Corina Radulescu School Psychologist SCHOOL EXPECTATIONS FOR PARENTS AND STUDENTS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

Guía hacia la educación superior
My Life Outside of School leccion -5
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Parent Orientation Info Meghan Levora
Los mandatos informales Informal Commands Ven conmigo 2, Cap. 5.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Welcome back to School Ms. Martinez
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
Do Now – 22 de septiembre  Translate the following five sentences to Spanish and practice reading them aloud to yourself, 2 times each (en Español!).
All You Need to Know for 2nd Grade Miss A. Dausner – Miss Dausner’s Info (770) Please.
IVETTE VAQUER-MENDOZA COORDINATOR OF FAMILY INVOLVEMENT AT THE HERNANDO COUNTY SCHOOLS TITLE I PROGRAM Preparing for Parent Teacher Conference.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
ACADEMIC SKILLS EXAMPLES
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
 You already know how to communicate what you do or what you generally do every day  At school  After school  At home Example: Todos los días voy a.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
LA TAREA ESTUDIEN – vocabulario de la página 120.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes Please bring their binder and color behavior sheet everyday to school! This is very important! Also, be.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Parent Teacher Conferences Conferencias entre Padre y Maestro 1. An Opportunity to meet your child’s teacher. La oportunidad de conocer al maestro de su.
24 de febrero de 2014 Español 1.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Daily Routine Assessment-Monday!
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Apuntes el 27 de abril Las expresiones positivas y negativas (Positive and negative expressions)
Completa la pagina 32 en el libro de trabajo.. Objetivo: yo puedo hablar de mi día escolar. Agenda: 1. Hacer Ahora: la página Práctica de escribir.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
-AR verbs. -AR Verbs  As you know, an “INFINITIVE” in English is the not-conjugated verb:  To dance, to swim, to run.  In Spanish, an INFINITIVE ends.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Daily Routine Assessment-Monday!
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
English Lesson 4.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Direct Object Pronouns: Me, Te, Nos P. 166 Realidades 2.
A + el = al de + el = del Capítulo 1A. To be pleasing to or To please Gustar I like your shoes! Your shoes are pleasing to me! I like to watch TV. To.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Transcripción de la presentación:

Corina Radulescu School Psychologist SCHOOL EXPECTATIONS FOR PARENTS AND STUDENTS

Corina Radulescu Psicóloga de la Escuela EXPECTATIVAS PARA PADRES Y ALUMNOS EN LA ESCUELA

Pre-K and Kindergarten School Anxiety & Separation Anxiety - Prepare/familiarize the child before the beginning of the school year by talking to him/her about school (i.e., “All children go to school”, “School is fun”, “School is important”), take the child to school and show him/her around, go into a classroom. Positive/Good Behavior in School - Talk to the child about positive/good behavior at school (i.e., “All children have to behave well vbmn se their hands as much as possible to improve fine motor skills + focus on correct speech. Academically, you can practice (i.e., colors, shapes, numbers, letters + read to your child). The public library is a great resource.

Pre-K and Kindergarten Ansiedad Escolar y Miedo al Abandono - Ayude al estudiante a familiarizarse con la escuela por medio de conversaciones acerca de la escuela. Por ejemplo, puede hablarles acerca de la importancia de la escuela o decirles que todos los niños van a la escuela. También pueden visitar la escuela o incluso pueden visitar un salón. Buen comportamiento en la Escuela. - Platiqué con su hijo/a acerca de la importancia del buen comportamiento en la escuela. Por ejemplo, puede decirles que todos los niños se portan bien en la escuela y aconséjele que sea un buen niño en la escuela y que respete a tu maestra/o y compañeros. Funcionamiento de Independencia en la escuela y en el hogar. - 3 años de edad, En la escuela, se espera que los niños vayan al baño solos y que se familiaricen con las reglas y rutinas. - En el hogar, Animen a sus hijos a que se vistan, alimenten, laven las manos, y cepillen los diente por si mismos. Se les recomienda que le den oportunidades de practicar su destreza manual lo más que se pueda. Esto mejorará su habilidad manual. También se le recomienda que los ayude a hablar correctamente. En el nivel académico, puede practicar ayudándolos a reconocer colores, números, formas geométricas, letras, y también se recomienda que lean libros a sus hijos/as. La biblioteca pública en un gran recurso.

Pre-K and Kindergarten - Age 4, At school, we expect them to be able to follow rules and routines and want them to focus on academics (i.e., letters, letter sounds, numbers, name writing, tracing numbers/letters, writing numbers/letters); - At home, you can practice letters, numbers, tracing/writing numbers/letters, coloring, cutting with scissors, etc., and also structure activities (i.e., day/evening routines, play, etc.); - Age 5, At school, we expect them to follow rules/routines and focus on academics. - At home, structure play/recreational time and homework completion time. TV / I-Pad / Computer Time - Reduce TV / I-Pad / Computer Time to 1hr/day to avoid attention/focus problems. Encourage indoor/outdoor activities (i.e., games, sports, etc.). Sugars - Reduce the amount of sugars (i.e., candy, chocolate, ice cream, etc.) to avoid attention/focus problems. Encourage healthy diet (i.e., fruits & veggies).

Pre-K and Kindergarten - 4 años de edad, En la escuela: A esta edad se espera que los estudiantes sigan las reglas, rutinas, y se enfoquen en el aprendizaje académico. Por ejemplo: aprender las letras, sonidos de las letras, números, escribir su nombre, calcar números/letras, escribir números/letras, etc. - En el hogar: Practiquen con letras, números, trazando/escribiendo números/letras, colorear, cortar con tijeras, y también planee actividades organizadas así como rutinas del día/noche, juegos, etc. - 5 años de edad, En la escuela: A esta edad se espera que los estudiantes sigan las reglas, rutinas, y se enfoquen en el aprendizaje académico. - En el hogar: Establezcan una rutina para el juego y también para completar la tarea. - TV/iPad/Uso de Computadora. - Se les recomienda que reduzcan el tiempo del uso de estos electrónicos a no mas de una hora al día para evitar problemas de atención y enfoque. Animen a sus hijos a participar en actividades dentro y fuera de la casa así como juegos, deportes, etc. - Azúcar - Reduzca el consumo de azúcar como por ejemplo dulces, chocolates, helados, etc. Para evitar problemas de atención y enfoque. Promueva una dieta saludable con frutas y vegetales.

Video Conoce más sobre los niños sobreprotegidos / Nuestro Día Hijos más independientes La importancia de establecer horarios a los más pequeños

1 st – 5 th Grade At School: Academically, we would like them to meet the CPS benchmarks (i.e., NWEA). If they do not meet the CPS benchmarks, students are supposed to receive Tier 2 interventions (in the classroom, from the teacher, in small group) or Tier 3 interventions (before or after school, outside of the classroom, from classroom teacher or interventionist). Behavior-wise, we would like them to: - come to school on a regular basis; - come to school on time; - respect themselves, their teachers, their peers, the environment, and follow the CPS/school rules and policies; - be responsible for completing classroom assignments, tests, and homework. The classroom/school is the place where they can ask for help if they do not know how to do something.

Grados 1 ro – 5 to En la Escuela: Académicamente: Se espera que los estudiantes estén al nivel de su grado de acuerdo a los exámenes de CPS como el NWEA. Si los estudiantes no están al nivel adecuado recibirán intervención Tier 2 (en el salón, con la maestra, con grupo chico) o intervención Tier 3 (después o antes de la escuela, fuera del salón, con la maestra o un intervencionista). Comportamiento: Se espera que los estudiantes: - Tengan una asistencia consistente. - Lleguen a la escuela a tiempo. - Se respeten a si mismos, a los maestros, sus compañeros, el medio ambiente, y siguán las reglas y pólizas de CPS. - Sean responsables y completen la asignaturas del salón, examines, y también la tarea. El salón/escuela es un lugar donde los estudiantes pueden pedir ayuda si tienen problemas entendiendo algo.

1 st – 5 th Grade At Home, we would like parents to: - provide structure to their children (i.e., set schedules/routines for homework completion and play time); - monitor their children for homework completion with minimal distractions (i.e., phone, TV, computer/video games, I-pad, internet); - check their children’s back pack on a daily basis; - help their children with organization skills; - talk to their children about school; - reinforce positive behavior towards school / teachers/ peers; - encourage them to do their best in school in a moderate manner. We want them to like school and not to become uncomfortable/anxious about school.

Grados 1 ro – 5 to En el Hogar: Se sugiere: Que los padres establezcan rutinas diarias y estructura para los hijos/as. Por ejemplo, establezca rutinas para completar la tarea y también para el juego. Asegurarse que los niños completen la tarea sin distracciones como por el uso del teléfono, TV, computadora/videojuegos, iPad, internet, etc. Chequee la mochila de los niños diariamente. Ayúdelos con la organización. Platique con ellos acerca de la escuela Reforcé al comportamiento positivo hacia la escuela, maestros, y compañeros Anímelos que hagan su mejor esfuerzo en la escuela en una manera moderada. Deseamos que los niños tengan una experiencia positive en la escuela y no que se pongan nerviosos o ansiosos. El salón/escuela es un lugar donde los estudiantes pueden pedir ayuda si tienen problemas entendiendo algo.

Video Cómo comprender a los niños// Comunicación entre padres e hijos Cómo hablar de responsabilidad a tus hijos / Tips para padres

6th – 8 th Grade At School: Academically, we would like them to meet the CPS benchmarks (i.e., NWEA). If they do not meet the CPS benchmarks, students are supposed to receive Tier 2 interventions (in the classroom, from the teacher, in small group) or Tier 3 interventions (before or after school, outside of the classroom, from classroom teacher or interventionist). Behavior-wise, we would like them to: - come to school on a regular basis; - come to school on time; - respect themselves, their teachers, their peers, the environment, and follow the CPS/school rules and policies; - be responsible for completing classroom assignments, tests, and homework. The classroom/school is the place where they can ask for help if they do not know how to do something. By the time our students go to high school, we would like them to be independent and successful learners!!!!

Grados 6 to – 8 vo En la Escuela: Académicamente: Se espera que los estudiantes estén al nivel de su grado de acuerdo a los exámenes de CPS como el NWEA. Si los estudiantes no están al nivel adecuado recibirán intervención Tier 2 (en el salón, con la maestra en un grupo chico) o intervención Tier 3 (después o antes de la escuela, fuera del salón, con la maestra o un intervencionista). Comportamiento: Se espera que los estudiantes: - Tengan una asistencia consistente. - Lleguen a la escuela a tiempo. - Se respeten a si mismos, a los maestros, sus compañeros, el medio ambiente, y siguán las reglas y pólizas de CPS. - Sean responsables y completen la asignaturas del salón, examines, y también la tarea. El salón/escuela es un lugar donde los estudiantes pueden pedir ayuda si tienen problemas entendiendo algo. En el nivel de secundaria, se espera que los estudiantes sean independientes y tomen responsabilidad de sus estudios.

6th – 8 th Grade At Home, we would like parents to: - provide structure to their children (i.e., set schedules/routines for homework completion and free time); - monitor their children for homework completion with minimal distractions (i.e., phone, TV, computer/video games, I-pad, internet); - help their children with organization skills & time management; - talk to their children about school, friendships, dating, stress, pressure, study skills, work habits, study environment; - What to do when students tell parents: “I have NO homework” (contact teacher, remove phone/i-pad/TV or everything that seems to be a distraction and have them focus on school first); - In some cases parent-teacher support does not help anymore, please contact school counselor/school social worker/school psychologist for support; - reinforce positive behavior towards school / teachers/ peers; - encourage them to do their best in school in a moderate manner. We want them to like school and not to become uncomfortable/anxious about school; - Do not be negative all the time. Recognize the good points, too. We are all different and we all have strengths and weaknesses. - parents can model their children!

Grados 6 to – 8 to En el Hogar: Se sugiere: Que los padres establezcan rutinas diarias y estructura para los hijos/as. Por ejemplo, establezca rutinas para completar la tarea y tiempo libre. Asegurarse que los niños completen la tarea sin distracciones como por el uso del teléfono, TV, computadora/videojuegos, iPad, internet, etc. Ayudar a sus hijos con organización y planear su tiempo. Platicar con sus hijos acerca de la escuela, amistades, noviazgos, stress, presión, maneras de estudiar, dedicación de trabajo, y medio ambiente de estudio. Comunicarse con la escuela/maestro/a cuando los estudiantes dicen que no tienen tarea. Ayúdelos a enfocarse en sus estudios antes que nada. Remueva cualquier distracción (teléfono, iPad, videojuegos, TV, etc.) hasta que terminen la tarea. En dado caso que las estrategias que se usan en la escuela y en la casa no funcionen, comuníquese con el consejero, psicóloga, o trabajador social de la escuela para recibir ayuda. Ponga énfasis en el comportamiento positivo hacia la escuela, maestros, y compañeros. Anímelos que hagan su mejor esfuerzo en la escuela en una manera moderada. Deseamos que los niños tengan una experiencia positive en la escuela y no que se pongan nerviosos o ansiosos. Absténgase de ser negativo todo el tiempo. Es importante también reconocer lo positivo de los estudiantes. Todos somos diferentes y tenemos diferentes lados fuertes y débiles. ¡Los padres dan el ejemplo!

Video ¿Cómo hacer hijos responsables? La importancia de educar en positivo Diez mandamientos para educar hijos GF5nwoCJKxKJQvnoUed8yRM1 No al castigo físico, sí a los límites y respeto CGF5nwoCJKxKJQvnoUed8yRM1&index=4 Los padres tienen que saber decir que no Ly7eR308CGF5nwoCJKxKJQvnoUed8yRM1