Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 19 de setiembre de 2016

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Advertisements

Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Bellwork: Wednesday, 10/16/13 1.Take out your school nouns list. 2.Take out a pen/pencil. I will return your Body Nouns Test and give you your current.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
What are nouns? What is different about nouns in Spanish vs. nouns in English? All nouns have gender. ( i.e. masculine & feminine ) el muchacho (masculino)
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
Write clues to say in Spanish where each item is. 1.La mochila…. 2.El libro… 3.El escritorio… 4.La calculadora… 5.El cuaderno… 6.La pizarra (board)… 7.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
Las Palabras Interrogativas
6 de febrero de 2017.
Making Nouns Plural in Spanish
Los sustantivos Los artículos definidos y indefinidos
En la Clase Para Empezar 2
Spanish Class Mrs. Rogers.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 7 de diciembre de 2016
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 4 de octubre 2017 Toma asiento
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
Las Palabras Interrogativas
8 de febrero de 2017.
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Adjetivos para describir
Hoy es jueves el 8 de diciembre
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
Using definite and indefinite articles with nouns
Singular vs. Plural Nombres y artículos.
MONTHS Miércoles 5 de octubre de 2016
Direct object pronouns
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 15 de noviembre de 2016
Jacksonville Commons Middle School
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin: Capitals 16 de noviembre de 2016
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Hoy es martes el 6 de diciembre
Identify Classroom Objects Gramática- plurals of nouns & articles
CLASSROOM ARTICLES EXCEPTIONS 15 de setiembre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 12 de diciembre de 2016
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
¡Buenos días! ¿Qué vamos a aprender? LEARNING INTENTIONS
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
MONTHS Martes 4 de octubre de 2016
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 5 de diciembre de 2016
MONTHS Miércoles 7 de marzo de 2018
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Fill in the gaps. Circle the feminine words
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. La casa. 16 de octubre de 2017
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Transcripción de la presentación:

Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 19 de setiembre de 2016 Clase de español Jacksonville Commons Middle School CLASSROOM EQUIPMENT 19 de setiembre de 2016

EQ: What are the classrooms items I need daily for class? AGENDA: Brainstorm the new items you carry in your clasroom using the proper article you may know we use in class. Present the new items vocabulary. Practice using them and matching with the correct articles. (indefinite singular and plural) Identify the plural forms of indefinite articles in context. TAREA (homework) RETROALIMENTACIÓN (feedback)

Task 1: Brainstorm items you may have in your salón.

En un salón hay… una ventana un Task 2 : Do you have one of there items in your salón? En un salón hay… una un pizarra puerta ventana mapa cartelera board door window bulleting board ESPAÑOL

Q: ¿Cómo se dice… en español? A: Se dice… Task 3 : Ask your classmate about the items of you salón. Q: ¿Cómo se dice… en español? A: Se dice… pizarra puerta ventana mapa cartelera board door window map bulleting board ESPAÑOL

Q: ¿Qué hay en un salón de clase? A: En un salón de clase hay… Task 4: List all the items from your salón. Q: ¿Qué hay en un salón de clase? A: En un salón de clase hay… ESPAÑOL Una pizarra Una puerta Una ventana Un mapa Una cartelera

Spanish Class Mrs. Rogers. Task 5 : Do you have one of these items in your salón? En una salón hay… un una school desk projector desk projector cart clock pupitre proyector escritorio tarima reloj http://www.spanish411.net/Spanish-Parts-Of-Speech-2.asp

Spanish Class Mrs. Rogers. Task 6 : Ask your classmate about the items of you salón. Q: ¿Cómo se dice… en español? A: Se dice… school desk projector desk projector cart clock pupitre proyector escritorio tarima reloj http://www.spanish411.net/Spanish-Parts-Of-Speech-2.asp

Spanish Class Mrs. Rogers. Task 7: List all the items from your salón. Q: ¿Qué hay en un salón de clase? A: En un salón de clase hay… Un pupitre Un proyector Un escritorio Una tarima Un reloj http://www.spanish411.net/Spanish-Parts-Of-Speech-2.asp

proyector un puerta una escritorio cartelera pupitre ventana tarima Task 8 : Say the correct name of the item and add the proper indefinite article 1 2 3 4 5 proyector puerta escritorio cartelera pupitre ventana tarima pizarra mapa reloj un una 6 7 8 9 10 ESPAÑOL

proyector un puertas unas escritorios unos carteleras pupitres ventana Task 9 : Look around it and say if there is only one or are there multiple items in our salón de clase 1 2 3 4 5 proyector puertas escritorios carteleras pupitres ventana tarima pizarras mapa reloj un unas unos una 6 7 8 9 10 ESPAÑOL

Task 10 : Challenge: can you fill the blank with the correct word? Los ______________ de los estudiantes. El _____________ del salón de clase. El _____________de la maestra de español. La _________________ del salón de clase. Las ______________ de español. La ____________del proyector de clase. La ________ de madera del salón. Las _______________ blancas. El ___________ del mundo. El ____________ de pared. pupitres proyector escritorio ventana carteleras tarima puerta pizarra mapa reloj ESPAÑOL proyector puerta escritorios carteleras mapa pupitres ventana tarima pizarras reloj

What are the 8 ítems we learn from our classroom? TAREA What are the 8 ítems we learn from our classroom? Which are ítems that we have more then one in class? List them

RETROALIMENTACIÓN What was the hardest and the easiest part of the class? Tell me one thing you learn today? Do you have any questions? Nos vemos (see you) mañana…

¡Excelente trabajo! ❝Language is the road map of a culture. It tells you where its people come from and where they are going.❞   ‒Rita Mae Brown

Task 1: Brainstorm items you may have in your mochila and we haven’t mention yet