I.E.S. COMUNEROS DE CASTILLA GRUPO 1º BACH “A” PROFESORA: JIMENA DIEZ LA BICICLETA Y SUS REGLAS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
In Spanish, the preposition a is required when the direct object of a verb is a person, (or animal). The preposition a, when used this way, is known as.
Advertisements

Interviews to specialists by Martín Alzugaray, Natalie Bassano and Ignacio Santomil.
Hoy es lunes el tres de marzo. El plan! 1.Hablar 2.Escuchar 3.Hablar 4.Leer Hace buen tiempo.
Expressing Posession in Spanish
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Telling Time.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Match the English to the Spanish
Definite & indefinite articles
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Repaso- Gustar Today we are reviewing GUSTAR. Our current vocabulary includes chores and what we think about them. The two verbs that we can conjugate.
English Lesson 3.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Verbs and Expressions that Use the Infinitive
First Grade Spanish High Frequency Words.
Digital Photography: Selfie Slides Makayla Hughes 10/29/ rd period.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Digital Photography: Selfie Slides
Gustar + infinitive to like / to be pleasing to. How to form gustar To talk about what we like, we use the verb gustar. With gustar, we use indirect object.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo “llamarse”
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Nouns Forming plurals of Nouns Plurals Practice Indefinite Articles Indefinite Articles Practice Definite Articles Practice Definite Articles.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
¿Qué le duele?. ¿Cómo formamos las frases? The verb “doler” (to hurt) is a stem changing verb. The o changes to ue in all form but the nosotros and vosotros.
Latitud 0 ° Viajando a través de películas. You have just moved to Quito and your friend from childhood who lives in _____ invited you to stay with him/her.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Gustar with infinitives El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Transcripción de la presentación:

I.E.S. COMUNEROS DE CASTILLA GRUPO 1º BACH “A” PROFESORA: JIMENA DIEZ LA BICICLETA Y SUS REGLAS

SECONDARY SCHOOL COMUNEROS DE CASTILLA, BURGOS, SPAIN GROUP 1º BACH “A” TEACHER: MS. JIMENA DIEZ THE BICYCLE AND ITS RULES

¿Sobre qué ideas os gustaría hacer el proyecto? Coches, bicicletas, transportes limpios…

About what topics do you would like to do the project? Vehicles, bicycles, clean and sustainable transport…

Elegido el tema de las bicis, ¿qué aspectos de las bicis os gustaría tratar? Seguridad Mantenimiento de las bicis y conocimiento de éstas Cumplimiento de las normas

Having chosen the topic “bicycles”, what aspects about bicycles would you like to treat? Safety and security Maintenance of the bicycles and knowledge about Compliance of rules

¿Cómo veis el tema de la seguridad en la ciudad de Burgos?¿Cómo os afecta? Hay mucho carril bici pero deberían arreglar algún tramo y añadir otros. Nos parece más seguro que ir en carretera, me fío

What's your vision about security regarding bicycles in the City of Burgos? How does it affect to you? Burgos has got more tan 70 km of bicycle lane. It is the Spanish city with more km of bike lane per inhabitant, although some parts should be repaired and add some more in order to solve the gaps. We feel more secure riding in the bike lane tan the road.

¿Qué mensajes queréis transmitir? Hay que ser precavidos La seguridad salva vidas Queremos conseguir más seguridad para los ciclistas Buenos hábitos frente a malas costumbres

What messages you want to spread? One must be cautious Security saves lives We want to get more security and safety for riders Good habits vs. bad behaviours

¿Cuál será el guión de vuestro vídeo? Mostrar actitudes seguras y peligrosas Comparar hábitos buenos frente a los poco adecuados Analizar el camino de casa a clase para observar la seguridad en este tramo

What will be the script for your video? To show safe and dangerous attitudes To compare good habits vs bad behavior To analyze the way from home to school to observe safety on this stretch

¿Quiénes queréis que vean vuestro vídeo, vuestras ideas? Todos los que utilizan las bicicletas, e incluso los que no la usan Nuestros amigos, vecinos, compañeros del instituto, ….

Who do you want to see your video, your ideas? All people who use the bike, and even those who do not use Our friends, neighbors, school mates....

¿Cómo os organizaréis?¿Qué material necesitaréis? Nos dividiremos en grupos Una cámara, un ordenador Cascos, chalecos reflectantes, luces en las bicis, otras luces para que se nos vea bien…

How will you organize yourselves? What materials will you need? We will divide into groups A camera, a computer Helmets, reflecting vests, lights on bikes, other lights in order we can be seen perfectly...

¿Cómo evaluaréis el impacto y la creatividad de vuestro vídeo? Analizando las visitas al vídeo Observando el comportamiento de nuestros compañeros en la calle ¿Una encuesta por el Instituto?

How will you evaluate the impact and creativity of your video? Analyzing and counting video visits Observing the behavior of our mates in the street A survey in the school