Meta: I can read, listen to, and understand information about daily routines and getting ready for an event. Enfoque: La ropa y los colores.  I will be.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Advertisements

Hoy es miércoles. La fecha es el 23 de abril La pregunta: ¿Qué comes en la cena? ¿Qué bebes en la cena? La tarea:  El libro de ejercicio pg 59  Prueba.
Si no estabas en clase hoy… Check the bin. Today we talked about “cinco de mayo” you will need to get the hand outs that we discussed in class. Make sure.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Hoy es lunes 11 de noviembre Hagan Ahora: Obj: to interpret and identify vocabulary. Banco de palabras (Word bank) fotógrafos músico animadoras cantante.
Hoy es miércoles. La fecha es el 4 de diciembre
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
ALC 37 Hoy es martes el 13 de diciembre.. bienvenida Vocabulario Despertarse levantarse.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Chapter 1 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know verbs, adjectives, B. Know verbs and activities. Part II Reading (30 points) Adjectives,
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
El otoño Ya comienza a hacer frio 19 y 20 de octubre.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
You have 5 minutes to fill out the information:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Review for the final exam trimester
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Write in Spanish (See pag 96)
1.4 Numbers.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Vamonos Translate the following into Spanish. I WONT STAMP IF YOU HAVE AN AGREEMENT ERROR: The pants are brown The shirt is red The socks are white.
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Jugar: ¡Conecta cuatro! Escribir: ¿Qué ropa llevan?
Meta: 1) I can review for the test by practicing when to use ser and estar and writing sentences with the long form of possessive adjectives. 2) I can.
Meta: 1) I can identify and talk about clothing and items needed for personal preparation.  2) I can interpret what events or special occasions people.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Meta: 1) I can recall and use vocabulary about classes, school activities and extracurriculars. 2) I can review the rules for stem changing (boot) verbs.
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Metas: 1) I can listen to and understand information about the practices, perspectives and products relating to Día de Muertos. 2) I can present information.
Enfoque (Escribir): Actividad 8 p. 80
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Enfoque: ¿Cuál es la fecha?
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Metas: Puedo hablar y escribir sobre las compras (a dónde voy y qué compro) Puedo leer, escuchar y entender información sobre las compras y las prendas.
Meta: Puedo escuchar, interpretar y entender información sobre la preparación personal y la rutina diaria.  Enfoque: La ropa y los colores Arte y cultura:
Review for the final exam trimester
Enfoque: Telling Time (Guided Practice p. 90)
Enfoque: Core Practice p. 18 Actividad A y B
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Meta: 1) I can continue using new vocabulary words from this chapter to describe items of clothing I purchased recently. 2) I can use demonstrative adjectives.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.
Meta: 1) I can understand information about where things are located
Enfoque: Hablar—¿Qué hiciste el fin de semana?
Enfoque: Bailando—Usando el presente progresivo
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Transcripción de la presentación:

Meta: I can read, listen to, and understand information about daily routines and getting ready for an event. Enfoque: La ropa y los colores.  I will be collecting the Enfoque today and you will be writing an Exit Ticket on this same paper. Arte y cultura: México y los bailes tradicionales (p. 73) Go over vocabulary list (p.96) Flashcards (I say, you say, we all say) Gestures for verbs Vocabulario en contexto (p. 74-75) Escuchar (Listening) Activities #1 and #2 Videohistoria: ¿Más maquillaje? Ver/escuchar el video. Responder a las preguntas de comprensión. Exit Ticket: Actividad 4 p. 78 Tarea #2: Vocabulary Flash Cards (rip p. 55-60 from Guided Practice)

Use glossary for colors and words you don't know or refer to the list of clothing review from pg. 70

¿Qué ropa llevan las personas en las imágenes? Las chicas en la fotografía Las chicas llevan ______________ de colores ________, __________, y _______________ Las personas en el cuadro (painting) Las mujeres llevan __________ y ___________ tradicionales. Los hombres usan _________, _________, y _______________. ¿Qué ropa llevas tú cuando vas a un baile especial?