Metas: 1) I can listen to and understand information about the practices, perspectives and products relating to Día de Muertos. 2) I can present information.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Describing People, Day 2 Miércoles, el 7 de enero.
Advertisements

*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Do Now Place Name Tag on Desk Take out Worksheet w/ Graphic Organizer from past 2 days.
Quasimodo: See how much you can understand.  Este hombre se llama Lionel Messi. Es de Argentina. Tiene veintisiete años. Messi es un jugador de fútbol.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Feliz día de los Muertos!
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Español 2 6 y 7 de noviembre de 2013.
Description Sentences
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Calentamiento Hoy es martes, el 31 de enero
A usted le gusta You like (formal/ singular)
Classroom Commands Señora Atkinson.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 Thank you for taking my classes today. Since this is A day. My Schedule is as follows: 1st period Spanish 2 2nd period Prep 3rd period Spanish.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
You have 5 minutes to fill out the information:
DAR and DECIR to give and to say/tell.
Getting to know you more!
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
¡Feliz día de los Muertos!
¡Feliz día de los Muertos!
First Grade Dual High Frequency Words
La octava (8th) semana Spanish I A
Español 1 14 y 17 de octubre de 2016.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Escribe the correct translation of each phrase
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Write in Spanish (See pag 96)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Enfoque: Kahoot de Día de Muertos
Meta: I can read, listen to, and understand information about daily routines and getting ready for an event. Enfoque: La ropa y los colores.  I will be.
Enfoque (Escribir): Actividad 8 p. 80
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo
6.2 Needs + Plans.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Transcripción de la presentación:

Metas: 1) I can listen to and understand information about the practices, perspectives and products relating to Día de Muertos. 2) I can present information and demonstrate my knowledge of clothing vocab. Enfoque: ¿Qué llevan? Leer sobre La Santa Cecilia y ver video músical Calaverita Presentación de proyectos: Mi calaca Kahoot: Día de Muertos Exit Ticket: Response to short film Next class: We will be watching The Book of Life and you will be assigned Tarea #7: Viewing Guide Then have them share out their description and ask one person to guess who they are describing. Do an exit ticket for B Day.

Enfoque: ¿Qué llevan? Escribe una oración completa (a complete sentence) sobre la ropa que llevan estas personas para su disfraz de Halloween. 1 2 3 4

Presentaciones de proyecto: Mi calaca Put your name on the blue rubric and pass it forward. I will be shuffling these up and calling names to begin presenting. If you lost your blue paper, grab an extra copy from me and write your name on it. 

Boleto de salida Escribe un párafo corto sobre lo que ocurre en el video (3 to 5 sentences) Primero, una niña está triste porque... Después, la niña va a.... Al final, la niña ya no está triste porque...