¡Hoy continuamos hablando solamente en español!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Advertisements

Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Apuntes 2-5 de mayo Los verbos como gustar Verbs like gustar ¿A ti te gustan los deportes? Do you like sports? ¡A mí me encantan! I love them!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Gustar V. Encantar.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Día número 49—español 1 Practice Voc Activities and Pastimes with partner READ bulletin Do WS on GUSTAR while I go to a meeting in period 3 START on the.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
PROJECT DUE on MONDAY, MAY 22
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
El Imperfecto Español 2.
¿Qué te gusta hacer?.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Día número 150—español 1 El 27 de abril
Saying what someone likes
Vocab check mofeta Leemos una Bio ESCRIBIMOS EDIT Fix your own writing
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
Día número 139—español 1 El 30 de marzo
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
El Verbo “GUSTAR & Similar Verbs”
Día número 153—español 1 El 2 de mayo
EL TIEMPO PRESENTE ESPAÑOL 2.
Día número 151—español 1 El 30 de abril
Día número 141—español 1 El 11 de ABRIL Horario Regular
Descripciones de Personalidad
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Día número 53 Español 1—Acelerado
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Repaso del verbo “GUSTAR”
Teach me how to conjugate
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing”
Page 228 Realidades 1 Tener, Poner, Hacer.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Regular –ar (present tense)
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

¡Hoy continuamos hablando solamente en español! Día número 156—español 1 El 8 de MAYO Horario Regular FYI: ¡Hoy continuamos hablando solamente en español! El OBJETIVO es que empiecen a pensar en español, entonces (so then), si ustedes le recuerdan a sus compañeros que necesitan hablar en español cuando están hablando en inglés, pueden ganar un punto de participación y salvar a su compañero de perder 5 puntos de participación. Empieza a encontrar/comprar los materiales para tu proyecto: Papel, Decoraciones, Dibujos, etc.

POR FAVOR DONA UN DÓLAR PARA SALVAR UNA VIDA. UNICEF is partnering with One Dollar For Life (ODFL), a non-profit founded in 2006 and partners with others agencies around the world serving individuals in developing countries.  POR FAVOR DONA UN DÓLAR PARA SALVAR UNA VIDA. PLEASE DONATE ONE DOLLAR to SAVE A LIFE. TÚ PUEDES HACER UNA DIFERENCIA en la vida de otra persona. There is a service trip available to any student interested. Please reach out to Dr. Olea if you are interested in traveling this Summer to Nicaragua. 

RETURN the first 4 pages of the Peanut Project. The score out of 32 is a “completed” grade for pages 1—4. It is NOT a “grammar” grade. The “grammar” grade will be given in the final typed project—so CORRECT your errors. You can have it checked again if you like. If you don’t correct your errors in the final project, you will lose points. If you correct your errors in the final copy, you will not lose points for the errors you made on this first draft.

Página 1: ¿Quién es? Includes a MINIMUM of 5 sentences/verbs Name Age Birthday Where (s)he is from (in Spanish) Where (s)he lives (in Spanish) Page is numbered and includes picture(s) & Typed Text

Página 2: ¿Cómo es? A minimum of 5 sentences/verbs For an “A” on writing, your sentences should contain a variety of vocabulary and cohesive/transition words like “también, y, además, pero, sin embargo (however), no, ni…ni…, tampoco (remember it means neither) 5 physical characteristics 5 personality traits Page is numbered and includes picture(s) & Typed Text  

A minimum of 5 sentences/verbs Página 3: ¿Qué le gusta o disgusta? ¿Qué prefiere? ¿Cuáles son sus cosas favoritas? A minimum of 5 sentences/verbs Include a total of 6 likes/dislikes AND 3 preferences / favorites Use the words “preferir” and “favorito” at least once each for a total of 3 likes/dislikes. (Remember to make the adjectives agree masculine/feminine) For an “A” on writing, you must use a variety of verbs like gustar: disgustar (dislike/disgust), chocar (hate /upset), fascinar, aburrir (bore), molestar (bother / annoy), enojar (anger), encantar (love / delight), interesar, importar (matter), preocupar (worry) Page is numbered and includes picture(s) & Typed Text

Página 4: ¿Qué hace durante un año? A minimum of 5 sentences/verbs Include a total of 8 activities Peanut does (present tense) To get an “A” use a variety of vocabulary by including places, times, seasons, with whom, before or after another activity. Use the present tense of AR, ER, IR verbs. DO NOT use verbs like gustar; they go on pg3. DO NOT use reflexive verbs that have to do with his/her daily routine on this page. The daily routine will be on page 6. Page is numbered and includes picture(s) & Typed Text

LA TAREA: CORRECT the grammar on pp1-4 of your Peanut Project. TYPE the info for each page. START WORKING on the first 4 pages of your project. REMEMBER that each page needs A minimum of 5 sentences/verbs At least 1 picture per page All the content required for each page TYPED Page number

Describe 3 people in Peanut’s life (family or friends) Página 5: ¿Quiénes son tres personas importante en su vida? A minimum of 5 sentences. Describe 3 people in Peanut’s life (family or friends) For EACH person include ALL this info: Relationship to the person Physical trait Personality trait Age Profession or doesn’t work because… Something (s)he likes Something (s)he dislikes Page is numbered and includes picture(s) & Typed Text

LA TAREA: CORRECT the grammar on pp1-4 of your Peanut Project. TYPE the info for each page. START WORKING on the first 4 pages of your project. REMEMBER that each page needs A minimum of 5 sentences/verbs At least 1 picture per page All the content required for each page TYPED Page number You should have the first 4 pages of your project completely done by the end of this week.