Art Prehistòric 2n Ciències Socials.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ARTE PALEOLÍTICO Llamado también Franco-Cantábrico por su distribución: cornisa cantábrica (hasta Asturias) y sur de Francia. Se desconoce su finalidad.
Advertisements

EL ARTE PREHISTÓRICO. EL ARTE PREHISTÓRICO LA ARQUITECTURA MEGALÍTICA Cromlech en Suecia.
ESTILO III Abarca el Solutrense y Magdaleniense Antiguo I y II.
El arte en la Prehistoria
ARTE PREHISTÓRICO.
ICONICIDAD ANDREA MORENO ELIXABET PERDIGUERO. NIVEL 10 LA MISMA REALIDAD.
La Prehistoria.
UNIDAD 2: PREHISTORIA.
LA PINTURA PALEOLÍTICA Y NEOLÍTICA
EL ARTE RUPESTRE ROSA PÉREZ ROMERO.
Magia: Los primeros pasos del Arte. La prehistoria
HISTORIA DEL ARTE.
Bisonte, cueva de Altamira
ARTE PREHISTÓRICO.
ARTE RUPESTRE Paula Marín Ortega 5º B. Pintura rupestre  Es todo dibujo o boceto prehistórico existente en algunas rocas y cavernas. dibujoprehistóricorocascavernasdibujoprehistóricorocascavernas.
ARTE PREHISTÓRICO.
Claseshistoria Historia del Arte © 2006 Guillermo Méndez Zapata PREHISTORIA Pintura rupestre.
Arte prehistórico.
Arte rupestre PAOLA ANGARITA.
ARTE DE LA PREHISTORIA EN LA PENÍNSULA IBÉRICA
Arte prehistórico. PINTURA Cueva de Altamira. Santander.
Se conoce como arte rupestre los rastros de actividad humana grabados o pintados sobre rocas.
© 2006 Guillermo Méndez Zapata
COMPILACIÓN: Mtra en C.D. Zinnia
Colegio Nacional de Monserrat 3º AÑO
ARTE PREHISTÓRICO PINTURA RUPESTRE
Centro de Estudios Mirasierra
1. ARTE PALEOLÍTICO, ARTE NEOLÍTICO Y CULTURA MEGALÍTICA
Cueva de Lascaux - Bisonte
La Guerra del Francès: resistint en nom de qui?
La Revolució Neolítica
LA PREHISTÒRIA PREHISTÒRIA La història comença quan els 1rs humans
L’ÈPOCA DE L’IMPERIALISME
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
Característiques i classificació.
L’ART DEL PALEOLÍTIC PINTURA I ESCULTURA.
ARTE PREHISTÓRICA.
Teoría y taller de la forma
PREINSCRIPCIÓ DE QUART.
Elisabet - Abril – Rubén 6èB
L’ART A L’EDAT MODERNA.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
ART GREC.
La igualtat dona/home a la universitat
ESCULTURA PALEOLÍTICA
1 Gasos: conceptes bàsics La velocitat de difusió dels gasos
ELS PRIMERS POBLADORS LA PREHISTÒRIA.
PINTURES RUPESTRES DE FRANÇA
L’art gòtic Segles XIII, XIV, XV.
La Cueva de Altamira.
INTRODUCCIÓ A L’ESTUDI DE LA PINTURA
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
LES MATEMÀTIQUES AL MÓN
MP06 ANÀLISI ESTÈTICA CFGM ESTÈTICA I BELLESA
Com preparar una unitat per a l’avaluació
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
BLANCO Y NEGRO COLORES QUE NO SON COLORES ACROMÁTICOS.
Sortida de Colònies a Llançà 14, 15, 16 de Maig
LA PREHISTÒRIA PREHISTÒRIA La història comença quan els 1rs humans
Realitzat per: Xavi González i López.
CIUTAT DE LES ARTS I LES CIÉNCIES (VALÈNCIA)
Proposta 8.
Unitat 4: L’època de l' imperialisme
Els receptors i els òrgans dels sentits
Claseshistoria Historia del Arte © 2006 Guillermo Méndez Zapata PREHISTORIA Pintura rupestre.
EL GÒTIC Andrea Soria Catalán..
EL LLENGUATGE COL.LOQUIAL
PF expansiva amb canvi flotant
Transcripción de la presentación:

Art Prehistòric 2n Ciències Socials

Característiques generals de la pintura franco-càntabra Aprofita les protuberàncies de la roca per a donar sensació de volum Naturalisme Pintures estàtiques i en general de gran tamany Policromia S’omple tota la figura Rara presència de la figura humana Figures tant aïllades com en grup Vermell Ocre Negre Bisonte, Cova d’Altamira

GRAN SALA DELS BISONTES, ALTAMIRA

Bisonte encongit. Cova d’Altamira

A Altamira, a més, es poden trobar representacions de cavalls, cabres, estampacions de mans, tant en positiu com en negatiu, etc

GRAN CERVA, Cova d’Altamira

Bisontes adossats. Cova de Lascaux (França)

Cavall Xinès, cova de Lascaux (França)

Sala dels brous, cova de Lascaux (França)

Cérvols, Cova de Lacaux (França)

Vaca negra, Cova de Lascaux (França)

Escena del pou, Cova de Lascaux (França)

Altres manifestacions de la pintura francocàntabra Cérvol, Cova Les Xemeneies Cavall en negre, Cova Les Monedes Cavall, Cova de la Pasiega

L’ESCULTURA PALEOLÍTICA Venus de Brasempouy Venus de Wilendorf

L’ESCULTURA PALEOLÍTICA Venus de Lespugue Venus de Savignano

Característiques generals de la pintura esquemàtica llevantina Monocromia (vermell, negre i de vegades blanc Aplicació del color mitjançant tintes plans Composició formant escenes de caça, dansa i guerra; o cerimònies rituals Protagonisme de la figura humana Composicions esquemàtiques i dinàmiques Cacera de cérvols. Barranc de la Valltorta, Castelló

Dansa fàl·lica, Cogul (Lleida) Arquer, Barranc de la Valltorta, Castelló

Escena de caça, Cova Remigia (Castelló)