Meta: 1) I can understand information about where things are located

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Advertisements

Present tense verb form review present tense ir a + inf.
I can understand when someone describes where something is located. I can give information about where something is located I can follow directions to.
 I can understand when someone describes where something is located.  I can give information about where something is located  I can follow directions.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
Español III 3B. En grupos: Vas a crear un mapa de una ciudad imaginaria. Necesitas incluir tantas palabras de vocabulario posible. Nada puede ser etiquetada.
Gustar with infinitives El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
El verbo “SER” notes #2 Capítulo 3B. ¿Qué signífica “SER”? What does “SER” mean? To be. What other verb have we learned that means to be? What does “SER”
PALABRAS INTERROGATIVAS
En la Clase Para Empezar 2
Español 1 18 y 21 de noviembre de 2016.
Para Evaluar: By now you should know…
Entradas Unidad 7, Spa 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Talkiing about where you and others go during free time.
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 8 de marzo del 2017
BELLWORK Write the DLT! I can review the present tense conjugations of estar. I can translate the prepositional phrases often used with estar. I can use.
Me llamo ____________ Clase 802 La fecha es el 10 de junio del 2016
¿Están lejos de o están cerca de la escuela?
¿Dónde está el gato?/Las preposiciones
Calentamiento ¿Qué tienes en tu mochila?
Proposito 70b 11/05/17 Actividad Incial
Las preposiciones de ubicación…
PREPOSICIONES U2L2.
A hacer preguntas en español
Estar.
GREETINGS sALUDOS HELLO Hola GOOD MORNING Buenos días HOW ARE YOU TODAY? ¿Cómo estáis? HOW ARE YOU DOING? ¿Qué tal?
Double-Object Pronouns
Mira el dibujo y e indica donde está la primera cosa con relación a la segunda. (Look at the drawing and indicate where the first thing is in relation.
The Future Tense.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Write in Spanish (See pag 96)
¡Bienvenidos a Español 2!
Preposiciones de lugar
LA TAREA PRUEBA (quiz) – mañana subject pronouns
Estar- to be.
Prepositions using the verb estar
Metas: I can identify my current proficiency level
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Meta: 1) I can review for the test by practicing when to use ser and estar and writing sentences with the long form of possessive adjectives. 2) I can.
Entrega Registro de Tareas con Tareas #2 and #3
Meta: I can understand information about school activities and rules
Meta: 1) I can recall and use vocabulary about classes, school activities and extracurriculars. 2) I can review the rules for stem changing (boot) verbs.
Meta: I can read, listen to, and understand information about daily routines and getting ready for an event. Enfoque: La ropa y los colores.  I will be.
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Regular verbs, tener, estar, ir
THE VERB IR.
Metas: I can recall the days of the week, months, seasons, numbers and say what time it is. I can talk about things that I & other people do and describe.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Meta: 1) Puedo entender y dar direcciones para llegar a diferentes lugares de una ciudad. 2) Puedo identificar las señales de tráfico y el tipo de advertencia.
1) Puedo usar las preposiciones y los puntos cardinales para dar direcciones de cómo llegar a un lugar. 2) Puedo ver y reconocer las contribuciones que.
Indicaciones y Dónde Está
Enfoque: Telling Time (Guided Practice p. 90)
Prepositions.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Frases Preposicionales
Warm-up How do we talk about what someone is or isn’t going to do in Spanish? In full sentences, say that the following people are going to do the first.
Metas: 1) I can listen to and give simple directions on how to get to places. 2) I can use direct object pronouns to refer to people who are receiving.
Meta: 1) I can use direct object pronouns to refer to people who receive the action in a given situation. 2) I can tell someone else what to do using commands.
Enfoque: Bailando—Usando el presente progresivo
¡Asientos nuevos! Recibir resultados de examen
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
Meta: I can demonstrate what I've learned about 1) describing where things are using prepositions, 2) giving directions, 3) giving commands and 4) describing.
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Meta: 1) I can review how to form commands, use the present progressive (-ing verbs) and use direct object pronouns before the test. Enfoque: En LHS, ¿cómo se.
Transcripción de la presentación:

Meta: 1) I can understand information about where things are located Meta: 1) I can understand information about where things are located. 2) I can listen to driving advice and directions. Enfoque: Dibuja las preposiciones Repasar la canción de preposiciones Review verbs salir, decir, venir: Guided Practice p. 108 Ver Videohistoria: p. 160-161 en Realidades 2 Preguntas: ¿Comprendiste? Interpretive Reading Practice: La ciudad Interpretive Listening Practice: ¿Cómo se va...? Juego de Manotazo: Las señales de tráfico Quizlet Live: ¿Cómo se va...? Boleto de salida: Video de Tío Spanish "Dar direcciones" Tarea #7: Core Practice p. 64 (Mi diccionario)

Enfoque: Las preposiciones En tu papel, dibuja una mesa. Después, lee las descripciones y dibuja dónde están los objetos. 1. Dibuja un libro debajo de la mesa. 2. Dibuja un gato detrás del libro. 3. Dibuja un pedazo de pizza encima de la mesa. 4. Dibuja un plato al lado del pedazo de pizza. 5. Dibuja una persona a la izquierda de la mesa.

Preguntas: ¿Comprendiste? Después de ver el video, responde a las preguntas. Puedes usar p. 160-161 si necesitas ayuda. 1. ¿Cómo van a ir Claudia y Teresa al Bazar San Ángel? (¿Qué modo de transporte usan?) 2. ¿Cómo van a ir Ramón y Manolo al Bazar San Ángel? 3. ¿El Bazar está lejos o cerca de la casa de Manolo? Aproximadamente, ¿a cuántos minutos queda el Bazar? 4. Para Ramón y Manolo, ¿es fácil o difícil llegar al Bazar? 5. ¿Ramón le pregunta a quién direcciones para llegar al Bazar?

Boleto de salida: Preguntar y dar direcciones (Tío Spanish) 1. ¿Cuáles son los tres verbos que se usan para preguntar direcciones? 2. Define "izquierda" y "derecha" en inglés. 3. We learned that "derecho" means straight. What other word does Tío Spanish use for "straight"? 4. What do you think the word "girar" might mean in Spanish? (Hint: This is a synonym for "doblar")