COMPETENCIAS COMUNICATIVAS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SIMPLE PRESENT IRREGULAR VERBS VERB TO BE REGULAR VERBS VERB TO HAVEUse of some rules to conjugate these verbs in simple present KIND OF SENTENCES AFFIRMATIVENEGATIVE.
Advertisements

Taller de comunicación
Reading Comprehension Module Andrés Felipe Cuervo Specialization in Pedagogy and Human Development.
Stages of Language Acquisition
NIVELES COMPETENCIALES
Los Programas de Español 2009
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
FLACSI: II Encuentro de Directores Académicos Quito, septiembre 8 al 12 de 2014.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
ROSALBA ANDRADE DELGADO
Circunlocución Cultural Instructions Dra. Cherice Montgomery.
Spanish Level 2 Talking about yourself Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 10 – 10/7 – 10/11.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 23 – 1/12 – 1/16.
TEXT: Reflexiones: Lección 1, Exploradores llegan a California Grado 4 Big Idea: Explorations led to interactions between Europeans and California Indians.
Learning Assessment: Principles of Best Practice Evaluación de Aprendizaje: Principios de una Buena Práctica Drs. Kim Dooley and James Lindner Facilitators.
Spanish Level 1 Family First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
¡ Spanish Level 1 La magia! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 36 – 4/07 – 4/11.
Julio César Mendoza Francia
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/18 – 2/21.
TICAT Traducción asistida Tecnologías de la Información y de las Comunicaciones aplicadas a la Traducción.
BUENAS PRÁCTICAS PEDAGÓGICAS
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 8 – 9/29 – 10/3.
Estándares Curriculares y Aprendizajes Esperados.
Esquema de las competencias básicas
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 14 – 11/4 – 11/7.
The Three Modes of Communication. The Three Modes: Modes of Communication recognized by New Jersey and national standards: Interpersonal Presentational.
Currículo Infantil Gemma Rosado Corredor Lucía Castaño Jiménez
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Story Pyramid Karen Fresh. ¿Qué es el pirámide? Es una manera de resumir los ideas de un cuento. Está en forma de un poema. Es Pre-AP, nivel 2 o 3. Los.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
9:52 AM1.  Mi Esta clase vale 4 créditos.  Office hours: Jueves y viernes pm JFSB 9:52 AM2.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana – 10/6 – 10/10. 1.
TOC : ¿QUÉ HACE EL TIEMPO? ¿CÓMO ES EL CLIMA? CCLS: RL.10.4 ‘ DETERMINE THE MEANING OF WORDS AS THEY ARE USED IN PHRASES ACADEMIC VOCABULARY : TIEMPO,
SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 25 – 1/26 – 1/30.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/11 – 5/15.
TOC: LOS NÚMEROS CCLS: RL.10.4 ‘ DETERMINE THE MEANING OF WORDS AS THEY ARE USED IN PHRASES ACADEMIC VOCABULARY: CTT MODEL: Differentiation: LEARNING TARGET:
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 12 – 10/27 – 10/31.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 8 – 9/28 – 10/2.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 13 – 10/28 – 11/1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 23 – 1/11 – 1/15.
H B C RUTAS DE APRENDIZAJE EDUCADORES COMUNICACION.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
ÁREA ACADÉMICA: ESPAÑOL I TEMA: CONOCIMIENTOS BÁSICOS DE LEER, LECTURA Y ESTRATEGIAS DE LECTURA ÚTILES PARA EL DESARROLLO DE COMPETENCIAS LINGÜÍSTICAS.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 32 – 3/14 – 3/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 11 – 10/14 – 10/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/21 – 3/25.
6 th GRADE ENGLISH CONTENT Teacher: Leslie Felce
ENGLISH CONTENT 5 th GRADE Teacher: Leslie Felce
Native American Culture Didactic Sequence Level A2.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/7 – 3/11 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 8 – 9/28 – 10/1.
ENGLISH CONTENT 4 th GRADE Teacher: Leslie Felce
Capítulo 7 20 of To express an action that began and ended at a specific time in the past you use the ____________. The endings of the preterite.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 35 – 4/4 – 4/8. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 35 – 4/04 – 4/8.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/1 – 2/5. 1.
martes 10/11 – Horario Regular 1 - caerse – 2 - cortarse –
#5- Los Artículos Definidos y Indefinidos (Definite and Indefinite
Day 2 Week 8 27/09/2016.
1 – Mandato + – 5 – Presente Progresivo –
La tribu de: Escrito por: El español III Período:
Transcripción de la presentación:

COMPETENCIAS COMUNICATIVAS Capacidad de comprender el sentido y las ideas fundamentales en diferentes tipos de textos orales Capacidad de comprender el sentido y las ideas fundamentales,en diferentes tipos de textos escritos Capacidad de producir un discurso oral que presente, de manera organizada, hechos situaciones o ideas Capacidad de elaborar textos escritos que presenten, de manera organizada, hechos situaciones o ideas

COMMUNICATIVE COMPETENCES Ability to understand meaning and the basic ideas, in different written texts Ability to understand meaning and the basic ideas, in different oral texts Ability to produce written texts that present situations and ideas in an organized manner Ability to make a speech  in an organized manner

Capacidad de comprender el sentido, los usos y funciones del lenguaje y las ideas fundamentales, en diferentes tipos de textos escritos Comprensión de textos escritos de diferente tipo (vida cotidiana, medios de comunicación, ámbito académico,…) Identificación de vocabulario específico Actitud reflexiva y crítica con respecto a la información Resumen de textos Cuaderno de trabajo claro y conciso

Ability to understand meaning, uses and functions of the language and the basic ideas, in different written texts. Understanding of different types of written texts (daily life, means of communication, academic field Identification of specific vocabulary Reflective and critical attitude regarding the information Summary of texts Clear and concise notebook

Capacidad de comprender el sentido, los usos y funciones del lenguaje y las ideas fundamentales, en diferentes tipos de textos orales Comprensión de textos orales de diferente tipo (vida cotidiana, medios de comunicación, ámbito académico,…) Identificación de vocabulario específico Actitud reflexiva y crítica con respecto a la información Utilización de la lengua para adquirir conocimientos

Ability to understand meaning, uses and functions of the language and the basic ideas, in different oral texts Understanding of different types of oral texts (daily life, means of communication, academic field Identification of specific vocabulary Reflective and critical attitude regarding the information Use of language to acquire knowledge

Capacidad de elaborar textos escritos que presenten de manera organizada hechos, situaciones o ideas. Manejo de esquemas Uso de vocabulario específico Composición de textos propios de la vida cotidiana, de los medios de comunicación, del ámbito académico,… Interés por la composición escrita como fuente de información y aprendizaje, como forma de comunicar las experiencias y los conocimientos Cuaderno de trabajo claro y conciso

Ability to produce written texts that present situations and ideas in an organized manner Use of diagrams Use of specific vocabulary Use of specialized dictionaries and other sources of information Writing of texts (daily life, means of communication, academic field) Interest in the written composition as a source of information and learning, and as a way to communicate experiences and knowledge Clear and concise notebook

Capacidad de exponer textos orales que presenten de manera organizada hechos, situaciones o ideas Exposición de informaciones tomadas de diferentes medios de comunicación Intervención activa en situaciones de comunicación (propuestas de organizar actividades, aportación de información, exposición,…) Presentación de informaciones de forma ordenada, con ayuda de de medios audiovisuales y de las tecnologías de la información y la comunicación Uso de vocabulario específico

Ability to make a speech Exhibition of information taken from different means of communication Active participation in situations requiring communication. ( Proposals to organize activities, contribution of information, short accounts of events,...) Presenting information in an organized manner, using information and communication technologies and audiovisual aids Use of specific vocabulary