Día número 166—español 1 El 21 de mayo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to make questions en español
Advertisements

¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Practice 32 Questions/Answers – Ask and Answer in Spanish 1.Which is your favorite color? 2.What are you going to do on Monday? 3.Why do you have to read.
PALABRAS INTERROGATIVAS
ESPAÑOL 2, el 7 de Septiembre
Question Formation Español Uno.
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Español 3 24 de febrero de 2017.
Spanish 1 & 2 Week 3.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Esp. 2 R2PE- Interpersonal Speaking Assessment (100 pts
Partner conversation practice
Español 1 25 de octubre de 2016.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
End of Year Oral Assessment
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Español 1 29 de marzo de 2017.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Getting to know you more!
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Día número 24 Español 1—Acelerado
Español Asking questions.
Día número 71 Español 1—Acelerado
Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Write in Spanish (See pag 96)
Forming questions.
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Hoy es________, el ________ de _____ de ____________.
Día número 76 Español 1—Acelerado
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 141—español 1 El 11 de ABRIL Horario Regular
Question Formation Spanish I Page 52.
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Question Words.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Día número 55 Español 1—Acelerado
How do I ask a question in Spanish???
Teach me how to conjugate
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Las Palabras Interrogativas
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Transcripción de la presentación:

Día número 166—español 1 El 21 de mayo CUALQUIER= any TRADUCE el meme= ANY day can be your day Including a Monday.

¡Hola, chicos! ¿Cómo están? Yo estoy bien, gracias. Hoy no estoy en clase porque tengo servicio de jurado (jury duty). Por favor sean muy amables con el suplente (sub) y ayúdenle con lo que necesite. Con mucho cariño, SraB

Please Read the Daily Bulletin You can skip the College Acceptances at the bottom; they are the same ones as Friday. https://docs.google.com/document/d/1C2iatn37CzjG9IfTCRKyhDvK_KYVd4PlEpD8pRsw4Pk/edit?ts=5aff53dd

21 COMPLETED PROJECT is DUE for people with an extension and LATE projects. PLEASE put your Project in the bag labeled with your period. Make sure you include your Gradesheet/Checklist. 22 23 24 25 28 NO SCHOOL 29 ZERO PER & READING COMPREHENSION FINAL for Spanish 30 PER 1 & 2 FINAL 31 PER 3 & 4 FINAL 1 PER 5 & 6 FINAL    REVIEW for GRAMMAR & ORAL EXAM    Raffle today! REMEMBER to bring your PESOS

COMPLETED PROJECT is DUE for people with an extension and LATE projects. PLEASE make sure you write your name and period on the Checklist / Gradesheet. Put your Gradesheet/Checklist under the cover page of your project. You can fold it in half if necessary so it doesn’t stick out of your project. Put your Project in the bag labeled with your period.

Students take out their notes (Apuntes #9) on the 25 conversation questions they need to know for the oral part of the Final Exam. SET TIMER for 2 mins. One student tests his/her partner on the 25 preguntas de conversación for 2 mins. Reset the timer for another 2 mins. The other student tests his/her partner.

El 17 de mayo APUNTES # 9: 25 preguntas de conversación DOBLA un papel a la mitad. Escribe el inglés a la izquierda y el español a la derecha. What’s your name? How old are you? Where are you from? Where do you live? Do you have any siblings? What are they like? Do you have any pets? What do you like to do? What do you not like to do? Do you prefer ___ or ___? Why? What is your favorite ___? Why? 1. ¿Cómo te llamas? 2. ¿Cuántos años tienes? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Dónde vives? 5. ¿Tienes hermanos? ¿Cómo son? 6. ¿Tienes mascotas? 7. ¿Qué te gusta hacer? 8. ¿Qué no te gusta hacer? 9. ¿Prefieres el/la/los/las ___ o ____? 10. ¿Cuál es tu ___ favorito/a? ¿Por qué?

13. ¿Qué haces en estas clases? 14. ¿Cuál es tu clase favorita? What school do you attend? What is it like? What classes do you have? What do you do in these classes? What is your favorite class? Why? Who is your favorite teacher? Why? What activities do you do at school? Which do you like? Why? With whom? When? What activities do you like to do in your free time? Why? With whom? When? What don’t you like to do at school? Why? What activities don’t you like to do in your free time? What do you like to do in the (winter, spring, summer, fall)? Why? 11. ¿A qué escuela asistes? ¿Cómo es? 12. ¿Qué clases tienes? 13. ¿Qué haces en estas clases? 14. ¿Cuál es tu clase favorita? 15. ¿Quién es tu maestro/a favorito/a? 16. ¿Qué actividades haces en la escuela? ¿Cuáles te gustan? ¿Por qué? ¿Con quién? ¿Cuándo? 17. ¿Qué actividades te gusta hacer en tu tiempo libre? ¿Por qué? ¿Con quién? ¿Cuándo? 18. ¿Qué no te gusta hacer en la escuela? ¿Por qué? 19. ¿Qué actividades no te gusta hacer en tu tiempo libre? 20. ¿Qué te gusta hacer en (el invierno, la primavera, el verano, el otoño)? ¿Por qué?

21. ¿Quieres salir conmigo? 22. ¿Adónde quieres ir? Do you want to go out with me? Where do you want to go? Do you want to go to (the movies, to eat, etc)? What time do you want to go? Can you go at (time)? 21. ¿Quieres salir conmigo? 22. ¿Adónde quieres ir? 23. ¿Quieres ir (al cine, a comer)? 24. ¿A qué hora quieres ir? 25. ¿Puedes ir a la/las…?

Students work on the following activities to help them Students get their Chromebook from the cart. (Their Chromebook is the one with the number that matches their name in the attendance book.) Students sign into Conjuguemos.com (Be sure to spell it correctly or it will tell you that you are blocked from the site.) Students work on the following activities to help them prepare for the Final EXAM: 113 Due by end of class—Question Words in Context If students finish early: They can study the questions for the Oral Exam on Quizlet.com Do FLASHCARDS to see the answers that are expected. Do the LEARN, WRITE, and SPELL activities

¡por su trabajo!