DONA II DE KOONING.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HENRY MATISSE Lidera el Mov. Fauvista Deixeble de Moureau (Simbolista) La seva influència transita per tot el s.XX. CARACTERÍSTIQUES: -Colors.
Advertisements

EL CUBISME PICASSO I LA SEVA OBRA
LAS MENINAS VELAZQUEZ PICASSO.
EXPRESSIONISME ABSTRACTE
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Sopa Campbell Andy Wharhol.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
El gran masturbador Salvador Dalí
EL CUBISME PICASSO I LA SEVA OBRA
STABILE MOBILE Alexander Calder.
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
Éduard Manet.
El Guernica Pablo Picasso.
CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Tableau II Piet Mondrian.
Composició IV Wasily Kandinsky
EDUARD MUNCH
PAU PICASSO.
Amor i Psique Antonio Canova.
George Braque.
Composició IV Kandinsky.
BAUHAUS, una escola d’art
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
Tableau II Piet Mondrian
“L’ART NO EXPRESSA EL QUE ÉS VISIBLE, MÉS AVIAT FA VISIBLE...”
La ratlla verda Henry Matisse.
CLAUDE MONET.
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
Tableau II Piet Mondrian
(1.-Catalogació de l’obra i Context històric)‏
DONA II Williem de Kooning
PRIMERS FREDS Miquel Blay.
LES BRUIXES DE ROAL DAHL.
Figura ajaguda. H. Moore 1938.
EDUARD MUNCH EL CRIT.
Wassily Kandinsky 1866, Moscú – 1944, París
MIQUEL MARTÍ I POL RODA DE TER ( ) FAMÍLIA TREBALLADORA.
Impress 2... Edita la teves presentacions!
Impressionisme i postimpressionisme
TRES NUS EN EL BOSC Joaquim Sunyer.
Claude Monet.
Projecte interdisciplinari:
Els autoretrats de Joan Miró
MUSICA TRADICIONAL VALENCIANA MÚSICA TRADICIONAL VALENCIANA
a) Introducció: Catalogació - Breu aproximació biogràfica de l’autor
EDVARD MUNCH COMENTARI “EL CRIT”.
Gèneres Musicals.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Autors Obres Característiques
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
Salvador DALÍ.
ERRORS FREQÜENTS A L'EXAMEN DE HISTÒRIA - PAU
Tutorial com canviar color i paisatge
Desconsol Josep Llimona.
LA ZEBRA ÍNDEX -Característiques - On viu - Alimentació - Comportament - Reproducció - Altres especies - Perills - Perquè he triat aquest tema.
Proposta 2.
Piet Mondrian Holanda,
Willem de Kooning (Rotterdam, Long Island 1997) PINTURA
ACTIVITAT 6.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Proposta 14.
Funcions de la música en el cine
EXPRESSIONISME Wassily Kandinsky, Tema líric, 1911.
Number 1 POLLOCK.
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Transcripción de la presentación:

DONA II DE KOONING

Catalogació Anàlisi formal Interpretació ÍNDEX De Kooning Enllaços

Catalogació Obra: Dona II. Autor: Willem de Kooning. Cronologia: 1952. Tècnica i suport: oli sobre tela. Dimensions: 149.9 x 109.3 cm. Estil: Expressionisme abstracte. Localització: MOMA, Nova York.

Composició Anàlisi formal Figures Color

Anàlisi formal Composició Composició vertical i frontal de la figura. El conjunt de traços fa que la composició esdevingui caòtica i desordenada. No es diferencia el fons de la figura.

Anàlisi formal Figures La dona apareix asseguda com la Dona I. Figura: Deformada: Exageració dels pits i els ulls Incompleta: representa ¾ de la figura. Contorn de les figures marcats amb línia de traç discontinu i vigorós. Destaca l’expressivitat del rostre: Mira intensament a l’espectador. Somriure.

Anàlisi formal Color Els colors estan aplicats amb pinzellades, violentes, vigoroses i barrejats a la tela. Gotes de color que regalimen. Contrast entre colors: Càlids: groc i taronja. Freds: blavosos. Colors neutres: blanc i negre.

Relacions amb altres obres Tema i iconografia Personatge Interpretació Context històric Relacions amb altres obres

Interpretació Tema i iconografia El tema del quadre és la dona, temàtica que apareix en moltes obres i s’esdevé una obsessió. L’interessa l’expressió, la mirada, el somriure... Reflexa la imatge de la dona com a símbol eròtic, vampiressa o deessa de la fertilitat. «Les dones tenen alguna cosa que veure amb l'etern femení, que ha estat pintat durant totes les èpoques de la història... l'ídol, la Venus, el nu».

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Estàtua mesopotàmica 7–6 mil·leni.

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Entre 1950 i 1953 pinta una sèrie de 6 quadres de dones. Dona V Dona I

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres L’obra forma part de la sèrie que pinta entre 1950 i 1953. Per elaborar aquesta sèrie s’inspira en estàtues mesopotàmiques. Kooning pinta algunes de les dones de la sèrie aixecant-se la faldilla com a l’obra de Rembrandt.

Interpretació Personatge Kooning reflecteix al quadre la imatge dominant de la dona en aquella època. En 1951 realitza un dibuix de Marilyn Monroe on apareixen algunes de les característiques de la sèrie.

Interpretació Context històric Entre 1950 i 1953 realitza una sèrie de sis quadres de Dones. Exposa la sèrie el 1953 a la Galeria Sidney Janis de Nova York i li suposa el començament del seu reconeixement públic. Alguns pintors van criticar Kooning per trair els ideals de l’abstracció.

Biografia Willem de Kooning 1904-1997 Estil Obres

Willem de Kooning Biografia 1904-1997 Neix a Rotterdam el 1904. Els seus models artístics van ser: Kandinsky, klee, Matisse i Picasso. El 1926 emigra a Estats Units i l’any següent s’estableix a Nova York . Forma part de l’Expressionisme Abstracte americà, si bé els seus quadres són figuratius. A finals de la dècada de 1950 evoluciona cap un estil més abstracte, evocant formes paisatgístiques. Alterna l’estil figuratiu i l’abstracte i, en ocasions, els combina.

Willem de Kooning Estil 1904-1997 Pertany a l’Expressionisme abstracte, però en les seves obres introdueix la figuració. Els seus principals temes són el paisatge i la dona, que alternà amb períodes abstractes. Investiga sobre la figura femenina. Els seus quadres es caracteritzen per pinzellades amples, ràpides i vigoroses.

Willem de Kooning Obres 1904-1997 Dona I, 1950-1952. Dona IV, 1952. Dona V, 1953. Dona en bicicleta, 1952-1953. Marily Monroe ,1951-1954. Dos figures en el paisatge, 1968

Willem de Kooning 1904-1997 Obres Dona IV, 1952.

Willem de Kooning 1904-1997 Obres Dona en bicicleta, 1953.

Willem de Kooning 1904-1997 Obres Dos figures en el paisatge, 1968.

Enllaços http://www.guiarte.com/noticias/muestracronica.asp?id=388&titulo=Muestra%20sobre%20Wilhem%20de%20Kooning http://www.nga.gov.au/international/Catalogue/Detail.cfm?IRN=47761&BioArtistIRN=25281&MnuID=1&GalID=ALL http://www.edu365.com/batxillerat/art/expressio/l_expressio_abs.htm http://www.usc.edu/schools/annenberg/asc/projects/comm544/library/styles/AbstractExpressionism.html http://www.nga.gov/cgi-bin/psearch?Request=A&Person=7860