El abrecerebros 22/9/15 Papeles – 10 Día/Fecha - 15

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El abrecerebros 24/9/13  “Pluralize,” then translate: la clase de química.  1. No quiero la clase de química.  2. Me gusta la foca negra.  3. La profesora.
Advertisements

Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
El abrecerebros 17/9/13 1. My friend Dennis and I are teachers. 2. Bobby and Ricardo are boring. 3. María is not tall. 4. He and she are from France (Francia).
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
El abrecerebros 19/9/13 Find the error in the following sentences and correct it, then translate to inglés. 1. Yo soy muy aburridos. 2. Nosotros no son.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
DÍA DE COMIDA 15/12/14 Put comida aquí Para Bell work, escuchamos a los estudiantes about how ellos cooked su recipe.
Las Palabras Interrogativas
Making Nouns Plural in Spanish
Target: Describes people and things.
El abrecerebros 26/9/2017 ENTREGUE TAREA #8 (60 PTS.) Papeles – 10
El abrecerebros 28/9/2017 Papeles – 12 Día/Fecha - 17 acá - over here
Indefinite Articles; ¿Cuánto? Mucho y Poco
Las Palabras Interrogativas
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
SUSTANTIVOS Y ARTÍCULOS
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
El abrecerebros 25/9/15 Papeles – 13 Día/Fecha - 18
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing”
Las Palabras Interrogativas
1 Identifying People, Places, and Things Singular Nouns: Gender and Articles Masculine Nouns Feminine Nouns Definite el hombre the man la mujer the woman.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Definite and Indefinite Articles
Las Palabras Interrogativas
Need to take Quiz #3 luego: …
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
La hora- Repaso ¿Qué hora es? What time is it? 8:15 1:05 11:30 6:50
Para hacer ahora Make the following nouns plural:
Agenda -Warm up: A little bit of everything… -Notes: Singular and Plural Nouns and articles. -Ejercicios Página 1-2 p. 15 -Notes: Verb TO BE: SER HW: CP.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 19 de setiembre de 2016
brincar – to jump/hop (skip)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
¡También, Unit 3 Examen Corrections due hoy!
Quasimodo: Check your homework!
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Palabras Interrogativas
Transcripción de la presentación:

El abrecerebros 22/9/15 Papeles – 10 Día/Fecha - 15 If you are seen copying/allowing una persona to copy Tarea #8 you will receive un cero (0). Find el error in the following italiced y underlined palabra, correct it, y traduzca toda la frase al inglés. Yo soy muy aburridos. Nosotros no son de Florida. Ellos son loco. El curso de química son difícil. Las clases de alemán no es obligatorias en BCHS. Él es francesa. What are the two ways to say YOU ARE? Two ways to say YOU ALL ARE? 1. Yo soy muy aburridos. 2. Nosotros no son de Florida. 3. Ellos son loco. 4. El curso de química son difícil. 5. Las clases de alemán no es obligatorias en BCHS. 6. Él es francesa. 7. What are the two ways to say YOU ARE? 8. Two ways to say YOU ALL ARE?

El objetivo del día I can talk about my classes in school and provide some facts/opinions about them. I can correctly spell and recite all Spanish Personal Pronouns (I, you, he, she, we, you all, they). I can correctly use all forms of SER in the present tense. I can correctly use adjectives in the singular and plural form with any given person/object. I can ask how many of something there is and answer how many of something there is using the word Hay. I can correctly use articles (the, a, an, some) in the singular and plural forms with any given person/object. I can correctly use some, any, a lot of/many, few, and same with any given person or object.

Pregunte a 8 personas En sus apuntes: REPASO En sus apuntes: Eres un estudiante latino nuevo en BCHS. Each persona create ONE pregunta (question) asking about the La escuela (1-8) Cursos/clases en la escuela (9-16) Profesores/Profesoras (17-25) Alumnos/Alumnas (26-33) ¿Cuántos … - How many … hay – are there/is there aquí – here muchos – many pocos - few 2 min to create la frase, 8 minutos to ask/answer compañeros de clase Pregunte a 8 personas

(De Señor Blantón) 1. (1-8) 2. (9-16) 3. (17-25) 4. (26-33) 5. “Audit” tres personas http://www.random.org/integers/?num=3&min=1&max=33&col=1&base=10&format=html&rnd=new

Singular Articles En español, ¿como se dice “the”? El, La En español, ¿cómo se dice “a” y “an”? Un, Una

¿Qué significa PLURAL? PLURAL: 2< people or things. What letter do we add to make un sustantivo/adjetivo/etc. plural? Add –S o –ES to make plural! ¿Hay excepciones? ¿Inglés? ¿Español? luz (light) luces voz (voice) voces

Using “The” El = Los La = Las

Using “The” The classes - The horses - CREATE YOUR OWN

Ciudades Las Vegas (NV) Los Angeles (CA) Las Cruces (NM)

Using “Some” Un = Unos Una = Unas

Using “Some” Some dolphins Some schools CREATE YOUR OWN

Using “Any/Some” Algunos / Algunas

Using “Any/Some” Any/Some girls Any/Some courses CREATE YOUR OWN

Using “Many/A lot” Mucho/Mucha/Muchos /Muchas Mucho(a)(os)(as)

Using “Many/A lot” Many men A lot of teachers (F) CREATE YOUR OWN

Using “Few, Little” Poco/Poca/Pocos/Pocas Poco(a)(os)(as)

Using “Few, Little” Few women Few Dominicans A little Spanish CREATE YOUR OWN *A little bit – Un poquito

Using “All, Every” Todo/Toda/Todos/ Todas Todo(a)(os)(as)

Using “All, Every” All the Panamanians All the Cubans (F) / Every Cuban (F) CREATE YOUR OWN *All day (All the day) - *Every day (All the days) - Todo el día Todos los días

Using “Same” Mismo/Misma/Mismos/Mismas Mismo(a)(os)(as)

“Lo mismo” Using “Same” The same class The same cats CREATE YOUR OWN **The same ugly teacher **The same ugly teachers “Lo mismo”

Plural artículos y sustantivos Handout Plural artículos y sustantivos

Frase de salida Muchachos – Muchachas – Diga (say) “Todos los …” O “Pocas …” Muchachas – Diga (say) “Muchos …” O “La misma …”