Vámonos Word Bank desesperado escribí todos latiendo corazón quiero

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
Advertisements

Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
La Sala de Clase Srta Holmes.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Expresiones con tener Look at each picture carefully. Write the sentence that describes the picture accurately. Pay attention to the red words and how.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Español 3 Hoy es viernes el 25 de abril de
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Calentamiento Write the answers to each question.
Hoy es martes el 29 de abril de Español 3. La Campana Contesta en español con 2-4 oraciones completas: 1. ¿Cuándo tenías 5 años preferías columpiarse.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Vocabulario Dos Identificación. Direcciones: Numera tu papel 1-21 ¿Qué hay en las fotos?
Numbers Spanish I Chapter 2. Numbers can be written in two ways: 1 wordtreintiuno 3 wordstreinta y uno.
Vámonos Write out the times in Spanish! 8:15 AM 1:08 PM 10:00 PM.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Vámonos Write these sentences out in Spanish and English. Do your best! 1) Yo prefiero jugar al fútbol americano. 2) Los amigos juegan tenis con sus raquetas.
Vámonos Translate the following: 1) My shoes 2) Your shirt 3) His shorts 4) Our books.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Vámonos Traduce el párrafo a español con tu información personal: When I was a boy/girl, I used to like _________ and ________. I always ________. My mom/dad.
Vámonos Translate the following: 1. At school, the students have to study 2. We have to vacuum. 3. The kids have to be careful at the park.
Feb , 2017 Name: _____________
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Vámonos Passport dates: 17, 20, 21, 24, 25
Vámonos Relabel your passports: 3rd period → el 17, 18, 20, 21, 24
SPN 8 Sports and Leisure Unit
Vámonos Word Bank desesperado escribí todos latiendo corazón quiero
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
To do lists Mark in Green for Vocab.
Vámonos Match these newspaper sections to the appropriate definition in English. Write both the word and the definition. Leave space after the definition.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
HOY ES VIERNES, EL 12 DE FEBRERO OBJETIVO: START THE NEW CHAPTER 2A
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
Choose ONE of the two Spanish comics.
Vámonos Put your belongings away and get a quiz sheet. Put your name, date (9/19/16), class period, and Quiz Number (2.1) on it.
Vámonos Write out and complete the sentence with the appropriate form of doler. Me ________ las piernas cuando corro mucho. Te ________ la muñeca cuando.
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Vámonos El mensaje de texto/SMS El programa Chatear La web
1.4 Numbers.
Vámonos Pick up a Pasaporte in the back.
Unidad 2: En la Ciudad Lección 3.
2.8 Gustar.
Vamonos Get your quiz sheet and label it with your info. It’s Prueba 3.2 and today is 10/27/16. Look over your body part notes & verbs like gustar notes.
Vámonos These are most of the words that will be on your test tomorrow. Categorize them into “Words I know” and “Words I need to review”. Muletas Silla.
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
Vámonos Translate the following sentences into Spanish. Only write the sentences in Spanish. I am going to go to México with (con) my mom. We are going.
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
Vámonos Escribe y completa la frase con una conjugación en el pretérito irregular. La chica ________________ el discurso. (traducir) Yo ________________.
nieta sobrina primos hijos bisabuela
Vámonos In SPANISH, write three complete sentences about something you will be/do in the future. USE THE FUTURE TENSE!
Vámonos a)Una persona que toma fotos de eventos
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Vámonos Word Bank desesperado escribí todos latiendo corazón quiero descomplicado sueño Vámonos Write out these lyrics and do your best to fill them in using the word bank A tu manera, _______________  En una bici que te lleve a _______ lados  Un vallenato ________________  Una cartica que yo guardo donde te  __________ Que te sueño y que te _______ tanto  Que hace rato está mi  _________ _________ por ti, latiendo por ti  La que yo guardo donde te escribí  Que te _______ y que te quiero tanto  Que hace rato está mi corazón  _________ por ti, latiendo por ti

4.1 Cultura el 28 de noviembre

Duolingo due Wednesday at midnight! Anuncios Duolingo due Wednesday at midnight!

Esmeralda Santiago Esmeralda Santiago (Puerto Rico, 1948) es una escritora puertorriqueña que fue a vivir a Nueva York desde niña. Anos después, ingresó a la Universidad de Harvard y luego siguió estudiando hasta obtener un doctorado en Trinity University, Texas. Escribió artículos en muchos diarios y revistas de los Estados Unidos, y en 1994 publico su primera novela, Cuando era puertorriqueña. Vas a leer un fragmento de esta novela, que cuenta los sentimientos de una niña hispana.

Cuando era puertorriqueña Read the excerpt on 262. Translate the passage into English and pay special attention to the footnotes that define a lot of the words for you! Answer the 4 comprehension questions in Activity 39 in complete sentences in Spanish. Answer the 2 analysis questions in Activity 40 in complete sentences in English. These answers should be 4-5 sentences in length.