Jornada de formació de catequistes

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Jesús és el Senyor Catecisme de la Conferència Episcopal Espanyola Per a la iniciació sacramental.
Advertisements

X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
VI. L’Esperit Sant i l’Església
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
L'acompanyament Un estil en la catequesi dels adolescents.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
JESÚS DE NATZARET.
Crítica al Platonisme i a la tradició judeocristiana
III. Jesús ve a salvar-nos
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
ACOLLIDA PRESENTACIÓ A LES FAMÍLIES.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
NADAL i EPIFANIA Nadal és la celebració del Misteri
L’ANY LITÚRGIC..
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
El perdó de Déu.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
D’ara endavant, ja no podem ser més esclaus del pecat, sinó
El catecisme Testimonis del Senyor
Setmana Santa 2007 Enaltiu el Senyor : que n'és de bo!
ELS SAGRAMENTS.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Per aquesta raó Jesús ens diu als cristians:
Déu et parla. Descobreix la seva Paraula
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Déu et parla. Descobreix la seva paraula.
valors humans i socials
Descobreix la seva paraula.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Vista del cim de les Benaurances
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Recordem la paraula de Déu
CONCURS BÍBLIC INFORMÀTIC
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Concurs bíblic.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
Cant espiritual Joan Maragall.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
Música: Hosanna de Dufay
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
“No tinguis por Maria, que jo sóc amb tu”.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
Els sagraments.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Transcripción de la presentación:

Jornada de formació de catequistes Els fonaments de la fe Jornada de formació de catequistes Bisbat de Lleida 9 d’abril de 2011

La FE Els fonaments

Des d’una perspectiva únicament humana 1. La fe Des d’una perspectiva únicament humana Una dimensió que forma part de la vida de totes les persones Fe: confiança En el funcionament d’un objecte En un mateix En una persona

Des d’una perspectiva religiosa La fe Una dimensió que forma part de la vida de totes les persones? Fe Jueus Musulmans Hinduistes Cristians

La categoria RELACIÓ Déu Home

“Per la Bíblia, la fe és la resposta integral de l’home a Déu que es revela com a salvador. Acull les paraules, les promeses i els manaments de Déu; és al mateix temps submissió confiada a Déu que parla i adhesió de l’esperit a un missatge de salvació.

L’AT insisteix en l’aspecte de confiança; el NT destaca més aviat l’assentiment al missatge. Pel que fa al vocabulari fonamental de la fe, evoca la solidesa d’allò on recolzar-se, així com la seguretat i la confiança de qui es recolza en Déu.”

La fe cristiana Jesucrist Jesús de Natzaret El Crist

Nou Testament «Déu ha constituït Senyor i Messies aquest Jesús que vosaltres vareu crucificar» (Ac 2,36) «Crist morí pels nostres pecats com deien ja les Escriptures; i fou sepultat; ressuscità el tercer dia com deien ja les Escriptures, s’aparegué a Cefes i després als Dotze» (1Co 15,3-5).

La raonabilitat de la fe

Però hi ha raons per creure La fe cal presentar-la de manera raonable Encara que no s’arriba a la fe per la raó Però hi ha raons per creure

“Per al qui estima, mil objeccions no arriben a crear un dubte; per al qui no estima, mil proves no arriben a constituir una certesa” Louis Evely

La relació amb el Senyor per mitjà de les seves presències 2. Els fonaments de la fe cristiana La relació amb el Senyor per mitjà de les seves presències L’Esperit Sant

L’Esperit Sant Concedeix el do de la fe L'Esperit Sant que sembra «el germen de la fe […] i [és] transmès eficaçment a través del baptisme» (CT 20). «L'anunci no adquireix tota la seva dimensió fins que és escoltat, acceptat, assimilat i fa néixer en el qui l’ha rebut una adhesió del cor» (EN 23).

L’Esperit Sant Suscita el do de la conversió Déu és l'autor de la conversió en la vida de les persones a través del seu Esperit. La conversió de la persona és la resposta personal i conscient a la invitació realitzada per Ell.

La relació amb el Senyor per mitjà de les seves presències “La finalitat definitiva de la catequesi és posar algú no sols en contacte, sinó en comunió, en intimitat amb Jesucrist” (DGC núm. 80).

“Crist és sempre present en la seva Església, sobretot en les accions litúrgiques. És present en el Sacrifici de la Missa, tant en la persona del ministre [...] com sobretot sota les espècies eucarístiques. És present en els sagraments amb la seva puixança, de manera que quan algú bateja, el mateix Crist bateja.

És present en la seva paraula, ja que Ell mateix parla quan en l’Església es llegeixen les Sagrades Escriptures. És, en fi, present, quan l’Església suplica i salmeja, Ell que prometé: “On dos o tres són reunits en nom meu, allí sóc jo enmig d’ells” (Mt 18,20)”. (SC 7)

“La iniciació cristiana és la participació en la vida del Senyor mort i ressuscitat que es realitza: per mitjà les celebracions dels tres sagraments del baptisme, confirmació i eucaristia, precedida, acompanyada i seguida per un camí educatiu a la vida cristiana.”

Els sagraments “El punt d’arribada de la iniciació cristiana, doncs, no és la celebració dels sagraments sinó la conversió, l’adhesió a Jesucrist Senyor i la inserció plena i activa en l’Església. Els tres sagraments de la iniciació cristiana –Baptisme, Confirmació i Eucaristia- hi tenen un paper de primer ordre, però la iniciació no és principalment en vista als sagraments. Són els tres sagraments al servei de la iniciació i no la iniciació al servei dels sagraments”.

La comunitat cristiana Un camí educatiu a la vida cristiana La comunitat cristiana En la comunitat cristiana l'home pot trobar a Crist i entrar en comunió amb ell perquè Crist parla, actua i salva a través de la comunitat que anuncia la Paraula, celebra els sagraments i testimonia la caritat;

La comunitat cristiana Un camí educatiu a la vida cristiana La comunitat cristiana l’evangelització es realitza com ensenyament, educació i experiència de vida en una comunitat de fe on l'Evangeli és testimoniat per persones; els recursos per a educar en la vida de la fe són diversos (l'any litúrgic, la celebració del diumenge, l'experiència de la comunió i del servei…).

«En conseqüència una comunitat cristiana que no oferís camins concrets i atractius per fer-se cristians, camins precisament d'Iniciació Cristiana, no només es privaria d’una activitat important sinó també de la seva funció, de la seva finalitat. “Si l'església-mare no engendrés més fills es condemnaria a l’esterilitat. En suma no seria Església. L'Església és tal perquè engendra cristians, d’una altra manera perdria la seva raó de ser” (F. Lambiasi).»