Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
This is an interactive presentation
Advertisements

Cuento del Gato.
Las Palabras Interrogativas
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
Direct and Indirect Object Pronouns Combined Traje el bronceador. ¿Me lo puedes aplicar? (Los pronombres de complemento directo e indirecto usados juntos)
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Using Running Records To Inform Guided Reading Instruction
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
Capítulo Uno: Primer paso
CINCO MINUTOS Fill-in-the-blank with a word that makes sense 1.Una chica muy ______ camina rápido y quiere comer ____________. 2.Daniel no ________ un.
The letters l and ll In Spanish, the letter l is pronounced much like the letter l in the English word leaf. Listen to and say these words: lechuga lunes.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Personal Descriptions—Me, My Family, My Friends
Negatives. Rules Alguien and Nadie always refer to people Usually, the personal a is used when alguien and nadie are the direct object of the verb Ex.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Tener “To Have” La clase de español I.
Los interrogativos.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
Ideas complied from: Engage Your Students in Learning!: Interactive and Effective Classroom Techniques Rachel Dinisman & Carole Padian, Pinkerton Academy.
SER por la Srta. Galler. conjugate To list a verb in all of its forms using all of the subject pronouns.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
La Hora.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
Forming questions Grammar Essential 1.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Que tiempo hace 2? ?.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
What are subject pronouns??? They replace the subject in the sentence. For example: IWe You HeThey She.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
How to make questions en español
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
Hace + Time Expressions
Question Word Notes Spanish 1 – Chapter 2. Question Formation To ask a question that may be answered “sí” or “no”, just raise the pitch of your voice.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
A conocernos Gramática 1 Question formation Preview Sí or noSí or no No and not Question words.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
TELLING TIME IN SPANISH. What time is it? To ask what time it is, say “¿Qué hora es?”
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Question Formation Español Uno.
TELLING TIME IN SPANISH
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Getting to know you more!
Español 1 7 de febrero de 2017.
Mi ciudad.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Question Formation Spanish I Page 52.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Teaching in the Target Language

Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas? Restate after students give answer: Sí, Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas o películas de horror? Restate: Exactamente, Isabel veía películas románticas. - ¿Veía Isabel películas de horror? Restate: Qué babaridad! No! Isabel no veía películas de horror. Isabel veía películas románticas -¿Qué veía Isabel? -En la clase, ¿quién prefiere ver películas románticas?, ¿cuántas personas prefieren ver películas románticas? (Statement) -Question to which students respond yes. -Either/or Question -Question to which students respond no. -Question using a question word. -Personalize with a student(s) in the class. Use the student(s) responses to ask follow up questions and make comparisons.

Follow up Activities Teacher retells the pieces of the description/situation/story. The students draw what the teacher says. Teacher uses the focus vocabulary in new sentences. The students draw what the teacher says. The students write/draw their own description/situation/story. Share with a partner/small group/class. The listener(s) draw the story to retell it to someone else.

Sample of Story Focus for Structure Acquisition (Statement) -Question to which students respond yes. -Either/or Question -Question to which students respond no. -Question using a question word. -Personalize with a student(s) in the class. Use the student(s) responses to ask follow up questions and make comparisons. Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas? Restate after students give answer: Sí, Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas o bailaba en películas románticas? Restate: Exactamente, Isabel veía películas románticas. - ¿Bailaba Isabel en películas románticas? Restate: Qué vergüenza! Pero, no! Isabel no bailaba en películas románticas. Isabel veía películas románticas -¿Qué hacía Isabel? -Yo bailaba. En la clase, ¿qué hacías tú? (¿Bailabas tú o veías tú películas?)

Follow up Activities The teacher presents/shows the focus statements (those that include the focus structure) to the students. Students then share (in English) what they notice about a pattern, what the new structure could mean in the context given, etc. Students process/practice the new structure with a partner/small group/class. Practice may be writing/speaking one sentence at a time of a new story/picture the teacher displays.