Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué clase tienes? Vocabulario.
Advertisements

John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
Escribir – Fill-in-Blank
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
¿Qué clase tienes? Vocabulario. objetivos Level 1 Present information about your class schedule include the use of ordinal numbers for the periods, time,
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Pon la rutina diaria en una orden correcta o lógica. Escribe las frases. Luego, yo me cepillo los dientes. Primero, yo me despierto. Me visto.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vámonos Write out the times in Spanish! 8:15 AM 1:08 PM 10:00 PM.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things) Tomorrow is the last day to turn in any signed grade reports for credit. Turn them in!
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Práctica de los Verbos -Ar
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Unidad 2 Lección 1.
Para Evaluar: By now you should know…
HAGAN AHORA 1. ¿Qué necesitas para la clase en la foto?
CapÍtulo tres – segundo paso
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
EL CALENDARIO Los días de la semana.
Haga Ahora 6 En español, answer the following questions
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
We are able to identify and describe people and things
Capítulo 2A (Your day in school) Tu Día en la escuela.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?)
Realidades 2A: Tu día en la escuela
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Vamonos Write the correct conjugation for the following phrases.
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Vámonos 1) Pick up a new passport and write in today’s date: “el 30 de agosto”. 2) Write out the following times in Spanish using the five steps and.
Write in Spanish (See pag 96)
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! You don’t have to write it out. Nosotros _______ (caminar) al parque. Yo _______ (hablar) con.
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things)
4.7 invitations, ir+a+inf..
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
Unidad 2 Etapa 1 1.class 2.school 3.test 4.lesson 5.quiz 6.homework
Vámonos Complete and write out the following sentences.
Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Día número 44 Español 1—Acelerado
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Quasimodo: Check your homework!
Transcripción de la presentación:

Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence. ____________ necesitamos mucho papel para la clase de arte. ____________ escuchan música. ____________ ayudo a mi amigo con la tarea. ____________ estudia en la escuela. ____________ buscas para tu teléfono.

4.8 School Schedules el 13 de noviembre

Anuncios Repaso & Speaking Exam: lunes el 16 de noviembre Examen: martes el 17 de noviembre Duolingo: 200/300 XP para el 30 de noviembre (after Thanksgiving break)

Los números ordinales 1st: primero/a 2nd: segundo/a 3rd: tercero/a 4th: cuarto/a 5th: quinto/a 6th: sexto/a 7th: séptimo/a

¿Qué necesitas para tu primera clase? Yo necesito un lápiz y una calculadora. ¿Qué necesitas para tu clase ______ (1st, 2nd, etc.) ? 1. Yo necesito… 5. 2. Yo necesito... 6. 3. 7. 4.

El horario (the schedule) Todos los días, tiene 7 clases. Escribe un horario (schedule) de tus clases. Por ejemplo: Yo tengo 7 clases. Primero, yo tengo las matemáticas a las nueve menos diez de la mañana. Segundo, yo tengo español a las diez menos cuarto de la mañana. Tercero, yo tengo educación física a las once de la mañana. etc. Use these approx. schedule times: 1st: 8:50 AM 2nd: 9:45 AM 3rd: 10:45 AM 4th: 11:40 AM 5th: 1:20 PM 6th: 2:15 PM 7th: 3:15 PM

Práctica… Hablar I am going to ask you one of the following questions: ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Qué necesitas para tu clase ________ (primero, segundo, etc.)? ¿Qué clase tiene __________ (primero, segundo, etc.)? Use your activities and notes from today to answer in complete spanish sentences.

Práctica: Un día de clases Más vocabulario ¡Ahora! -- now difícil -- difficult/hard fácil -- easy mismo (a) --same pronto -- soon la razón -- the reason tarde -- late You are going to practice writing about a day at school using our knowledge from this unit. Remember, you know: School supplies and class vocabulary Time AR verbs (necesitar, buscar, ayudar, escuchar, estudiar, hablar, etc.) You need to include at least 10 sentences… focus on describing your classes, your schedule, what you do at school, your friends/teachers… etc. Stick to what you know! When you are finished, I will check your paragraph.