Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Advertisements

Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Gustar with infinitives El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
SWBAT: Read and interpret students likes and dislikes HAGAN AHORA: Escribe tres actividades que te gusta hacer. Escribe tres actividades que no te gusta.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
How do you respond to the following greetings in Spanish?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Sp2 Speaking Finals En mi casa 2017.
To do lists Mark in Green for Vocab.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
FRASES IMPORTANTES.
Getting to know you more!
EL CALENDARIO Los días de la semana.
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Español 3 3 de marzo de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
La octava (8th) semana Spanish I A
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hacer in Time Expressions
Saying what someone likes
Adjective Grammar Adjective Agreement.
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Meta: I can read, listen to, and understand information about daily routines and getting ready for an event. Enfoque: La ropa y los colores.  I will be.
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Preterite of hacer Preview Preterite of hacer
¿Cuánto tiempo hace que canta esa nota?
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
Repasar: Apuntes de introducción al pretérito (leer p. 110)
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Enfoque: ¿Cuál es la fecha?
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Hace + time expressions
Teach me how to conjugate
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
LA TAREA ESTUDIEN –vocabulary on HOUSE AND HOME vocabulary sheet
Tapas Listen to the dialogue and answer the questions. Write down all the information that you hear first, then answer the questions. 1. What.
It’s the past tense in Spanish
Metas: 1) I can identify the names of places in town where I can go buy or do things. 2) I can talk about what time places open and close for business.
Antes de empezar To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense for –AR verbs, add the.
Using the preterite and imperfect to begin a story
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Test Practice Chapter 11.
Responder a preguntas personales en Menti.com
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Transcripción de la presentación:

Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something.  2) I can ask and answer questions about activities I did recently. Enfoque: Ver video musical "No Tengo Dinero" Hablar: ¿Qué color es? Repasar los colores, la ropa y el verbo "encontrar" Hablar: ¿Qué ropa encontraron Bart y Lisa? Escribir: Actividad 13 y 15 p. 110 Práctica con verbos en el pretérito Expressions to talk about how long ago you or others did something Escribir y Hablar: Actividad 16 p. 112 Escribe tres preguntas para tu compañero y responde a tres preguntas. Leer: Actividad 18 Responder a preguntas de comprensión en inglés Tarea #13: ¿Qué hicieron? Core Practice p. 44

Enfoque: No Tengo Dinero 1. En la mañana, ¿el hombre se lavó los dientes o se lavó la cara? 2. ¿Qué producto vendió el hombre? 3. Conjuga el verbo "ver" al pretérito: El hombre _______ a la mujer bonita en la ventana de una mansión grande. 4. El hombre canta "No tengo dinero". ¿Qué significa en inglés? 5. El hombre asumió que la mujer tiene mucho dinero. ¿Es cierto o falso? Enfoque: No Tengo Dinero

What expressions can we use to talk about how long ago we did something? La semana pasada El mes pasado El año pasado Recientemente (adverb)      Hace + tiempo...Hace una semana (A week ago)               Ayer Anoche Esta mañana

Actividad 18: Los textiles y el cuero Read the timeline with your partner and then work together to interpret the information. There should be some key vocab you recognize from our list. You will answer the following comprehension questions in English. 1. What does the title "Los textiles y el cuero" translate to in English? 2. What did indigenous people use to make (weave) their fabrics? What were these fabrics made of? 3. When did indigenous people begin to use wool to make traditional fabrics? Where did this wool come from? 4. What happened to the production of fabrics after the Industrial Revolution? What happened to the prices?