CHISPA – EL 19 DE NOVIEMBRE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Miércoles el 24 de febrero
Advertisements

Práctica: Copia y responde en frases completas a estas preguntas
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
Hoy es lunes, el 8 de septiembre
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
Warm Up Describe el tiempo (Describe the weather): 1. Como se dice, “How is the weather?”
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Do Now 10 de noviembre 2014 Take out folder from back crate, pick up copies of guided notes from back table Write name on top of all sheets.
La comida miércoles, el 8 de octubre. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Repaso de ayer 2.Hablar sobre el vocabulario nuevo: a)la comida (yay!!!) 3.La tarea.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
El Bienvenido ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes?
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ALC 67 Jueves el 9 de diciembre Necesitan la asignación del martes.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Unit Study Guide Complete each review slide in this PPT to practice what we have learned.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
APUNTES: GUSTAR “Gustar” does not mean “To like” but rather “It is pleasing” to someone. The thing or person that is PLEASING gets the conjugation of GUSTAR.
Expectations – before we begin
¡A conversar! Cap. 6 Find a partner.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Español 3 24 de febrero de 2017.
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
EspaÑol i 14 de noviembre de 2016.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 2 de mayo de 2017.
The Impersonal se.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Hoy es miércoles el 18 de enero
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es martes el 17 de enero
El 28 de octubre El 1 de noviembre
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Affirmative & Negative Words
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
CHISPA – el 29 de octubre New Chispa sheet –La semana #9
CHISPA – EL 3 DE DICIEMBRE
CHISPA – EL 12 DE NOVIEMBRE
CHISPA – EL 26 DE NOVIEMBRE
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Quasimodo: Review the notes on the past tense + regular preterite verb conjugations.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Vámonos Mi Rutina Diaria 8 minutos
Transcripción de la presentación:

CHISPA – EL 19 DE NOVIEMBRE Contesta las preguntas con frases completas en español (complete sentences in Spanish): ¿Dónde te gusta cenar en tu casa? ¿Con qué comes los huevos? ¿Te gusta más el pan dulce o el pan tostado? ¿Bebes leche? ¿Te gusta más el desayuno o la cena? Me gusta cenar en el comedor. Como los huevos con tocino. Me gusta más el pan dulce. Sí, la bebo. Me gusta más la cena.

Macomb Foster Closet NHS is collecting donations Pajamas, undies, and socks (size infant – teen) DIAPER CHALLENGE Mrs. Okray will get donuts for her class that collects the most diapers! (ends November 30)

La orden del día Vocabulary 6.2 review (p. 210 #23 & #24) Negative commands (powerpoint) Practice activities (worksheet)

CHISPA – EL 21 DE NOVIEMBRE Escribe el mandato negativo: Don’t eat the french fries! Don’t vacuum! Don’t heat up the soup! Don’t serve the chicken! Don’t add salt! ¡No comas las papas fritas! ¡No pases la aspiradora! ¡No calientes la sopa! ¡No sirvas el pollo! ¡No añadas sal!

Macomb Foster Closet NHS is collecting donations Pajamas, undies, and socks (size infant – teen) DIAPER CHALLENGE Mrs. Okray will get donuts for her class that collects the most diapers! (ends November 30)

La orden del día QUIZ! Game – “Everybody Up!”

Game – “Everybody Up!” Grab a partner! You will be touching each other. Get over it. Sit on the floor, legs crossed, back to back. Link arms. Try to stand WITHOUT using anything other than your partner. IF YOU ARE SUCCESSFUL: Find another pair who is also standing. Sit in a group of four, legs crossed, backs toward center of circle. Try to stand. If you are successful, find another group of 4, and repeat. I will be timing you! The goal is to be the class that completes this activity, as an entire class, in the fastest time!

“The Danger of a Single Story” Turn to your shoulder partner and discuss: What does Chimamanda mean by “the danger of a single story”? What is the “single story” of Latin Americans (those from Central and South America)? Give some other examples of “single stories” that are presented in the media. What are ways that people can avoid this type of stereotyping?