Metas: 1) I can listen to and understand information about the practices, perspectives and products relating to Día de Muertos. 2) I can present information and demonstrate my knowledge of clothing vocab. Enfoque: ¿Qué llevan? Leer sobre La Santa Cecilia y ver video músical Calaverita Presentación de proyectos: Mi calaca Kahoot: Día de Muertos Exit Ticket: Response to short film Next class: We will be watching The Book of Life and you will be assigned Tarea #7: Viewing Guide Then have them share out their description and ask one person to guess who they are describing. Do an exit ticket for B Day.
Enfoque: ¿Qué llevan? Escribe una oración completa (a complete sentence) sobre la ropa que llevan estas personas para su disfraz de Halloween. 1 2 3 4
Presentaciones de proyecto: Mi calaca Put your name on the blue rubric and pass it forward. I will be shuffling these up and calling names to begin presenting. If you lost your blue paper, grab an extra copy from me and write your name on it.
Boleto de salida Escribe un párafo corto sobre lo que ocurre en el video (3 to 5 sentences) Primero, una niña está triste porque... Después, la niña va a.... Al final, la niña ya no está triste porque...