¡Baile Viernes! Shakira Copacabana

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
This is an interactive presentation
Advertisements

Miércoles el 24 de febrero
Using Infinitives Spanish 1 Chapter 7.1.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
-ar verbs Look at each picture Decide which verb is pictured (use your vocab. sheet) Use your chart to conjugate the verb in the correct form Write 2 words.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Calentamiento Write the answers to each question.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
Gustar y los amigos de gustar Los T.A.s de Señor Bilsbury.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Present tense of Querer with infinitives p. 90. To say what you or others want, use a form of the verb querer. The form you use depends on the subject.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
Apuntes de los Complimentos Directos (Página 360).
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
1 Using Infinitives Spanish 1 Chapter Trabajo de timbre  Conjuguen los verbos para hacer una frase completa.  1. Ana/despertarse temprano  2.
Write the correct Spanish words for the English words
La Salud y el Bienestar Vocabulario
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
El show de la moda Spanish 1 Fashion Show.
1. When I’m hungry I eat pizza.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Español 3Honores – Semana 7 del 9/19 – 9/23
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
DAR and DECIR to give and to say/tell.
Antes de empezar Interrogative words – question words
Stem-Changing Verbs Poder, Querer, Servir, Pedir
Stem Change Verbs.
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Present Tense Verb Conjugation Review
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
Bell ringer – on a piece of paper!
Por la mañana me levanto a las siete y me ducho
4.7 invitations, ir+a+inf..
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Answer these questions: 1. ¿Cuántos años tienes. 2
Enfoque (Escribir): Actividad 8 p. 80
Direct Object Pronouns
INFINITIVE VERBS PHRASES
CHISPA – EL 12 DE NOVIEMBRE
La hora.
Estar Ch. 2B.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno:
Bellwork María ____ español. (hablar)
Bell Work WB 4.5 E.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Do NOW #3 Write down the question, then answer it.
Direct Object Pronouns
Español Semana 6 Hoy es martes, el diecisiete de septiembre de 2019 Vocabulario: Copia el español y traduce al inglés carnet de identidad sacar.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

¡Baile Viernes! Shakira https://www.youtube.com/watch?v=LWU8lc5zvDw&index=76&list=PL9mzuSwws3un1yf8GctITIXwhHlD4ObAx Copacabana https://www.youtube.com/watch?v=z-mQqV7y6sM&list=PL9mzuSwws3un1yf8GctITIXwhHlD4ObAx&index=73 Pass your bell work up to the front. Do not turn in your música miércoles paper.

Trabajo en Clase Pg 134 1-3 with shoulder partners. You have 5mins to finish. Also have your yellow sheet out with chart facing up so I can check homework.

Ordering Food in Spanish El/la Mesero/a: ¿Qué vas a cenar? El/la Cliente/a: ¿Qué me recomienda? El/la Mesero/a: La ensalada de lechuga y tomates, el arroz y frijoles, y si quieres carne te recomiendo el pollo asado.

Ordering Food in Spanish El/la Mesero/a: ¿Qué vas a cenar? El/la Cliente/a: ¿Qué me recomienda? El/la Mesero/a: (Insert different foods here.) El/la Cliente/a: (Order the food you want) El/la Mesero/a: (Bring the food to them) El/la Cliente/a: (Ask for the check after eating your food. Ask if the tip is included already.)

Pop Quiz Get out a half sheet of paper. Number it 1-10, you must write the subject pronoun and the conjugated verb form for each question.

Pop Quiz Tú form of ser Yo form of tener Ella form of estar Nosotras form of hablar Nosotros form of vivir Nosotras form of comer Uds. form of empezar Yo form of querer Ud. form of oír Yo form of poder