HERÀCLIT D’EFES 535-465 aC.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
i les seves característiques
Advertisements

L'ESCOLA JÒNICA HERÀCLIT.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
3.3 El problema de la realitat: teoria de les Idees
Tema 10: Dinàmica.
L’ESCOLA JÒNICA Autors presocràtics.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Crítica al Platonisme i a la tradició judeocristiana
3.3 El problema de la realitat: teoria de les Idees
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Erika Acosta David Nieto Anna Retuerce Aaron Sánchez Carolina Soler
Comprensió del canvi climàtic
3. Els presocràtics 3.3. Heràclit d’Efes
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
DINÀMICA.
Resta prohibit.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
ELS SOFISTES MARIA DE SANDE MARINA AUCEJO PAULA CUBEL LARA MARTINEZ
regit per llei: el logos
1. L’empirisme de Locke 1.2. Els límits del coneixement
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Éssers vius i éssers inerts
Diverses parts (òrgans)
Guillermo Martí Nomdedeu
PRIMERS TESTIMONIS FILOSÓFICS.
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
Coneixement del Medi Natural
Per tant, hi ha d’existir
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
La vida és un do de Déu i un servei als altres.
Sentit inicial de la tragèdia Canvi amb Eurípides
1. L’empirisme de Locke 1.3. L’anàlisi dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 258 Els dos sentits de la substància: com a substrat i com a.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Els sofistes Protàgores i Gòrgies Carla Domenech Marta Crespo
Celebració FINAL DE CURS.
La Bíblia, font de valors humans i socials
L’AIGUA A LA NATURA.
1. Els sofistes 1.3. El problema de la naturalesa: el gir antropològic
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
Quan l’amor fa mal.
Nom : Elena Ipingea Data :
Pàgina El problema de realitat en l’empirisme modern 2.0 Límits del coneixement en Locke Distinció entre idees i qualitats Idees en la ment. Qualitats.
HERÀCLIT i l’escola Jonica
3. El problema del coneixement: teoria de la reminiscència
COM NEIX UN PARADIGMA?.
BIODIVERSITAT A L’HORT
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
CONCURS BÍBLIC Laia Garrit Mª del Mar Puigferrat.
Igualtat i Justícia Parròquia Santa Maria de Castelldefels Àlex Miquel
2. El problema de la realitat: teoria de les Idees
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
Principi del canvi (immanent)
Llengua catalana i literatura
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Què puc conèixer (2na part)
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
COM NEIX UN PARADIGMA?.
ELS ESTAT DE LA MATERIA Estat Sòlid Estat Líquid Estat Gasós
Conceptes previs Lleis químiques Teoria cineticomolecular.
Transcripción de la presentación:

HERÀCLIT D’EFES 535-465 aC

CONEIXEMENT I IGNORÀNCIA Els homes savis pensen el mateix, els ignorats pensen, cadascú, una cosa diferent. La veritat ens fa conscients: ens fa obrir els ulls i, per tant, ens fa més complets, ens dota de plenitud, ens fa millors.

«LA GUERRA ÉS EL PARE DE TOTES LES COSES.» La realitat és enfrontament de contraris (segons proporció): els contraris es “reten justícia” (segons una llei o logos que presideix el canvi). De la discòrdia i de l’enfrontament sorgeix l’harmonia: un equilibri dinàmic.

UNITAT EN LA PLURALITAT Totes les coses són una: constitueix una totalitat, un tot que es mostra als ulls de Zeus, per a qui tot és bell i just. Per als homes, però, que tenen una visió parcial de la realitat, hi ha coses belles i justes i coses no belles i injustes. Tot es transforma en el seu contrari: unes coses esdevenen unes altres (unitat en la pluralitat), segons proporció (segons raó).

L’ARKHÉ L’arkhé és el foc: Tot està viu, és dinàmic, i el foc exemplifica la vida i el moviment. Tot sorgeix del fos i al ell retorna en un cicle etern: tot es genera i s’extingeix, “segons mesura”.

EL LOGOS Un ordre profund només abastable per al raó presideix la realitat i la dota de regularitat, ordre i mesura.

TOT CANVIA, RES NO ROMAN, EXCEPTE EL CANVI (L’ESDEVENIR). MAI NO ET PODRÀS BANYAR DOS COPS EN EL MATEIX RIU.

COSMOLOGIA Els cossos celests són recipients de foc que s’alimenten d’exhalacions ígnies procedents de la mar. El món és un foc perdurable amb dues parts extingides (l’aigua i la terra), que , no obstant poden retornar a l’estat igni. L’aire seria un estat de transició.

ANTROPOLOGIA L’ànima humana és una part del foc universal d’on surten totes les coses, per això és capaç de conèixer-ho tot (de fet, es troba connectada amb totes les coses). La mort consisteix en la conversió de l’ànima ígnia en humitat. Durant l’estat de son, l’ànima se separa parcialment del foc universal i minva el seu grau d’ignició. L’ànima dels virtuosos mai no es liqua, sinó que, en el moment de la mort, se separa del cos per unir-se al foc còsmic.