Saquen la hoja de práctica

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Advertisements

Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es martes, el diez de septiembre
Hoy es martes, el diez de septiembre
Bellwork PD Spanish I. 30 agosto 2012 Have a seat, make sure you have a writing utensil, and relax! The quiz will start shortly after the bell rings.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
La pregunta: Lean “la exploración del lenguaje” en la p. 406  What English word ending corresponds to the Spanish word endings –tad and –dad?  What English.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Español 1 18 y 19 de septiembre de  Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.)  El otoño-
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre Recoge un libro para leer.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Day 1 Roll Call: Answer with: “Hola”, “¿Qué pasa?” or “¿Qué tal?”. Review (Repaso): Complete the worksheet on your desk!
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Helpful Classroom Vocabulary Para la Clase de Español.
¡Hola! Hoy es el 18 de agosto. El Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja del alfabeto. (Get out your ABCs sheet – it’s blue!) 2. Practiquen con tu compañero.
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
¡EXPRESIONES DE LA SALA DE CLASE!
Expresiones de la Clase
Lección Preliminar Vocabulario
Quiz – 7-10 minutes.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Mandatos de la clase © Eileen Gonzalez, 2014.
CLASS COMMANDS AND PHRASES
Classroom Commands Señora Atkinson.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
CLASSROOM COMMANDS.
Español 1 29 de marzo de 2017.
viernes 8/11 – Horario Regular
Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can prepare for the quarterly
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto.
Palabras de la sala de clase
Spanish 2 Week 5 Sra. Knutsen.
Palabras de la sala de clase
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Unidad 1 Para Empezar.
COMMANDS.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Saquen la hoja de práctica
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Hola, ¿qué tal?.
Transcripción de la presentación:

Saquen la hoja de práctica Escribe el mandato 1 3 1 4 2

Tarea Play 2 Quizlet games (code on google classroom).

Follow the links in order to fill out 1 of 7 review sheets. Tarea - 8th Go to google classroom. Follow the links in order to fill out 1 of 7 review sheets. Days of the Week & Months of the Year Las estaciones El tiempo Mandatos de la aula Numeros 0-31

Outcome Essential Question I will follow commands for success in the Spanish classroom. Essential Question How will I be successful in Spanish class? ¿Cómo tendré éxito en la clase de español?

TPR

Saquen una hoja de papel Circle It Leer lunes Escriban. Levántense Siéntense Repitan, por favor Escuchen. Levanten la mano. Saquen una hoja de papel Miren aquí. Lean. Abran los libros Silencio, por favor Hablen. Saquen un lápiz Cierren los libros

Circle It

When you finish, shuffle the cards and play again. Yo tengo...¿Quién tiene? I have... Who has...? Each student will have one card. Anyone in your group can begin by reading the ENTIRE card: When you finish, shuffle the cards and play again. Every person should be actively listening to see if you have the pair:

& Actuar, Dibujar, Hablar or or Act Draw Speak Choose one card from each pile. Act out the command, draw it for your group or say it in English. Your group members will guess the command in Spanish after you act, draw, or say it in English. The person who guesses correctly first receives one point. or or &

Quizlet

Flashcards Usan tus apuntes para crear tarjetas de estudiar con nuestro vocabulario Use your notes to create study cards with our vocabulary

Kahoot

Crossword

Las estaciones #1 - Yo tengo...¿Quién tiene? #2 - Actuar, Dibujar, Hablar #3 - Quizlet #4 - Flashcards #5 - Kahoot #6 - Crossword

Exit Ticket Write the command that a teacher should use in the following situations. Students are being too noisy. Students are taking notes. They did not hear what the teacher said. They need a note repeated.

Follow the links in order to fill out 1 of 7 review sheets. Tarea - 8th Go to google classroom. Follow the links in order to fill out 1 of 7 review sheets. Days of the Week & Months of the Year Las estaciones El tiempo Mandatos de la aula Numeros 0-31

Tarea Play 2 Quizlet games (code on google classroom).