Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
Advertisements

Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Telling Time.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
1. When I’m hungry I eat pizza.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Hoy es el _____ de _____ del __________
Básicos de conjugación
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Antes de empezar Interrogative words – question words
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Bellwork In the following sentences, identify the nouns, verbs and put what tense they are in. Yo tengo el pasaporte. María va a tener la identificación.
Present tense Conjugation of regular “AR” verbs
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Ser y Estar To be or….to be?
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
[Insert face-palm here]
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
Regular AR VERBS.
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Gustar (To Please) like.
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Hoy es lunes el veintidos de octubre
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Write these words and match the school subjects with the objects.
Teach me how to conjugate
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Quasimodo: Translate Sra. Crossett está embarazada.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Antes de empezar - create this T-Chart
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Antes de empezar – Write these phrases into your composition books:
Describe el pelo de las personas.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas ¿A dónde te gustaría viajar (travel) después de high school (la secundaria)? ¿Dónde te gustaría vivir (to live) después de high school (la secundaria)? ¿Te gustaría ir a la universidad?

Ustedes podrán hablar sobre las actividades fuera de la escuela Capítulo 4B Ustedes podrán hablar sobre las actividades fuera de la escuela

Prueba El 30 de enero – SUMMATIVE ASSESSMENT This will be an oral presentation. You will provide me with 5 lines stating what you would like to do when you finish High School and another 5 lines stating the things you do not want to do when you finish HS. The focus of this assignment is to use the words “me gustaría… & …no me gustaría…”. Remember, “gustaría” is already conjugated, therefore, the verb that follows it will not be conjugated. All statements must be different. You can use any and all of the vocabulary we have previously covered. You should use: también, a veces, mucho, todos los días, tampoco, nunca, etc. HS Spanish – you will only have the verbs on an index card. You will hand me your 10 lines before you speak.

Tarea Start thinking about the 10 lines you would like to use and say for this assessment.

Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas ¿A dónde te gustaría viajar (travel) después de high school (la secundaria)? ¿Dónde te gustaría vivir (to live) después de high school (la secundaria)? ¿Te gustaría ir a la universidad?

Dry erase boards Write clear and big. Everyone gets a turn to write, so pass the board to the next person when you are done. I will call out a vocabulary word in English, your team will spell on the boards in Spanish. The first team to raise their boards will get the point.