Yo comprendo todos los goles. 2 A NIVEL Yo comprendo mucho de los goles. 1 BÁSICO Yo comprendo los goles parcialmente. 0ABAJO Yo NO comprendo los goles. ¡Necesito ayuda! LA ESCALA DE GOLES PARA APRENDER

Número Símbolo 4 MÁS ARRIBA ¡Yo comprendo más que los goles! 3 AVANZADO Yo comprendo todos los goles. 2 A NIVEL Yo comprendo mucho de los goles. 1 BÁSICO Yo comprendo los goles parcialmente. 0ABAJO Yo NO comprendo los goles. ¡Necesito ayuda! LA ESCALA DE GOLES PARA APRENDER Poor Understanding/ no foundation I don’t understand the goals. I need help! Basic Understanding I understand the goals a little bit. At level/ apply I understand most of the goals – Few mistakes. Advanced Understanding I understand the goals – No mistakes. Above and Beyond I understand more than the goals – making real life connections, connecting to other goals.

0ABAJO NO comprendo los goles. Necesito ayuda.

1BÁSICO Yo comprendo los goles parcialmente

2A NIVEL Yo comprendo mucho de los goles- poco errores

3AVANZADO Yo comprendo todos los goles – no errores

4 MÁS ARRIBA Yo comprendo más que los goles- conección con la vida real!