Comenius proyect: MY GREEN DREAM SCHOOL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las Palabras Interrogativas
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
DECRETO DE CONVIVENCIA
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
. C.E.I.P. “RAMÓN Y CAJAL “ PUERTOLLANO AÑO ACADÉMICO: 2008/09
ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
Organigrama de un IES IES Hermanos D'Elhuyar
Las Palabras Interrogativas
IES A Sangriña A Guarda. Galicia-ES EUROPEAN EDUCATIONAL CONFERENCE “Future Teachers According to the Lisbon Strategy” Crete, October 2010.
NORMAS DE CONVIVENCIA Colegio San José.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.
Welcome back to School Ms. Martinez
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
How to make questions en español
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
Telling Time.
REGLAMENTO DE ORGANIZACIÓN Y FUNCIONAMIENTO ROF
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Bullying Policies and Procedures. SMSD Policy SMSD Board Policy on Bullying Intimidation or Bullying (Policy JBAA): The board is committed to a safe and.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Teacher’s Name: Leonardo Nuñez Holguin Code: Course: Fourth Grade Students’ age: 7 to 8 years old Topic: the weather Level: basic.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Los verbos reflexivos Objective:
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hace + Time Expressions
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
Please sign up for your presentation.. ALC 47 ¿Cuáles son las nueve bebidas?
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
NORMATIVA SOBRE CONVIVENCIA ESCOLAR EN CASTILLA Y LEÓN
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Student Comprehensive
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Tener que vs. Hay que Se prohíbe ….
2015–2016 Español La Escuela Intermedia de Delmar Señor Allen
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
> ATTEND TODAY… ACHIEVE TOMORROW! ¡PRESENTATE HOY…SE EXITOSO MANANA! > Copyright-2015 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved > Pupil.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/11/15 AIM: When should we put limits on freedom of speech? DO NOW: Define “defamation” and the two different types of defamation.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
University Polytechnic Estatal of Carchi English Investigation Integrants: Guerrero Jilmar Ortega Freddy Paredes Erika Quishpe Sandra Morocho Ronny Class:
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Transcripción de la presentación:

Comenius proyect: MY GREEN DREAM SCHOOL CONSEJERÍA DE EDUCACIÓN I.E.S. CARLOS III AGUADULCE - ALMERÍA Headmasters’ Meeting 7-11th May Sigtuna, Sweden

IES carlos III, Aguadulce CONSEJERÍA DE EDUCACIÓN I.E.S. CARLOS III AGUADULCE - ALMERÍA IES carlos III, Aguadulce

1. EDUCATION SYSTEM 1.1 NURSERY SCHOOL: 1.2 PRIMARY SCHOOL: FIRST STAGE, 0 – 3 YEARS OLD SECOND STAGE, 3-6 YEARS OLD 1.2 PRIMARY SCHOOL: SIX COURSES, FROM 6 TO 12 YEARS OLD

1. EDUCATION SYSTEM 1.3. SECONDARY SCHOOL: TWO STAGES: 1.3.1. COMPULSORY SECONDARY (12 – 16 YEARS OLD) 1.3.2. HIGHER SECONDARY (16 – 18 YEARS OLD)

2. PROCESS OF BECOMING A SCHOOL DIRECTOR All teachers are able to be named as a Director. Just in case no one put him/herself as a candidate, educational administration will name a teacher who belongs to school. Even, teachers from another schools, are able to be named. All teachers who want to be directors, must submit a program with their professional merits

3. OWN IDEAS OF WHAT SCHOOL SHOULD BE 3.1. CONVIVENCE : 3.1.2.RESPECT FOR THE RIGHTS AND FUNDAMENTAL FREEDOM OF THE PEOPLE, TOLERANCE AND SOLIDARITY THROUGH COMPREHENSIVE TRAINING. 3.1.3. DEVELOPMENT OF OUR STUDENTS OF HEALTHY HABITS.

CONSEJERÍA DE EDUCACIÓN Former teachers’ room CONSEJERÍA DE EDUCACIÓN I.E.S. CARLOS III AGUADULCE - ALMERÍA

3. OWN IDEAS OF WHAT SCHOOL SHOULD BE 3.2. EDUCATIONAL PURPOSE: 3.2.1. Correct use of language, oral and written. 3.2.2. Increasing the knowledge of other languages ​​as a way of access to other cultures.

3. OWN IDEAS OF WHAT SCHOOL SHOULD BE 3.3. MANAGEMENT PURPOSE: 3.3.1. Encouraging for the right performance of the school. Punctuality. Care of the material and facilities. Cleanliness of classrooms.

CONSEJERÍA DE EDUCACIÓN Art workshop CONSEJERÍA DE EDUCACIÓN I.E.S. CARLOS III AGUADULCE - ALMERÍA

4. RULES AT SCHOOL 4.1. Coexistence rules are established by government laws. 4.1.2. Duties of students: - Attending classes. - Right to study. - Obligation of doing school activities. - Using in a right way equipment, material and school facilities.

4. RULES AT SCHOOL 4.1.3. Rights of students: Receiving an education. Receiving an educational guidance. Access to information technolgies.

CONSEJERÍA DE EDUCACIÓN I.E.S. CARLOS III AGUADULCE - ALMERÍA Teachers’ room

5. COEXISTENCE RULES AT SCHOOL 5.1. Entry at school on time. 5.2. Order and cleanliness. 5.3. It is forbidden to eat and drink at schools` halls. 5.4. No smoking. 5.5. Students can only leave school with their parents written permission.

5. COEXISTENCE RULES AT SCHOOL 5.6. Using cell phones or any other electronic machines is not allowed. 5.7. No admittance to students to the teachers room.

6. BAD BEHAVIOR CORRECTIONS 6.1. Oral warning. 6.2. Written warning. 6.3. Carrying out tasks out of school hours. 6.4. Do not allow attendance at school.

7. DISCIPLINARY MEASURES FOR SERIOUS BEHAVIOuRal PROBLEMS 7.1 Carrying out tasks and homework at home. 7.3 Prohibition to take part in extracurricular activities. 7.4 Moving to another class group. 7.5 Prohibition to attend school during a period of time. 7.6 Moving to another different school.

DESCRIPCIÓN DE LOS HECHOS: FECHA:___/___/___ ANEXO I COMUNICACIÓN INCIDENCIA SOBRE CONDUCTAS CONTRARIAS A LAS NORMAS DE CONVIVENCIA DATOS IDENTIFICATIVOS: Alumno/a:____________________________________________________ Clase::________________ Tutor:_______________________________________________________ Hora Incidencia::___________Lugar:________________________________ Norma incumplida. Capítulo. Artº. 34 CONDUCTA CONTRARIA _________________ DESCRIPCIÓN DE LOS HECHOS: FECHA:___/___/___ Fdo.-____________________________ Nombre y apellidos Conductas Contrarias a las normas de Convivencia Decreto 327/2010 Artículo 34: ) Los actos que perturben el normal desarrollo de las actividades de la clase . ) La falta de colaboración sistemática del alumnado en la realización de las actividades orientadas al desarrollo del currículo, así como en el seguimiento de las orientaciones del profesorado respecto a su aprendizaje. ) Las conductas que puedan impedir o dificultar el ejercicio del derecho o el cumplimiento del deber de estudiar por sus compañeros y compañeras. ) Las faltas injustificadas de puntualidad. ) Las faltas injustificadas a clase. ) La incorrección y desconsideración hacia los otros miembros de la comunidad educativa. ) Causar pequeños daños en las instalaciones, recursos materiales o documentos del Centro, o en las pertenencias de los demás miembros de la comunidad educativa.

DESCRIPCIÓN DE LOS HECHOS: FECHA:___/___/___ ANEXO II COMUNICACIÓN INCIDENCIA SOBRE CONDUCTAS GRAVEMENTES PERJUDICIALES PARA LA CONVIVENCIA DATOS IDENTIFICATIVOS: Alumno/a:____________________________________________________ Clase::________________ Tutor:_______________________________________________________ Hora Incidencia::___________Lugar:________________________________ Norma incumplida. Capítulo. Artº. 37 CONDUCTA GRAVE _________________ DESCRIPCIÓN DE LOS HECHOS: FECHA:___/___/___ Fdo.-____________________________ Nombre y apellidos Conductas Gravemente Perjudiciales para la Convivencia Decreto 327/2010 Artículo 37: a) La agresión física contra cualquier miembro de la comunidad educativa. b) Las injurias y ofensas contra cualquier miembro de la comunidad educativa. c) El acoso escolar, entendido como el maltrato psicológico, verbal o físico hacia un alumno o alumna producido por uno o más compañeros o compañeras de forma reiterada a lo largo de un tiempo determinado. d) Las actuaciones perjudiciales para la salud y la integridad personal de los miembros de la comunidad educativa del centro, o la incitación a las mismas. e) Las vejaciones o humillaciones contra cualquier miembro de la comunidad educativa, particularmente si tienen una componente sexual, racial, religioso, xenófoba u homófoba, o se realizan contra alumnos o alumnas con necesidades educativas especiales. f) Las amenazas o coacciones contra cualquier miembro de la comunidad educativa. g) La suplantación de la personalidad en actos de la vida docente y la falsificación o sustracción de documentos académicos. h) Las actuaciones que causen graves daños en las instalaciones, recursos materiales o documentos del Instituto, o en las pertenencias de los demás miembros de la comunidad educativa, así como la sustracción de las mismas. i) La reiteración en un mismo curso escolar de conductas contrarias a las normas de convivencia del Centro. j) Cualquier actos dirigido directamente a impedir el normal desarrollo de las actividades del Centro k) El incumplimiento de las correcciones impuestas, salvo que la Comisión de Convivencia considere que este incumplimiento sea debido a causas justificadas.

8. SCHOOL AUTONOMY: DO WE HAVE OR NOT? We really do NOT have it. 8.1. Two reasons make it difficult: A. The limited control that government rules allow us to do something. B. Lack of facilities and human resources. C. Lack of initiative