Día número 58—español 1 El 9 de noviembre Horario de Inicio Tardío

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ser part 2. Subject Pronouns in Spanish Singular Plural_______ Yo = I Nosotros = We (masculine/mixed group) Nosotras =We (feminine) Tú = You Él=He Ellos.
Advertisements

Ser means to be It can be used to: Identify yourself and others Date Origin (where something comes from) Nationality Time Personal description/profession.
Los verbos en español Una introducción.
2.3. Estar means “to be” It can be used for Location State of being Health (mental and physical) *estar means “to be” as well but used differently. ESTAR=
Subject pronoun chart Grammar essentials #9. Subject pronoun chart This is so important for the foundation of conjugating all the verbs in Spanish. There.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Singular Subjects Yo - I Tú - You (informal, singular) Él - He
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Día número 83—español 1 El 9 de enero Horario Regular
Día 57-NS & NM el 8 de noviembre Horario regular
1 Es el 3 de febrero. Subject Pronouns & the verb “Ser”
Answer the following questions en español.
Lección 4: los pasatiempos
Making noun and adjective plurals
Día número 63—español 1 El 17 de noviembre Horario Regular
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Do NOW #3 Write down the date longhand.
Capítulo 1B.
Me llamo _________ Clase 601 La fecha es el 28 de noviembre del 2016
Día número 3 Español 1—Acelerado
Día número 67—español 1 El 30 de noviembre Horario de Inicio Tardío
Día número 64—español 1 El 18 de noviembre Horario Regular
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Hacer Ahora Completa la hoja.
Los Pronombres Personales
Subject Pronouns (pronombres)
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Día número 121—español 1 El 6 de marzo
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Pronouns, the verb SER, Adjectives
Día número 35—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish ACT 4 SING.
Subject Pronouns Apuntes 1.1 Exprésate pg. 14.
Día 58-NS & NM el 9 de noviembre Horario regular
Día número 54 Español 1—Acelerado
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
Singular Subjects Yo - I Tú - You (informal, singular) Él - He
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
EL VERBO GUSTAR.
Día número 60—español 1 El 14 de noviembre Horario Regular
Día número 83—español 1 El 8 de enero
Adjective Grammar Capítulo 1B.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Día número 100—español 1 El 1º de febrero
El Verbo “GUSTAR & Similar Verbs”
Día 55-NS y NM el 4 de noviembre Horario regular
Día 56-NS el 7 de noviembre Horario regular
Día 56—NM el 7 de noviembre Horario regular
Apuntes: Gustar Lección 4: La comida.
Día 59-NS & NM el 10 de noviembre Horario regular
Subject Pronouns Los pronombres.
Día número 73—español 1 El 8 de diciembre Horario Regular
Día número 61—español 1 El 15 de noviembre Horario Regular
Día número 86—español 1 El 12 de enero Horario Regular
Día número 66—español 1 El 29 de noviembre Horario Regular
Día número 59 Español 1—Acelerado
Estar Ch. 2B.
¿Cómo es tu compañero? Agreement.
Capítulo 1B.
Día número 66 Español 1—Acelerado
Día número 59—español 1 El 10 de noviembre Horario Regular
Día número 99—español 1 El 31 de enero
Día número 54—español 1 El 3 de noviembre día mínimo
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Singular Subjects Yo - I Tú - You (informal, singular) Él - He
Día número 68—español 1 El 1º de diciembre Horario Regular
Transcripción de la presentación:

Día número 58—español 1 El 9 de noviembre Horario de Inicio Tardío "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being."  Catherine Pulsifer  Being Yourself   |    Continuous effort - not strength or intelligence - is the key to unlocking our potential. Winston Churchill

Estas son las mañanitas Que cantaba el Rey David Hoy por ser día de tu santo Te las cantamos a ti   Despierta, mi bien, despierta Mira que ya amaneció Ya los pajaritos cantan La luna ya se metió

You can be successful, one step at a time! LEER EL BOLETÍN You can be successful, one step at a time!

Tú eres You (informal) are Ud., Él, Ella es You polite are, He, She is MIENTRAS la SraB estampa la tarea (AUTOPRUEBA), COPIA los apuntes: El 9 de noviembre pg B APUNTES #4: Las conjugaciones de SER (to be) SER means “to be” and is used to describe the essence of people or things (inherent traits) Yo soy I am Tú eres You (informal) are Ud., Él, Ella es You polite are, He, She is Nosotros somos We are Uds. son, Ellos, Ellas Son You guys/ You plural/ You all are, They (masculine or mixed) They (feminine) are

ENTREGUEN el AUTOPRUEBA

APRENDE las conjugaciones de SER (tune: row, row, row) Yo soy I am Tú eres You (informal) are Ud., Él, Ella es You polite are, He, She is Nosotros somos We are Uds. son, Ellos, Ellas Son You guys/ You plural/ You all are, They (masculine or mixed) They (feminine) are

DISTRIBUIR el voc nuevo: Los adjetivos LEER e ILUMINAR los apuntes: Adj agreement & Location 2. PRACTICAR el voc describiendo a tus compañeros. Sé (Be) respetoso/a: ¿Cómo eres (tú)? What are you like? ¿Cómo es tu compañero? What is your partner like? ¿Cómo son ustedes? What are you guys like? ¿Cómo es la SraB? What is señora Bernal like? ¿Cómo son (Nombre y Nombre)? What are (Name & Name) like? ¿Cómo es el director Ayro? What is principal Ayro like?

LA TAREA: STUDY the rest of the Activities/Pastimes Voc #31-53 STUDY the new voc—adjs 2. DO the old QUIZLETS for partial credit if you haven’t done them yet. 3. DO NEW QUIZLET for the rest of the ACTIVITIES VOC #31-53 by MON, Nov 14 at midnight.