Quasimodo: Prepárate para la prueba.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 COMMANDS and PRONOUNS 2 Commands and Pronouns We still conjugate the command like normal. We have to see whether the command is POSITIVE or NEGATIVE.
Advertisements

Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Las reglas de la acentuación
EXPRESSIONS OF FREQUENCY
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
1. If a word ends in a vowel, n, or s, the stress is on the next-to-last syllable. Ej: pan-ta- lo -nes 2. If a word ends in any other letter, the stress.
Pronouns with Commands UNIT 5 LESSON 1. Pronouns with Formal Commands  English Grammar Connection: You often use pronouns with commands to direct the.
Objective Distinguish the rules to form the plural of a noun.
Accent Rules & Punctuation
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Los apuntes de clase La formación de los plurales.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
¡El singular y el plural!. 1) If the word ends in a vowel, (a e i o u) add “-s” hermana → hermanas día → días abuelo → abuelos mi → mis.
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
¡Hola! Review: Letters, numbers Today: Colors, conversation starters.
Quasimodo:  Get markerboards!  TRADUCIR:  I don’t give money (dinero) to you. No te doy dinero.  They want to buy tickets for her. Ellos quieren comprarle.
DO YOU KNOW ANY SPANISH? Complete the activity as directed. Don’t forget to define “Cognate” at the bottom of the page!
3 Reglas de Pronunciar 1. Sigue (follow) el accento. 2. If the word ends in a vowel, n or s stress the penultimate syllable 3. Stress the last syllable.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
El Bienvenido ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes?
El presente progresivo Por la Sra. Black. What is the present progressive? This tense is used to say that something is happening now. In English, it is.
Articles in Spanish Reflect gender and number in nouns.
Making Nouns Plural There are rules for making nouns plural in Spanish. They are easy and straight- forward…
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
 El diario  el lápiz  La computadora  El mapa  La foto Quasimodo: Masculine or Feminine? marker boardsmarkers erasers First person in each row grab.
Los acentos de español. Un diptongo (pagina 31)  En español hay vocales fuertes (abiertas): A, E, O  También en español hay vocales débiles (cerradas):
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Español Dos Por Sr. Amor RULES OF PHONETICS. INFORMACIÓN ANTERIOR (PRIOR INFORMATION) Información nueva (New information) Una tarea de práctica (Practice.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Plurals Notes Ms. Tanner’s Beginning Spanish. What are plurals? Singular – 1 of something Plural – 2 or more of something.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
We can replace the object with “it” Adam wants a car. Adam buys a car. He drives the car. Adam parks the car. Adam washes the car. One day he crashes.
Conjugate –cer/-cir/-ger/-gir/ -guir verbs in the present tense.
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
When attaching object pronouns: 1.Find the natural stress of the original word in question. Voy a llevarselo ahora.
Pronunciation Practice on diphthongs and hiatos
Pronunciation Practice on word stress Práctica de pronunciación Acentuación de las palabras en español Author: Victoria Reina Gil.
The present progressive 1. Meaning -what you (or he, or we, or they) are doing RIGHT THIS SECOND.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
5 al día What must articles do with the noun? Translate:
Adverbs Preview Adverbs Adding -mente Accent marks.
Spanish pronunciation and accent marks
Los acentos Regla #1: When a word ends in ‘s’, ‘n’ or a vowel, second-to-last syllable gets stressed. (como, tiene, delante) Regla #2: When a word ends.
LINKING Phonetics and Phonology IIPhonetics and Phonology II.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Quasimodo: ¿Cómo se dice las palabras debajo? ¿Qué significan?
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
[Insert face-palm here]
Adverbs Preview Adverbs Adding -mente Accent marks.
Día número 24—español 1 REVIEW Question Word Song Read Bulletin
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Adjective Agreement An adjective is a word that describes a noun.
¿Qué hora es?.
Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas
Plural Nouns and Definite Articles
Quasimodo: Traducir (translate)
Quasimodo: Necesitan mover el escritorio al lado del escritorio de tu compañero de reloj 3 Necesitan una hoja de Matamoscas.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Quasimodo: Traducir (translate)
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Quasimodo: Necesitan Vocabulario clave parte 2 ¡Repasa para la prueba!
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Quasimodo: Necesitan un papel de BINGO
Quasimodo: Correct sentences
Quasimodo: Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas
Necesitan pizarras blancas, marcadores y borradores.
Indefinite Articles Grammar Essential #12.
Quasimodo: Get together with your partner from yesterday and finish up filling in your school map! If you finish early quiz each other on vocab to help.
Quasimodo: Get ready for your quiz!
Transcripción de la presentación:

Quasimodo: Prepárate para la prueba

tarea: E/le/gan/te Gua/po Ex/ce/len/te/men/te Ge/o/gra/fí/a Ar/chi/vo Cer/ti/fi/ca/do Con/tes/tar Fá/cil Fe/liz His/to/ria

Why do we care about syllables? There are set rules in Spanish for where the emphasis goes in the word based on how it is broken up in syllables and what letter it ends on.

Word Stress Rules: If the word ends with: a vowel, “n” or “s” the emphasis goes on the second to last syllable Examples: Toalla  To/a/lla  to/A/lla Necesito  ne/ce/si/to  ne/ce/SI/to

Word Stress Rules: If the word ends with: any consonant other than “n” or “s” the emphasis goes on the last syllable Examples: Escojer  es/co/jer  es/co/JER Feliz  fe/liz  fe/LIZ

Word Stress Rules: If a word doesn’t follow the normal rules of pronunciation an accent is added above the vowel that needs to be emphasized: Examples: Lápiz  lá/piz  lá/piz  LÁ/piz Geografía  ge/o/gra/fí/a  ge/o/gra/FÍ/a

Práctica: Son las doce E/le/gan/te Gua/po Ex/ce/len/te/men/te Ge/o/gra/fí/a Ar/chi/vo Cer/ti/fi/ca/do Con/tes/tar Fá/cil Fe/liz His/to/ria

Práctica con el vocabulario:

Juego de la pelota:

Mover:

Prueba de vocabulario:

Tarea: Vocab quiz tomorrow: el tiempo