Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Ropa.
Advertisements

Hoy es viernes, el 26 de septiembre
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preterite It’s the past tense in Spanish.  Introduce preterite and Watch video  Guided practice: examples and handout  Independent practice: Questionaire.
Actividades 9.4. Label as Listening #1: Do not label as activity 1 Watch this video and write down Spanish vocabulary words about clothing and colors.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
El género y número de los adjetivos GRAMÁTICA 1B- p. 55.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
Chapter 5 Lessons & Materials
Los adjetivos posesivos
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Apuntes el 23 de marzo Los adjetivos y pronombres demostrativos
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Review for the final exam trimester
¡Los Adjetivos!.
L14 - Past participles.
Un repaso para el examen 3a-4b
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Begin the “Conversation Questions”
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Hoy martes el 20 de diciembre
Adjective Grammar Adjective Agreement.
ADJECTIVE / NOUN AGREEMENT
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
[C] Notas: Using Adjectives to Describe
Repaso: Informal Commands
Metas: I can identify my current proficiency level
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Enfoque: Contestar preguntas (escribir y hablar)
Entrega Registro de Tareas con Tareas #2 and #3
Meta: I can understand information about school activities and rules
Meta: I can identify & use vocabulary about pastimes and extracurricular activities. I can write and speak about what people do. I can make comparisons.
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Meta: 1) I can write and talk about clothing preferences
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Enfoque: Actividad 13 en p. 110
Día número 53 Español 1—Acelerado
Demonstrative adjectives and comparisons
Review for the final exam trimester
Hagan Ahora: What verbs mean “to play”? (There are two.)
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Using Adjectives as Nouns
TAREA Estudian: Study vocabulary list.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Meta: 1) I can continue using new vocabulary words from this chapter to describe items of clothing I purchased recently. 2) I can use demonstrative adjectives.
Necesitan pizarras blancas, marcadores y borradores.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
[C] Notas: Using Adjectives to Describe
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Enfoque: Bailando—Usando el presente progresivo
Los Adjetivos Demostrativos
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Meta: 1) I can review how to form commands, use the present progressive (-ing verbs) and use direct object pronouns before the test. Enfoque: En LHS, ¿cómo se.
Tapas ___ una vecina a. trabajador
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
How to ask and answer … In Spanish
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match in GENDER and NUMBER. Enfoque: ¿De qué material está hecha tu ropa? Repaso: Los adjetivos demostrativos Ver video GramActiva Libro de texto p. 114 y Core Práctica p. 45 Using adjectives as nouns Práctica Guiada p. 87 Hablar: p. 116 Actividad 23 Leer: p. 118 "Los Jeans" Práctica Guiada p. 88 Conjuguemos con Quizlet Grab a laptop and do "Learn" activity for Quizlet set Regular Preterite Verbs Tarea #14: C2B Study Guide

Enfoque: ¿De qué material está hecha tu ropa Enfoque: ¿De qué material está hecha tu ropa? Answer each question using the expression, "Está hecho/a de..." "Están hechos/as de..." Look at page 124 for the vocabulary list if you need to review these materials. 1. ¿De qué están hechos tus zapatos? 2. ¿De qué está hecha tu camiseta o camisa? 3. ¿De qué está hecha tu chaqueta/sudadera? OR ¿De qué está hecho tu suéter? 4. ¿De qué están hechos tus pantalones?

Quizlet Class Join link: Open a browser and type EXACTLY like this! https://quizlet.com/join/V5V8CE5RB