CINCO MINUTOS 1.Mira las palabras en el Levels of Word Knowledge 2.Selecciona las palabras que sabes y las que no sabes 3.Escribe 3 frases con 3 palabras.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Review of nouns, articles, and the masculine/femeinine concept.
Advertisements

Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Cuento del Gato.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,
CORDOVA SOCIAL STUDIES TODAYS DATE IS WEDNESDAY, DECEMBER 05, 2012 Essential Question #66 DO NOT WRITE ON THE HANDOUT What are todays Learning Targets?
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
11/29/05 el Enfoque lunes, el 22 de febrero "¿Listos para Aprender?" Glue vocabulary sheet into Cuentos.
El Enfoque: jueves, el 25 de febrero Take out storyboard ¿Cómo se llama el hamster? –Vota para tu nombre favorito –Escribe el nombre en una hoja de papel.
El Enfoque: jueves, el 8 de enero Day 3: Write these words on the story vocabulary template. un pinoa pine tree muchos(as)many le pide a…s/he asks him/her.
El Enfoque: miércoles, el 24 de febrero 1.¿Listos para Aprender? 2.Glue vocab into Cuentos.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
CINCO MINUTOS Correct the errors: Yo quiere comer. No hay no comer. Yo necesita comer luego. Yo no tiene no comer. No le da mi no comer. Yo quiere comer.
Reflection: How do you feel about yesterday´s quiz? In your personal opinion, do you feel that the quiz fairly incorporated the material seen in class.
Write down and translate the following sentences into English: El chico camina rapido en la clase. La profesora y los estudiantes levántanse. En la clase,
CINCO MINUTOS Describe las fotos Sample in English: The yellow boy touches the nose.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Cinco minutos Escribe una historia con las frases: Había Se llamaba Caminaba Miró/señaló Agarró/tiró Empezó a comer/ empezó a hablar (etc) Comió / besó
CINCO MINUTOS Organizen las frases siguientes (following) en la orden correcta: 1. Luego, yo decido ir a la casa de mi tia para agarrar dos sandwiches.
CINCO MINUTOS Fill-in-the-blank with a word that makes sense 1.Una chica muy ______ camina rápido y quiere comer ____________. 2.Daniel no ________ un.
Cinco minutos Escribe una frase con cada (each) palabra: 1.El reloj 2.De repente 3.Lee 4.La revista 5.El libro.
Matching: 1. I like to walk. 2. We like ice cream. 3. They like dogs. 4. She likes the dog. 5. You like ice cream. 6. She and I like to walk. Nos gusta.
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
¡Cinco Minutos! Grab a blank sheet of paper and a marker from the table between the computers Fold it three ways creating a 3-D standing triangle Clearly.
+ CINCO MINUTOS Match the DIBUJO to the correct VOCABULARIO: 1. Siéntate 2. Para adelante 3. Rápido 4. Grita 5. Camina 6. Para 7. Despacio.
Cinco minutos: PERÚ Ethnic groups: Indigenous (45%) mixed background ("mestizo") (37%) European (15%) African, Japanese, Chinese & other (3%) Population.
1 CINCO MINUTOS Guess who the Hispanic American is: 1.First Hispanic to be appointed to Justice of the U.S. Supreme Court 2.Hispanic comedian who has.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
11/29/051 el Enfoque lunes, el 23 de febrero Glue vocabulary sheet into Referencias Add the following phrase: va a sacar malas notas s/he is going to get.
HAZLO AHORA Contesta lo siguiente (answer the following): The following are common classroom objects we have discussed. We have not directly learned their.
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
ALC 64 Hoy es miércoles el 14 de marzo de 2012 Conjugate the verbs on the next slide according to the pronoun. Please make a new ALC.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
T3 Clase 3. Turn-in your Slide Show printouts of your story retell. (Wocabulario de invierno; see last week!) Task: See handout; answer on the bottom!
Unit 7 lesson 1 Las Palabras negativas y afirmativas.
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
Hagan Ahora: Read the paragraph and conjugate the verbs in parenthesis
The Days of the Week (Los días de la semana). domingo lunes martes miércoles jueves viernes sábado el domingolos domingos el luneslos lunes el marteslos.
Review of Tener and the Direct Object Pronouns.  What does “tener” mean?  To have  Forms of Tener:  Yo tengo  Tú tienes  Él, Ella, Usted tiene 
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
Las Preguntas (the questions) pg
Español 2. Sra. Manso-García.. INDIRECT OBJECT. The indirect object is the person/thing who receives the direct object and who benefits from the action.
Hoy es lunes el veinticinco de febrero. ¡El plan! 1.Introducción 2.Escuchar 3.Hablar 4.Escribir 5.Jugar Esta nublado ¡El gol! Los introducciones!
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Spanish IB Explaining what happens to whom!. Metas de hoy…  Meta Grande: Hablan de hábitos sanos.  Talk about what is happening to whom.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
Vocab. / Chapter 7 Dictado. *Write down the following sentences, as read allowed by the teacher, in Spanish.
Capítulo 9 – semana 1 Lunes 25 – Examen 8 Martes 26 Vocabulario (quizlet due THURSDAY) Dibujos (LUNES) MSL Miércoles 27 Grammar Tutor MSL graphic organizer.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparación Hoy es miércoles, el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 DUE NOW: Write the number: Dieciséis_____veinte_____quince____.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Vámonos Traduce el párrafo a español con tu información personal: When I was a boy/girl, I used to like _________ and ________. I always ________. My mom/dad.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Spanish 1a ---CALANTAMIENTO---
Ir practice activities
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Transcripción de la presentación:

CINCO MINUTOS 1.Mira las palabras en el Levels of Word Knowledge 2.Selecciona las palabras que sabes y las que no sabes 3.Escribe 3 frases con 3 palabras que tienes la definición. Levels of Word Knowledge

OBJETIVO TSW assess prior knowledge through a levels a word knowledge activity. TSW define and apply the first set of vocabulary from TPRS Lista A4 through gestures, visual aids, and retelling a mini-oral story.

AGENDA Cinco minutos: Levels of word knowledge Instrucción: Vocabulary set through visual aid, gestures, and a mini oral story Práctica: Collaborative activity – retell by creating: 5 original questions about the story 5 strip cartoon with short captions retelling the story 5 original sentences in paragraph format retelling the story Geografía: activeboard quiz & throw around the writeable globe Cierre: Review todays objective, homework and presentaciones

ESTRATEGIA LITERARIA LEVELS OF WORD KNOWLEDGE

LISTA A4 SET #1

MINI CUENTO ORAL Hay Una vaca Se llama Le dice No tengo Quiere Se sube al carro No puede Va a Le ayuda

PRACTICA – Retell story Collaborative activity – retell by creating: 5 original questions about the story 5 strip cartoon with short captions retelling the story 5 original sentences in paragraph format retelling the story

Geografía ml ml Uno estudiante viene a la pizarra y clica en el país correcto Los estudiantes en clase pasan el balón (el mapa) y escriben los nombres de los países

PRESENTACIONES

CIERRE Review todays objective Assign puzzles Website for sports terms practice due tomorrow Assign Teach Someone Assignment as homework due on Thursday Preface tomorrows activities (Sports and soccer)