Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Técnica didáctica basada en el diseño de problemas reales y un método para encontrar la solución a los mismos. Busca desarrollar en los estudiantes habilidades.
Advertisements

Comunicación interna
METODOLOGÍA PARA LA ENSEÑANZA DE LA HISTORIA
UNIDAD II: TOMA DE DECISIONES Y UNIDAD III: RESOLUCION DE CONFLICTOS
1. El Conflicto Laboral (colectivo)
Comunicación efectiva
Preparatoria La Salle del Pedregal
1199 Logos Escuela de Bachilleres, S.C.
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 MAIO 2011.
PLAN PROA 1.-Programa de acompañamento en EP e en ESO
Plan de Desenvolvemento Sostible da USC
Presentación NOVOS CAMPUS DE ESPECIALIZACIÓN DA UDC
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
Mª José Méndez Lois Dpto. MIDE USC
SESIÓN INFORMATIVA: PROCEDEMENTO PARA O DESENVOLVEMENTO DAS PRÁCTICAS ACADÉMICAS EXTERNAS NA UNIVERSIDADE DE VIGO Vicerreitoría de Transferencia de Coñecemento.
A clonación e as células nai.
ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA ESTUDO DOS AUTÓNOMOS DE PONTEVEDRA
Estudo dos Autónomos da CORUÑA
Obradoiro do portal educativo do Instituto Galego de Estatística (IGE)
Mª Esther Pérez Enríquez
CONCILIACIÓN LIDERAZGO E ESTILOS DE DIRECCIÓN:
O Proxecto de Dragal permite ao alumnado acceder, de xeito interdisciplinar, á historia e á cultura de Galicia a través do éxito das aventuras que agocha.
Proxecto interdisciplinar
CURRÍCULO EDUCACIÓN INFANTIL
Grupo de traballo combas a-1
R E T O S D A S P O L Í T I C A S de Igualdade E N G A L I Z A.
Plan de integración das tecnoloxías da información e a comunicación
Administración del Cambio
Guía da Avaliación Interna do Seguimento das Titulacións Convocatoria 2015 Curso que se avalía
Servizo de asesoramento e información para a xuventude
Educación Secundaria Obrigatoria Real decreto 1105/2014, do 26 de decembro, polo que se establece o currículo básico da Educación Secundaria Obrigatoria.
Unidade didáctica 3 A atmosfera.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Reunión Xuntas Directivas
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
SIMPOSIO SOBRE DISCRIMINACIÒN
O legado de Roma IES MONTE DAS MOAS 1º ES0 ABRIL 2014.
O cambio climático. Traballo feito por Carolina Barros Moran, Cristina Barros .oran e Ana Mañas Hernández.
Falando do pasado: COPRETÉRITO
Aulas ABALAR.
Tertulia para NAIS E PAIS
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
As 7 ferramentas básicas de control da calidade
Carlos Gradín (Universidade de Vigo)
Falando do pasado: COPRETÉRITO
O DEPORTE FEMININO NA PRENSA GALEGA
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Técnicas de comunicación grupal
“Discurso do Gran Xefe Seattle ao Presidente dos EEUU”
A SEGUNDA GUERRA MUNDIAL
Comisións de Avaliación
Era unha vez unha competencia ...
A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.
RECOÑECEMENTO DE COMPETENCIAS POR EXPERIENCIA LABORAL (Real Decreto 1224/2009, de 17 de Xullo, de recoñecemento das competencias profesionais.
CONECTANDO MUNDOS: Cando se torcen os dereitos.
DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN
Proyectos dTítulo do traballo de innovación e/ou nvestigación
O portfolio como recurso na avaliación do alumnado
FUNCIONAMENTO DO PROGRAMA DE MEDIACIÓN NO CENTRO
PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS PARA EDUCADORES/AS SOCIAIS
OS PLANS DE CONVIVENCIA ESCOLAR
TALLER DE EXPERIMENTOS: A CIENCIA SEN LÍMITES
“Discurso do Gran Xefe Seattle ao Presidente dos EEUU”
Santiago de Compostela, 2012
PLANO DA ACOE FACULTADE DE MEDICINA CURSO
PLANO DA ACOE FACULTADE DE MEDICINA CURSO
ESTRATEXIAS DE LECTURA
Transcripción de la presentación:

Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l. Resolución de problemas Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.

Presentación Un problema é a diferencia existente entre unha situación real e unha situación desexada. Resolver un problema é converxer ámbalas dúas situacións (real e desexada) nun mesmo punto.

Presentación O proceso de decisión: Hábitos que obstaculizan a toma de decisións (negación, evasión, afogo ...)

Presentación Estratexia para a resolución de problemas (i): A situación problemática Analizar a situación problemática Describir a situación real Describir a situación desexada Buscar discrepancias.

Presentación Estratexia para a resolución de problemas (ii): A definición do problema A expansión das ideas A contracción das ideas

Presentación Estratexia para a resolución de problemas (iii): O planeamento A organización A execución

Presentación Estratexia para a resolución de problemas (iv): O control O seguimento A avaliación

O pensamento crítico Saber pensar. Cando sabemos pensar, sabemos resolver problemas, non importa o grao de dificultade.

Saber pensar Recursos do pensamento: A aprendizaxe. A memoria. A intuición. A percepción.

Recollida e procesamento de datos O pensamento sistémico contempla o todo e as partes, así como as conexións entre as partes.

Recollida e procesamento de datos O pensamento sistémico utilízase de 4 formas: 1. Para resolver problemas directamente. 2. Para desafiar, examinar e esclarecer as formas habituais de pensamento.

Recollida e procesamento de datos O pensamento sistémico utilízase de 4 formas: 3. Para darse conta de como o noso pensamento é inseparable dos problemas que afrontamos. 4. Acaderemos unha maior lucidez respecto ás nosas crenzas e formas de actuar.

Recollida e procesamento de datos Os modelos mentais: guían os nosos actos, dan significado aos acontecementos que vivimos. Elaboramos os modelos mentais a partires das costumes sociais, da cultura e das ideas de persoas importantes para nos

Lateralidade O pensamento lateral ten como fin a creación de novas ideas e a liberación do efecto restrictivo das ideas anticuadas.

Lateralidade Técnicas de lateralidade (i): Busca de alternativas; Revisión de supostos; Aprazamento de xuízos e opinións; Fraccionamento ou división;

Lateralidade Técnicas de lateralidade (ii): O método de inversión; Selección de punto de entrada da mente e área de atención; O estímulo ao azar.

Análise de alternativas

Análise de alternativas Selección de datos significativos; Espontaneidade; Simplificación (técnicas)

Comunicación eficaz Cómo é a comunicación predominante nos equipos de alto rendemento? informal, relaxada, agradable, sen tensións; aberta e receptiva a opinións, informacións, sentimentos e valores dos demais; comunicar abertamente as nosas ideas, opinións, suxestións, etc.

Comunicación eficaz Consellos: Describir a situación e non xulgar Enfocar a mensaxe sobre a situación e o comportamento, non sobre a persoa Ser específico e non xeralizar

Comunicación eficaz Recoméndase tratar de centrarse ... ... nos feitos; ... no que coincidimos e non no que nos separa; ... en tentar entender aos/ás compañeiros/as.

Comunicación eficaz Recoméndase evitar ... ... romper a dinámica do grupo (enfrontamentos persoais); ... O rexeite absoluto ás posturas dos demáis.

Comunicación eficaz Comportamentos de escoita activa: actitude de interese, formulación de preguntas, repetición da mensaxe, resumo do contido da mensaxe, exteriorización dun comportamento non verbal de atención

Tomar decisións Supón implicar ao equipo no resolución de problemas. Precisa da participación de todos. Necesítase acadar un nivel de participación óptimo na toma de decisións.

Tomar decisións 2 cuestións importantes: Quén vai a tomar a decisión ou decisións: ¿o grupo, parte do grupo, ou un individuo do grupo? Qué se debe facer para tomar unha decisión

Tomar decisións Vantaxes Diversidade de puntos de vista Lentitude Responsabilidade diluída Presión pola unanimidade Énfase da posición individual Diversidade de puntos de vista Compromiso coa solución adoptada Lexitimidade do proceso seguido Inconvintes

Tomar decisións As reunións: Roles: moderador/a, secretario/a, participantes. Fases: preparación, desenvolvemento e peche.

Tomar decisións Técnicas de implicación colectiva: brainstorming, técnica de grupo nominal (TGN). técnica Delphi.

Xestionar conflitos Significa identificar a tempo unha fonte de conflito para impedir que resulte negativa. Supón afrontar os problemas de forma constructiva.

Xestionar conflitos Os conflitos no grupo poden xurdir por: a subxectividade na percepción, a información incompleta, os fallos na comunicación interpersoal, as diferencias de caracteres, a comparativa cos demais.

Xestionar conflitos A predisposición positiva: O conflicto é algo habitual nos equipos de traballo. Non tratar de tomar vantaxe sobre os demais. Evitar a intimidación, ameaza ou castigo. Ser claro/a e non ocultar información relevante

Xestionar conflitos + valoración intereses propios IMPOSICIÓN COLABORACIÓN - valoración intereses alleos + valoración intereses alleos ACORDO EVASIÓN - valoración intereses propios CESIÓN

Xestionar conflitos Protocolos de prevención e actuación: Analizar conxuntamente o problema e as posibles solucións. Valorar todas as alternativas Establecer un plan de acción