Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Schedule. el horario 1st period primera hora 2nd period.
Advertisements

In addition, there are four words in Spanish that mean a. singularplural masculine feminine un una unos unas.
Ella los las El bolígrafo La mochila Los bolígrafos Las mochilas.
Capítulo 4 Vocabulario y Gramática 1
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Los interrogativos. ¿dónde? ¿Dónde está Ramona? Ramona está en la biblioteca. where? Ramona is in the library. Where is Ramona? ¿adónde? ¿de dónde? a.
Calentamiento: 4.2 La Camisa Negra (Juanes)
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I want a backpack. 2) Pierre needs a pen. Translate, then make them plural: 3) Pencil 4) dictionary 5) calculator Repaso.
Demonstrative Adjectives and Pronouns
Write out the sentences, matching the sides up correctly 1. La madre de mi madre… 2. El hijo de mi tío… 3. El hijo de mis padres… 4. La hermana de mi padre…
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
Primer Paso: Talking about what you want and need Kaylor Productions.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
el almuerzo lunch el arte art las ciencias science.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
El bolígrafo Pen. La calculadora calculator La carpeta Folder.
Definite and Indefinite Articles
Capítulo 2: Los verbos yonosotros/as túvosotros/as él, ella, usted ellos, ellas, ustedes DON’T FORGET WHICH BOX BELONGS TO WHICH PRONOUN! ¡Los pronombres!
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Notes. la horala clase 7:25-8:21las matemáticas 8:24-9:20el inglés 9:23-10:19la educación física 10:22-11:18el español 11:18-11:49el almuerzo 11:52-12:54la.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
El abrecerebros 19/9/13 Find the error in the following sentences and correct it, then translate to inglés. 1. Yo soy muy aburridos. 2. Nosotros no son.
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
10/11/20091 Capítulo 2: Primer Paso ¡Organízate!Gramática: Un repaso  Subject Pronouns Página 50.
Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has five pencils. ______________________________. 2. I have a clock. ______________________________. 3. We have.
En la Escuela la sala de clases classroom el libro book.
Bellringer 2/22 Fill in the blank with the correct gustar pronouns (me, te, le, nos, os, les) and choose whether to use gusta or gustan. Write sentences.
CAPÍTULO DOS Repaso por el juego de jeopardy. VocabularioEscucharGramáticaCultura
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
Gramática 4. 1 Indefinite Articles, ¿Cuánto
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Lección: los pronombres de objeto (indirecto). Gustar / “Gustar” se dice “to be pleasing,” NO “to like” / I like Spanish. (I=subject, like=verb, Spanish=direct.
Chapter 4, part 1. Los útiles escolares school supplies.
Capítulo 4. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
La vida escolar school life Capítulo 4-1. los útiles escolares school supplies.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
El arte. las ciencias el español la historia el inglés.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Capítulo 4.1. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Matemáticas- math. Inglés- English educación física- Phys. Ed.
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Las Palabras Interrogativas Etapa Preliminar Español II.
Chapter 4 grammar Indefinite articles Cuánto, mucho And poco 1.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Hoy es lunes, el 13 de abril. La Tarea: página ciento veintisiete – actividades trece- catorce Prueba – Tener & tener expressions ¿Qué tiempo hace? 78°F.
Tarea: página 127 actividades 13 &14 Español 1 martes, el 16 de abril.
4-1 Gramática Exprésate 1 Sra. Benton. Indefinite articles Indefinite articles are words that mean “a”, “an”, or “some” in Spanish. Like definite articles,
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
________ mochila the THE DEFINITE ARTICLES Singular: Plural: Masculino: ellos Femenina: lalas “THE” THE INDEFINITE ARTICLES Singular: Plural: Masculino:
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
School supplies.
Transcripción de la presentación:

Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las computadoras. 4.Te gusta leer libros. 5.A Rosa María le gusta dibujar. 1.Prepare: Pre-write 124

Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 1.La educación física/los deportes. 2.Me gustan los números. 1.Las matemáticas/la química 3.A Jorge y a Tomás les gustan las computadoras. 1.La computación 4.Te gusta leer libros. 1.El inglés 5.A Rosa María le gusta dibujar. 1.El arte

Theme/Title: Indefinite Articles, ¿cuánto?, mucho and poco Overview/Purpose: To describe what you have & how much of it you have using Indefinite Articles, ¿cuánto?, mucho and poco Content Objective: To learn indefinite articles and how much using ¿cuánto?, mucho and poco Language Objective: To complete an oral exercise using indefinite articles (124-7), an exercise using ¿cuánto? (125-8) and a written exercise on how much you have (125-9)

Definite vs. indefinite articles Article: the, a, an, some Definite article (the) refers to something specific –The pen (which one?) Indefinite article (a) refers to any in general –A pen (doesn’t matter)

Definite or indefinite? A school –Indefinite The school –Definite Some girls/boys –Indefinite The girls/boys –definite

Definite/indefinite articles Singularplural DefiniteIndefiniteDefiniteindefinite masculineEl (the) un (a/an) Los (the) unos (some) FeminineLa (the) Una (a/an) Las (the) Unas (some)

Definitivo to indefinitivo… Un –El libro > The book –un libro> a book Una –La regla > The ruler –una regla > a ruler Unos –Los libros> The books –Unos libros > some books Unas –Las reglas > The rulers –Unas reglas > some rulers

Tu turno (your turn) ¿Qué necesitas para la clase de _____? Necesito un/una/unos/unas __________.

How much?/¿Cu á nto? How much? –How much do you like to run? –I like to run a lot. –Singular (don’t say “I like to run a lotS”) –¿Cu á nto? How much? Quantity –¿Cu á nto te gusta correr? –SUM of something –How much does it cost? ¿Cu á nto cuesta?

¿Cu á ntos? = How many? Answer will be a NUMBER Considered PLURAL ¿Cuántos a ñ os tienes? –How many years do you have? –Tengo 12 a ñ os. ¿Cu á ntas muchachas hay? –How many girls are there? ¿Cuántos l á pices necesitas? –How many pencils do you need? –Necesito 2 l á pices.

¿Cu á ntos necesitas? Necesito muchos/as. –I need lots. ¿Cuántas HOJAS de papel necesitas? Necesito pocos/as. I need few. ¿Cu á nto necesitas? –Necesito mucho. I need A lot. Necesito un poco. I need a few/little

Aprender (to learn) (yo) aprendo –I learn (tú) aprendes –You learn

Enseñar (to teach) (yo) enseño –I teach (tú) enseñas –You teach ( é l/ella/Ud.) enseña –He/she/You (formal) teach(es)

Necesitar (to need) (yo) necesito –I need (tú) necesitas –You need (él/ella/ud.) necesita –He/she/You (formal) need(s)

Tener (to have) -irregular- (yo) tengo –I have (tú) tienes –You have É l/ella/Ud. tiene –He/she has -YOU formal have

También necesitas difícil –difficult fácil –Easy Materia –Subject/theme Para –For –In order to Mucho –A lot Lo siento –I’m sorry

Tu –Your –T ú (you) Mi –my Aquí –Here Allí –There Está –It is Aqu í est á. –Here it is.

7. Write out the following & add the correct indefinite article for the following nouns & then write a sentence telling whether you have them OR not using “tengo” or “necesito” 1.___ cuaderno 1. Un cuaderno: Tengo un cuaderno. Necesito un cuaderno. 2.___ calculadora 3.___ lápices 4.___ bolígrafos 5.___ carpetas 6.___ mochila 7.___ diccionario 8.___ computadora 9.___ reloj

8. How would you as a friend how many of these items he or she has? Leave a space between each answer. 1.¿ _____ ropa tienes? 2.¿ Cuántos lápices tienes? 3.¿ _____ relojes tienes? 4.¿ _____ reglas tienes? 5.¿ _____ cuadernos tienes? 6.¿ _____ carpetas tienes? 7.¿ _____ papel tienes? 8.¿ _____ libros tienes?

9. Answer each of the questions from Activity 8 using the correct forms of “mucho” and “poco”. –Tengo poca ropa. –Tengo mucha ropa.

La tarea (7-9) Pre-write 126 Study for quiz over classroom supplies and expressions ( )