dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes.
Advertisements

Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo Llama la atención sobre lo importante que es el agua para todos Hay siempre publicidad para presentar los.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
El pan.
El Imperfecto Español 2.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
El león es el rey de la selva. …
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for instance, no one or nothing. Spanish negative words have corresponding.
El pan.
Present Tense of –ar Verbs
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Básicos de conjugación
JUGAR to play a sport or a game
Time Expression with Hacer
First Grade Dual High Frequency Words
La Tarea para martes, el 8 de octubre de 2013: (Homework for Tuesday...) Since we had no time for the mini-quiz on all the uses of TENER, today, use the.
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
¿Qué hora es?.
Saying what someone likes
Descripción Formas y colores
El futuro What? How? Examples Practice.
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Cuentos Érase una vez 1.
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Los números.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Immediate future in Spanish
Quasimodo: Get ready for the quiz! Make sure you know what kind of stem changer each word is!
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
El agua.
voy vas va van vamos vais
Aim: To review listening strategies
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved The verb ir (to go) is irregular in the present tense. Note that, except for the yo form.
el gran juego de la memoria
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone or something. In Spanish, indefinite words have corresponding negative.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
The Verb Jugar P. 208 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
UNIVERSIDAD TECNICA DE MACHALA UNIDAD ACADEMICA DE CIENCIAS EMPRESARIALES CARRERA DE ECONOMIA ESTUDENTS: FIRST CONDITIONAL SENTENCES TEACHER: - Calvache.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
#12- El Futuro (Future Tense)
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
celebrar el cumpleaños tener miedo
Page 228 Realidades 1 Tener, Poner, Hacer.
El agua.
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Time Expression with Hacer
Apuntes: -AR Verbs Lección 2: En la clase.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Transcripción de la presentación:

dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes Voces Inocentes dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes

1 Mira el trailer. Rellena los huecos. En su mundo de inocencia, estos niños _____ libres para ______, para _______ y _______. Pero al ________ los 12 años, su infancia ________ para siempre. “____________________a la Patria” Esta _______ una historia real de lo que __________en tiempos de guerra y de lo que ____________ en el espiritú del niño. Watch the film trailer. It is available on youtube. There are different versions. The version I have used is found here: http://www.youtube.com/watch?v=4sd8DiPRAzM The voice over is slow and all students will be able to cope with this task, even if they need to watch it 2-3 times. If learners have formally covered the imperfect, preterit, present and immediate future, this text offers an ideal opportunity for brief recognition/analysis in the TL as it contains examples of all of these. Whether to do this or not will depend on levels of previous knowledge. es jugar se pierde cumplir eran se descubre terminó soñar reír van a defender 2

1 Mira el trailer. Rellena los huecos. En su mundo de inocencia, estos niños _____ libres para ______, para _______ y _______. Pero al ________ los 12 años, su infancia ________ para siempre. “____________________a la Patria” Esta _______ una historia real de lo que __________en tiempos de guerra y de lo que ____________ en el espiritú del niño. eran reír jugar soñar cumplir terminó Van a defender es se pierde se descubre es jugar se pierde cumplir eran se descubre terminó soñar reír van a defender

2 La vida de los niños inocentes en la peli estudiar bailar jugar tener miedo bañarse en el río celebrar el cumpleaños huír Aspectos positivos de la infancia Aspectos negativos de la infancia One of the most effective aspects of this film is the constant contrast between children enjoying moments of typical childhood activity and the sudden crashing in of harsh war-time reality that destroys these moments. In this activity students need to use first their existing vocabulary, their ability to spot cognates and make educated guesses to divide these 18 verbs into positive and negative aspects of childhood. There is a glossary of vocabulary at the back of the student booklet and of course they can use dictionaries, but encouage them first to do all they can without referring. sufrir la violencia morirse enamorarse reír asumir responsabilidades ser feliz esconderse ser reclutado por el Ejército defender la patria hacer amigos ser ‘hombre de la casa’ 4