Objetivos de hoy Use and write verbs that have an irregular yo form Vocabulario mezclado Palabra mezcladaVersión correcta Ecmlaéaln Siomnlereomdisopc.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En la tienda de ropa Capitulo 8 Espanol II.
Advertisements

Los Comparativos.
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
Objetivos de hoy Use and write demonstrative adjectives in sentences to describe where something is. Write sentences that make comparisons Use indirect.
Objetivos de hoy: Use and conjugate encantar, gustar, and doler in sentences. Write sentences that make comparisons. Pensamientos Escribe en tu agenda.
Semana DOS Lea (read) su agenda española y sigue (follow) las instrucciones Objetivos de hoy Use in context and spell ir de compras vocabulary words. Make.
Vocabulario de nuevo p. 272.
Repaso el 30 de agosto 1.el libro rojo 2.la chica bonita 3.la camisa roja 4.el estudiante nuevo 5.la regla amarilla 6.la lámpara verde Make everything.
En mi dormitorio OBJECTIVES: To talk about your bedroom
De algodón.
Objetivos de hoy Use and write indirect object pronouns
Las Descripciones Físicas
Objective:  The student will be able to compare people or things.
Frases de Comparación.
Objetivos de hoy: Explain what the answers on the exam are and why. Conjugate and use in a sentence the present progressive Pensamientos You need the following.
Las reglas para los colores son: Colors are adjectives that describe a noun; thus they follow the general rules of adjectives: the adjective will follow.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Comparatives Gramática 3.2.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Los Adjetivos. ¿Qué son los adjetivos?
Comparisons of regular adjectives “Abriendo Paso – Gramática” pg. 94
LA ROPA - CLOTHES Una camisetaUna camisaUna blusa.
Comparatives & Superlatives
Objetivos de hoy Use and write direct objects in sentences. *Guarde (save/put away) tarea para revisar el viernes Mixed trigger words Palabra mezcladaVersión.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Direct Object Pronouns. A direct object answers who or what after a verb. Comprendo la pregunta. I understand what?... the question.
U3L2. Comparatives Comparatives (comparativos) are expressions used to compare two or more people or things. In English, comparative adjectives are formed.
La Ropa.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
Review Chapter 8.1. Trabajo de timbre Copy the following study guide down for Test 8.1 Wednesday. 1. Know Vocab 8.1 of clothes and colors 2. Know how.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
La Ropa, Direct Object Pronoun and Stem Changing Verbs 1. Say the clothing item in Spanish and the color 2. Change the verb to the correct form 3. Say.
Tan / Tanto comparisons.
Verb Test Review “llevar puesto” “ponerse” “jugar” “tocar”
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
Actividad Inicial #3Answer the following questions in complete sentences in Spanish: 1. ¿Cuánto cuesta una bolsa? 2. Necesito unas botas. ¿Cuánto cuestan?
Gramática 8.1 Demonstrative adjectives
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Spanish 2 Unit 4, Apuntes 2 – Clothing Descriptions.
Fill in the blanks with the most appropriate word
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
Lunes el 21 de marzo.  Repasar expectaciones.  Escucha y escribe el objetivo.
¡LOS COLORES!.
Adjective Agreement and Comparisons Chapter 2. Adjective Agreement  Adjectives that end is -ista can be either feminine or masculine.  Un dibujo realista.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Calentamiento Hoy es miércoles, el 18 de noviembre Complete each sentence below with the correct article. 1. ¿Cómo es _________ amiga de Alicia? a. la.
DIRECT OBJECTS AND DIRECT OBJECT PRONOUNS (DOPS) LOS OBJETOS DIRECTOS Y LOS COMPLEMENTOS DIRECTOS (DOPS) AVANCEMOS 1 UNIDAD 4.1.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
¿Quieres ir de compras? Español 2 Tema 2B – A Ver Si Recuerdas.
Los adjectivos. En inglés The red car. The green shirt. The small desk. fatThe fat man. The l o n g river. ***The adjective is before the verb.
Comparatives Page 53 Realidades 2 Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1 El objetivo:  YWBAT describe the contents of your room.  YWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su, mis,
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
Vocabulario Ser Comparisons M á s Vocabulario Cultura Los verbos
Commenting on Clothes Mrs. Serrato 9.2. To find out what someone is going to wear, ask: What are you going to wear? The usual! … ¿Qué ropa vas a llevar?
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
MAKING COMPARISONS 9.2B. To compare things, you might ask: Which is cheaper? Costs less… more expensive. ¿Cuál es más barato el reloj o el disco compacto?
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Prueba: ¡hoy! Hoy: Para Empezar Traducen: I need many things!
Making comparisons in Spanish.
Transcripción de la presentación:

Objetivos de hoy Use and write verbs that have an irregular yo form Vocabulario mezclado Palabra mezcladaVersión correcta Ecmlaéaln Siomnlereomdisopc. flLaaoírer peulsciD ¡nQéggaua! Leoraíyaj

Vocabulario mezclado Palabra mezcladaVersión correcta Ecmlaéaln El almacén Siomnlereomdisopc. Son del mismo precio. flLaaoírer La florería peulsciD Disculpe ¡nQéggaua!¡Qué ganga! Leoraíyaj La joyería

Comparisons in Spanish (pg277) More…than Less…than As…as

Comparisons in Spanish (pg277) More…thanmás + adjective + que Less…than As…as

Comparisons in Spanish (pg277) More…thanmás + adjective + que Less…thanmenos + adjective + que As…as

Comparisons in Spanish (pg277) More…thanmás + adjective + que Less…thanmenos + adjective + que As…astan + adjective + como

Comparisons in Spanish (pg277) Use más que to describe a verb –Ella escucha más que él. Use más + adjective + que to describe a noun –Wallace es más alto que Ashley.

Comparisons in Spanish (pg277) More…thanmás + adjective + que Less…thanmenos + adjective + que As…astan + adjective + como adjective agrees with noun it describes Ejemplo: La camisa blanca es más bonita que el vestido azul.

Mezclarse Antes de jugar Everyone has a noun and verb, adjective, or comparison word Para jugar 1.When the music plays, walk around the room and find four people with different papers. 2.As a team combine your words to make a correct comparison in Spanish. 3.When the music stops, Profa. Mehl will call on a team to read and translate their sentence. If it is incorrect, the team is out. 4.After each round the papers are mixed in and passed out again Para ganar If your team has a correct sentence you win a sticker.

Actividad 5 página La alfombra azul es más bonita que la alfombra parda. 2.El televisor blanco es tan caro como el televisor negro. 3.Los carteles de fútbol son menos interesantes que los carteles de animales. 4.La radio azul es más pequeño que la radio roja. 5.El teléfono morado es tan feo como el teléfono anaranjado. 6.Los peces son menos aburridos que las plantas. 7.La silla grande es más cómoda que la silla pequeña.

Actividad veintitr é s El cartel es menos interesante que el disco compacto. 2.Los aretes son tan caros como el collar. 3.Las camisetas son m á s baratas que los su é teres. 4.El cintur ó n de cuero es tan boinito como la camisa de seda.

Actividad veinticinco p á gina 278 Ejemplo 1.Mi hermana necesita ropa nueva. Quiero comprarle una blusa porque es más barata que un vestido.