SIMULACRE D’EVACUACIÓ INSTITUT MARGARIDA XIRGU

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

Concurs Aula Amigable IES Josep Maria Quadrado Octubre del 2004.
DESCRIPCIÓ DEL CIRCUIT
Avui vull regalar-te ….
Les entrevistes: Segona part
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Esquema de principi INCENDI ORDRE D’EVACUACIÓ EQUIP D’INTERVENCIÓ
Presentació de L’AVANTPROJECTE DE PLA D’EMERGÈNCIES I AUTOPROTECCIÓ DE L’IES Lluís Vives.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Alimenta el teu cos.
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Tema 2. DIVISIBILITAT.
15 de l’any B Regina “El viatge” d’Eleni Karaindrou ens evoca la vida missionera, sempre en camí.
FUNCIONAMENT DE L’EPÈRGAM
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Recordem què vol dir ser adolescent
CALES DE L’ESCALA.
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
INS DANIEL BLANXART I PEDRALS
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
Per entrar a l’intraweb:
PROFESSIONALS EDUCATS PER UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ I SOSTENIBLE
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
FEM LA BOLA PETITA!.
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Aquí podreu buscar i escoltar música on-line
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Grau
QUÈ LI FALTA A AQUEST COTXE? CEIP Marian Aguiló 4 anys A
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
“Les classes més sostenibles”
Matemàtiques 3er E.S.O..
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Carta d’un infant als seus pares.
Objectiu Educatiu Trienni
PLA D’EMERGÈNCIA Curs 2018/19 Generalitat de Catalunya
ENS TROBEM DE NOU.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Perifèrics ... Memòria USB, per guardar arxius!
Com fer una presentació? Comunicació oral
TECNOLOGIA.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
FORMACIÓ PLA D’AUTOPROTECCIÓ I SIMULACRE D’EMERGÈNCIA 2018
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ALTRES MESURES DE PREVENCIÓ I PROTECCIÓ CONTRA INCENDIS
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
Cant espiritual Joan Maragall.
LA SEGURETAT ÉS FEINA DE TOTS NECESSITEM LA VOSTRA COL·LABORACIÓ
Riscs PLA D'EMERGÈNCIA IES CELESTÍ BELLERA 15/05/2019.
VIES I RECORREGUTS D’EVACUACIÓ
VIES I RECORREGUTS D’EVACUACIÓ
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
TUTORIAL BÀSIC PER A LA GESTIÓ DE LA UBICACIÓ DE LES PERSONES EN L’APLICACIÓ DEL CATÀLEG D’ESPAIS SERVEI TÈCNIC I DE MANTENIMENT.
RESTA PORTANT-NE.
Educació Farmacèutica en la Interpretació de Prospectes
COM NEIX UN PARADIGMA?.
Som humans. Per això a vegades….
PLA D'EMERGÈNCIA I.N.S. SEVERO OCHOA.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

SIMULACRE D’EVACUACIÓ INSTITUT MARGARIDA XIRGU

Davant d’una emergència és molt important sempre SABER QUÈ CAL FER I CONSERVAR LA CALMA PER PODER PENSAR AMB CLAREDAT COMENTEU LA IMATGE: QUINA ÉS LA FINALITAT DELS SIMULACRES?

RECORDEU (TAMBÉ HO HEU DE FER SI ESTEU SOLS EN EL MOMENT DE L’ALARMA) Si detecteu un incendi aviseu immediatament el professor/a. Aquest avisarà els responsables del centre per activar l’evacuació si s’escau Quan sentiu el senyal d’alarma: deixeu el que estigueu fent, compteu quants sou, poseu-vos en fila índia, numereu-vos i fixeu-vos en qui hi ha devant i darrera us ajudarà a mantenir-vos junts en tot el procés d’evacuació sortiu de pressa, però sense córrer, seguint els plànols d’evacuació tanqueu les portes sense clau i les finestres a mesura que les aneu deixant enrere. NO UTILITZEU L’ ASCENSOR Concentreu-vos en el punt de trobada repetiu el recompte, aviseu els responsables si falta algú. No us barregeu amb altres grups. INFORMAR del recompte S’hauran de deixar els objectes personals, i no s’haurà de tornar mai enrere a buscar companys, germans o altres persones. Si hi ha fum i no podeu sortir, confineu-vos, feu-vos veure per la finestra. Cobriu els orificis de ventilació i les escletxes per on pugui entrar el fum amb draps molls. MANTENIU LA CALMA ANEU DE PRESSA PERÒ SENSE CÓRRER. L’ORDRE I EL SILENCI són fonamentals NO US BARREGEU AMB ALTRES GRUPS. (5 s) ···· TIMBRE 20 s L’EMERGÈNCIA POT DONAR-SE EN QUALSEVOL MOMENT AMB O SENSE PROFESSOR/A A L’AULA. L’ALUMNAT HA DE SABER COM ORGANITZAR-SE I FER L’EVACUACIÓ TAMBÉ EN AQUEST SUPÒSIT

? RISC INTERN = EVACUACIÓ ORDENADA DEL CENTRE ···· (30 s) FAMILIARITZA’T AMB EL PLA D’EVACUACIÓ Consulta els plànols Si no podeu sortir pel FUM, CONFINEU-VOS, TAPEU L’ENTRADA DE FUM FEU-VOS VISIBLES AVISEU EL 112 Fer el recompte, tancar finestres, sortir en fila índia i tancar portes Assegureu una EVACUACIÓ TOTAL I ORDENADA del vostre sector DIRIGIU-VOS FINS EL PUNT DE REUNIÓ seguint recorregut establert en el PLA D’EVACUACIÓ. Feu el RECOMPTE INFORMAR immediatament als BOMBERS o CAP D’EMERGÈNCIA, especialment si es detecta, l’absència d’un dels ocupants TIMBRE (30 s) ···· Recordar que les instruccions bàsiques estan en aquest cartell. ACOSTUMAR-SE A FER ÚS DE LES CARTELLERES I PLAFONS INFORMATIUS

D A B E F 1r recompte PATI 2n recompte PLAÇA ERNEST LLUCH (E) AULA C/ CREU ROJA D A B E F Plaça Ernest Lluch 1r recompte PATI 2n recompte PLAÇA ERNEST LLUCH Zona calderes (E) La sortida E només s’utilitzarà si no es practicable l’escala d’accès a la sortida A, clau disponible a la Biblioteca AULA Lloc extern de CONCENTRACIÓ: RECORDAR ELS PUNTS DE CONCENTRACIÓ, LA NECESSITAT DE NO SEPARAR-SE DEL GRUP FINS ACABAT EL SIMULACRE (aquest acaba quan ja han retornat a l’aula corresponent) o L’EMERGÈNCIA REAL (haurien d’esperar instruccions dels responsables). COMPTE! LA VORERA DE TRAVESSERA DE COLLBLANCH ÉS MOLT ESTRETA!!!!

SÍMBOLS DIBUIXATS ALS PLÀNOLS PUNT DE CONCENTRACIÓ LLUMS D’EMERGÈNCIA EXTINTORS D’INCENDIS MANUALS BOQUES D’INCENDIS EQUIPADES (BIE) DIRECCIÓ SORTIDES EMERGÈNCIA VOSTÈ ÉS AQUÍ LLEGENDA PER A INTERPRETAR PLÀNOLS

ORDRE D’EVACUACIÓ DE LA PLANTA SOTERRANI ···· TIMBRE 20 s ORDRE D’EVACUACIÓ DE LA PLANTA SOTERRANI Sortida A: (E) Només si escala és impracticable Sortida E (clau Biblioteca) F S.03

ORDRE D’EVACUACIÓ DE LA PLANTA BAIXA (5 s) ···· TIMBRE 20 s ORDRE D’EVACUACIÓ DE LA PLANTA BAIXA Consergeria Oficines Secretaria

ORDRE D’EVACUACIÓ PLANTA PRIMERA (5 s) ···· TIMBRE 20 s ORDRE D’EVACUACIÓ PLANTA PRIMERA

ORDRE D’EVACUACIÓ PLANTA SEGONA ···· TIMBRE 20 s ORDRE D’EVACUACIÓ PLANTA SEGONA

On puc consultar el recorregut si me n’oblido? SABRÍEU? Identificar en els plànols totes les aules on fas classe al llarg de la setmana Identificar els recorreguts i l’ordre d’evacuació en cada cas en els plànols. On puc consultar el recorregut si me n’oblido? Per què és important prendre’s seriosament els simulacres? Es pot córrer durant una evacuació real o simulada? Per què? Es pot cridar en una evacuació real o simulada? Per què? Per què hem de deixar-ho tot a l’aula? Per què hem de deixar totes les finestres i les portes tancades darrera nostre? Per què el professor ha d’anar davant de la fila índia? Qui és el responsable de tancar les finestres? I la porta? Per què és important sortir en fila índia fixant-se en qui tenim devant i en qui tenim darrera? Per què és important no abandonar el grup i no barrejar-nos amb altres grups? Fins quan ens hem de mantenir agrupats amb les mateixes persones? Quantes vegades hem de comptar quants som en el grup? Què passa si estem al lavabo o la sala de guàrdia quan es produeixi una emergència? Què hem de fer si detectem que falta algú? En quines situacions cal evacuar l’edifici? En quines situacions cal confinar-se en l’edifici? Què faríem si hi hagués molt fum? On són els punts de concentració i per què anem pel camí del carrer Rosich? POT FER-SE UN DEBAT ENTORN AQUESTES PREGUNTES O DEMANAR-LOS QUE LES RESPONGUIN PRIMER PER ESCRIT PER POSAR-HO EN COMÚ. Feu-ne una lectura prèvia i decidiu quina aplicació en fareu a l’aula

RISC QUÍMIC = CONFINAMENT Sirena municipal SI EL RISC ÉS A FORA DEL CENTRE…EN LLOC D’EVACUAR-LO, ENS HI CONFINAREM EXPLICAR EL SUPÒSIT INVERS. SERIA RELATIVAMENT FÀCIL DE DUR A TERME SI JA ENS TROBEM DINS LES AULES PERÒ I SI ESTEM EN UN CANVI DE CLASSE, O AL PATI O VENINT O MARXANT DEL CENTRE?