Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Accents and Punctuation
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Los Saludos y Las Despedidas
I. U4L1 Direct Object Pronouns Me= meNos= us Te= youOS= you plural Lo, La= it, him, herLos, Las= them.
Telling Time Grammar Essential #8.
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
Subject pronouns and ser
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Me llamo ____________Clase 9N La fecha es el 20 de diciembre del 2011 Propósito # 29: ¿Cómo eres tú ? Actividad Inicial: Copy and complete the sentences.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
Capítulo Uno: Primer paso
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
Bienvenidos. MLI.CCC3 the students compare basic elements of the target language to the English language. The students: A. Recognize similarities and.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Direct Object Pronouns. The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer Whom? or What? about the verb. Nouns used as direct.
Los interrogativos.
Hoy es martes, el diez de septiembre
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Forming questions Grammar Essential 1.
Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your.
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
Isn’t so bad when you get the hang of it!  The verbs we learned in Chapter 1 were in the infinitive form.  That means their English translation would.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 2 de febrero del 2012 Propósito # 28: ¿Cómo repasamos para el examen de la Unidad 7? Actividad Inicial: Escribe.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where I am located. Vocab/Ideas: Delante de Encima de Cerca de A la izquierda Al lado.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Quantity How much? How many?
Informal and Formal Greetings
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Greetings.
Warm-Up El alfabeto Los dias de la semana lunes martes miércoles
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Transcripción de la presentación:

Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet. When you are finished, each member in your group spell one of the words out loud (6-inch voices). 9/2

List the COGNATES (words that look, sound and mean the same thing in two languages) from the pledge of allegience. 9/3

9/7 Write down 3 greetings and 3 goodbyes in Spanish. What is the difference between “hasta luego” and “nos vemos”? 9/7

9/8 How would you greet someone at this time of day: a) 12:30pm b) 6pm c) 3:40am d)9:55 am

9/9 Write how you would ask each of these people what their name is. Write how they would respond. Eva Rodriguez Miguel Correa 3. Paco Huerta

Correct the mistakes. Te llama Marta. Se llamo Enrique. 9/10 Correct the mistakes. Te llama Marta. Se llamo Enrique. Me llamas Isabel.

9/13 1. What do masculine nouns usually end in? 2. What is the article that comes before feminine nouns?

9/14 Write your age using numbers in Spanish. 2. Pick a person from your table (don’t tell them who), and write 4 colors you see on their clothes today.

9/15 Change the following nouns from singular to plural: La silla La tarea La pared El cuaderno El vaso El papel

9/16 ¡Feliz día de Independencia! Answer the follwing questions about yourself: ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Answer the following about someone in the class: 3. ¿Cómo se llama? 4. ¿De dónde es?

9/17 ESTUDIAN

9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias mucho? 2. ¿Bailas con amigos? 3. ¿Hablas en la clase de español a veces? 4. ¿Tú y tu familia miran la televisión mucho? 12

9/21 A- Sacan los mapas and begin to memorize the countries in Norteamérica. (5 minutos) B- Sacan la canción “Yo quiero aplaudir” y práctica en tus grupos. (7 minutos) 13

9/22 A- 1. Is the word “días” masculine or feminine? 2. What is the name of the this mark: ~ which sometimes goes over the letter n? 3. What is important about the country of Panamá? B- IF YOU GOT 34/50 or below on the test- CORRECTIONS DUE TOMORROW!!! 1.What is the definition of an infinitive? Give 3 examples. 2. What is the rule about having two conjugated verbs right next each other? 14

9/23 A- Write the answer using the Spanish numbers. 4+6=_____ 12-1=____ 8+6=____ 7+8=____ What languages do the people in Haití and Brasil mostly speak? B- Write the word and it’s opposite: 1. Arriba 6. Deprimido 2. Enfrente 7. tranquilo 3. Afuera 4. Derecha 5. En el medio

A- What is the difference between ¿De dónde eres? and ¿De dónde es? B- Using the “más emociones” vocabulary, finish the following sentences with 4 different words. Hoy estoy… Normalmente estoy… Mi mejor amigo(a) siempre está… Mi madre tipícamente está… 9/24 16

9/27 A- 1. Tell someone in your group how to say 16-19 in Spanish. Now, escribe los números 16-19. 2. ¿Qué significa “y”? 3. Staple and turn in your warm-ups. B- 1.¿Cuándo estás enojado(a)? 2.¿Cuándo estás algre? 3. ¿Qué significa: adentro, atrás, afuera? 17