En Target You & your mom are at Target shopping for school supplies when you overhear a girl your same age talking to her mom in Spanish. She’s telling.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Advertisements

¿Qué necesitas? (What do you need) Yo necesito ______. Yo no necesito_____.
En mi mochila In my school bag.
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I want a backpack. 2) Pierre needs a pen. Translate, then make them plural: 3) Pencil 4) dictionary 5) calculator Repaso.
HACER AHORA – Complete in notebook
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
Primer Paso: Talking about what you want and need Kaylor Productions.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Calentamiento Write a sentence for each picture using either the verb ir o llevar : 1) 2) 3)4)
Translate the following and check your answers. This will be your review before the test…. It is timed, so get started!
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Capítulo 3 Las Compras para la Escuela Warm-up Open your binder and write title and date List in Spanish the supplies that are in this picture. Use your.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Realia. realia En mi mochila lunes, ocho de noviembre intención: All Must be able to name at least 3 items in their school bag 2. Most Should be able.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Los Útiles Escolares The School Supplies. En mi mochila- In my bookbag Yo tengo - I have ¿Qué tienes?- What do you have?
La sala de clases. La Carpeta El Libro El Lápiz.
Target: Describes people and things.
En la escuela – vocabulario importante
¿Qué hay en la sala de clases?
En la Clase Para Empezar 2
Los objetos de la clase Classroom objects.
Para Evaluar: By now you should know…
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
HAGAN AHORA 1. ¿Qué necesitas para la clase en la foto?
Singular vs. Plural Nombres y artículos.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Articles – Los Articulos
Español 3 29 de febrero de 2017.
Getting to know you more!
el 31 de enero Ellos son de Manta, Ecuador. Ellos tienen 12 años.
Las Palabras Interrogativas
saquen una hoja de papel
Práctica del Vocabulario
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?)
Bellwork In the following sentences, identify the nouns, verbs and put what tense they are in. Yo tengo el pasaporte. María va a tener la identificación.
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
Para Empezar P. 10 – la sala de clases p. 10.
En LA ESCUeLA.
1.4 Numbers.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
Martes, el 27 de octubre.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Hola Clase, Use this PowerPoint as a guide to learn your vocabulary better. Listen to each word (3-5X) and say each word (3-5X). When you are done with.
Por la mañana me levanto a las siete y me ducho
Las Palabras Interrogativas
Articles – Los Articulos
School supplies.
Transcripción de la presentación:

En Target You & your mom are at Target shopping for school supplies when you overhear a girl your same age talking to her mom in Spanish. She’s telling her mom what school supplies she already has, still needs, and wants for the year. Your mom wants to know how much you are able to understand. Answer her questions.

Teacher Script Note – There are 3 rounds to this activity & 3 boxes below each question. The students should write their answers to each round in a different box. Consider adding additional rounds if your students need more practice. Round 1: Quiero dos cuadernos y papel. También quiero un mapa nuevo. Necesito unas tijeras y una sacapuntas. Ya tengo muchos lápices y bolígrafos. Round 2: Quiero un borrador y una carpeta. Necesito una mochila y un cuaderno. Ya tengo marcadores, lápices y bolígrafos. Round 3: Quiero un sacapuntas y una hoja de papel. Necesito un libro de ciencias y una carpeta. Ya tengo unas tijeras y una pluma.

Nombre: _________________________ En Target Listen to your teacher read the information aloud. Then answer the following questions based on what you heard. 1. What does the girl say she wants? 2. What does the girl say she needs? 3. What does the girl say she already has? Nombre: _________________________ En Target Listen to your teacher read the information aloud. Then answer the following questions based on what you heard. 1. What does the girl say she wants? 2. What does the girl say she needs? 3. What does the girl say she already has?