Curriculuma 1.5. MATERIA
Aurkibidea Zer dakigu curriculumaz Curriculuma ulertzeko moduak
1. Zer dakigu curriculumaz HSAOL/LOGSEren berrikuntzatakoa (1.2 materia) Definizioa Funtzioak Osagaiak Iturburuak Zehaztapen mailak
Curriculuma: definizioa Ikasleek ikasteko eskolak eskaintzen dion guztia Eskolak bere eskaintza emateko dituen baliabideak Irakaskuntza-ikaskuntza prozesua eta lortutako emaitzak ebaluatzeko erak
Curriculuma: funtzioak Bi funtzio ditu: Hezkuntza sistemaren helburuak esplizitatzea. Praktika pedagogikoa orientatuko duen gida izatea.
Curriculuma: osagaiak Lau galderei erantzuten diete: Zer ikasi-irakatsi? Noiz ikasi-irakatsi? Nola ikasi-irakatsi? Zer, noiz eta nola ebaluatu? Hurrengora
Zer ikasi-irakatsi? Ikaste-irakaste prozesuan lortu behar ditugun helburuak. Edukia, helburuak lortzeko barneratu behar dutena.
Noiz ikasi-irakatsi? Edukien hurrenkera, nola antolatu. Eduki bakoitza lantzeko behar den denbora. Bi informazio hauei esker: etapa bakoitzaren edukiak zikloz ziklo banatu eta bakoitzaren barruan denbora unitateak definitzen dira.
Nola ikasi-irakatsi? Aspektu metodologikoak: Ikasleekin zer nolako harreman mota eraiki behar dugun gure helburuak lortzeko. Baliabide didaktikoak Antolakuntza…
Zer, noiz eta nola ebaluatu? Ebaluazioaren erreferentziak ondoko hauek dira: Ebaluatzeko uneak edo egoerak sistematizatu (noiz) Erabiliko ditugun baliabideak: irizpideak, adierazleak, tresnak (nola)
Curriculumaren iturburuak Soziologikoa: gizarteak hezkuntza sistemari egiten dizkion eskariak Psikologikoa: ikasleen garapenari buruzko informazioa (psikomotorea, kognitiboa, afektibo-soziala eta morala) Pedagogikoa: oinarri teorikoak eta esperientzia praktikoak. Epistemologikoa: ezagutza zientifikoak, lan metodoak eta aplikazioak.
Curriculumaren zehaztapen mailak Oinarrizko Curriculum Diseinua (OCD) 1. maila Ikastetxearen Curriculum Proiektua (ICP) Ikastetxearen Hezkuntza Proiektua (IHP) 2. maila Gelako programazioa 3. maila Hurrengora
2. Curriculuma ulertzeko moduak Curriculuma ulertzeko 3 ikuspegi: Eduki gisa Planifikazio gisa Errealitate interaktibo gisa
Curriculuma: eduki gisa Curriculuma = zer irakatsi Curriculuma = helburuak eta edukiak Hezkuntza prozesuak erabat kanpo; beraz ez litzateke eraginkorra izango eskolen lana gidatzeko
Curriculuma: planifikazio gisa Elementu gehiago barne-hartzen du Curriculuma= zer irakatsi, nola irakatsi, noiz irakatsi, zer, noiz eta nola ebaluatu Baina ez da curriculum operatiboa
Curriculuma: errealitate interaktibo gisa Curriculuma intentzioak baino gehiago da, errealitate bat da Eskola eremuan gertatzen diren harremanen garrantziaren ondorioa Ikasi-irakatsi Curriculuma goitik behera eta behetik gora Curriculuma = intentzioak + ekintza
2. Curriculuma ulertzeko moduak Curriculuma ulertzeko ikuspegien “continuuma”