Art Criticism Crítica de Arte.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Advertisements

Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
How to make questions en español
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Definition
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
El verbo “SER” notes #2 Capítulo 3B. ¿Qué signífica “SER”? What does “SER” mean? To be. What other verb have we learned that means to be? What does “SER”
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Spanish verbs in –er/ir How to conjugate Spanish –er & -ir verbs.
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
STUDENT MINDSET ESTUDIANTE MENTALIDAD
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
8 de febrero de 2017.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Stating what you have, and describing physical features.
Gustar V. Encantar.
Mis amigos y Los Adjetivos
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
PREGUNTAS: Questions and Question Words
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
#10- Estar with Conditions and Emotions
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Diseño de Historias digitales
Hoy es miercoles, el diez de agosto
Descripción Formas y colores
Thematic Unit: La familia y su ritmo de vida. Targeted Language Level: Spanish Novice-High Essential Question: How does having different kinds of families.
TASK-BASED LEARNING (TBL) Virtual Tutor: Ivonne Caro Laynes.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Communicative Objective:
Ser y Estar To be or….to be?
Los números.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Las profesiones.
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Escribe 5 frase con YO NO SOY
The Principles of Design (Los principios del diseño) (设计原则)
You will make a presentation about your family
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Gustar, Interesar, Aburrir
Development of the concert programme
Quasimodo: Translate Sra. Crossett está embarazada.
La familia The Family.
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Art Criticism Crítica de Arte

Art Criticism STANDARD VA6.RE.2 | VA7.RE.2 | VA8.RE.2 Critique personal works of art and the artwork of others, individually and collaboratively, using a variety of approaches. b. Use the language of art to identify how meaning is conveyed in works of art. c. Describe and analyze the aesthetic qualities of specific works of art.

Art Criticism STANDARD VAHSVA.RE.2 Critique personal works of art and the artwork of others, individually and collaboratively, using a variety of approaches. a. Self-evaluate in-progress and complete work using criteria such as composition, craftsmanship, technical skill, meeting goals of work, and progress over time. b. Develop skills and provide respectful and constructive criticism to peers as part of a community of learners.

Art Criticism LEARNING TARGET: Students will show that they can view artwork and DESCRIBE and EVALUATE the artistic QUALITIES of different works of art.

Art Criticism LEARNING TARGET: Students will show that they can view artwork and _________ and _________ the artistic _________ of different works of art.

Art Criticism LEARNING TARGET: Students will show that they can view artwork and DESCRIBE and EVALUATE the artistic QUALITIES of different works of art.

Art Criticism LAST NAME: _________________________ FIRST NAME: ________________________ Class: _____ Name of Artist you’re critiquing: _________ YOUR CRITIQUE: Fill out the following information based on your own opinions with complete sentences.

Crítica de Arte TU CRÍTICA: APELLIDO: __________________ NOMBRE: __________________ Clase: _____ Nombre del artista que estás criticando : _____ TU CRÍTICA: Rellene la siguiente información sobre la base de sus propias opiniones con oraciones completas.

Line, Shape, Color, Value, Form, Texture, Space Art Criticism Step 1: Description: Look at the artwork. Describe what you see like a good reporter or detective. Use objective, factual words. What can you learn from the title of the artwork? What subjects in the artwork can you recognize? Looking at the elements of art, describe what qualities you see? Line, Shape, Color, Value, Form, Texture, Space What media and techniques did the artist use?

Línea, forma, color, valor, forma, textura, espacio Crítica de Arte Paso 1: Descripción: mire las ilustraciones. Describe lo que ves como un buen reportero o detective. Usar palabras objetivas y factuales. ¿Qué se puede aprender del título de la obra de arte? ¿qué asignaturas de la ilustración puedes reconocer? Mirando los elementos del arte, ¿describir qué cualidades ves? Línea, forma, color, valor, forma, textura, espacio ¿qué medios y técnicas usó el artista?

Art Criticism Step 2: ANALYSIS – How is the work organized? Analysis means you look for relationships. To find relationships among visual elements, look to the principles of design. EMPHASIS: Is there a dominant element or focal point that you see first? Why? BALANCE: Is there a special balance, or “weight,” among the elements? What mood does it create? PROPORTION: Do the proportions look normal, Ideal or unusual? Why? PATTERN: Are elements repeated to create a pattern? Where? Why? RHYTHM or MOVEMENT: What visual rhythms or paths of movement do your eyes follow? Where? Why? UNITY & VARIETY: What elements bring together, or unify, many parts of the design? Why? What elements add variety? Why?

Crítica de Arte Paso 2: análisis – ¿cómo se organiza el trabajo? Análisis significa que buscas relaciones. Para encontrar relaciones entre los elementos visuales, mirar a los principios del diseño. Énfasis: ¿hay un elemento dominante o un punto focal que usted ve primero? ¿Porqué? Balance: ¿hay un equilibrio especial, o "peso" entre los elementos? ¿Qué humor crea? Proporción: ¿las proporciones parecen normales, ideales o inusuales? ¿Porqué? Patrón: ¿se repiten los elementos para crear un patrón? ¿Donde? ¿Porqué? Ritmo o movimiento: ¿Qué ritmos visuales o caminos de movimiento siguen tus ojos? ¿Donde? ¿Porqué? Unidad y variedad: ¿qué elementos reúnen, o unifican, muchas partes del diseño? ¿Porqué? ¿Qué elementos añaden variedad? ¿Porqué?

Art Criticism Step 3: INTERPRET (I feel…) – What is the artist saying? Use the information you have gathered to tell what the work means to you. Use analogies and language with adjectives and adverbs. Example: “The lively, angular shapes seem to be dancing.” State main themes, or hypothesis, that could explain what the artists wanted you to see and appreciate. Is there symbolism in the artwork? What do you think it means? What feeling do you think the artist wanted to give the viewer when looking at the work? Does the work remind you of other things you have experienced? How does the work relate to other ideas or events in the world and/or in your other classes?

Crítica de Arte Paso 3: interprete (me siento...) – ¿Qué está diciendo el artista? Utilice la información que se ha reunido para contar lo que el trabajo significa para usted. Use analogías y lenguaje con adjetivos y adverbios. Ejemplo: "las formas vivas y angulares parecen estar bailando". Los temas principales del estado, o hipótesis, que podría explicar lo que los artistas querían ver y apreciar. ¿hay simbolismo en la ilustración? ¿Qué crees que significa? ¿Qué sentimiento crees que el artista quería dar al espectador cuando miraba el trabajo? ¿te recuerda el trabajo otras cosas que has experimentado? ¿Cómo se relaciona el trabajo con otras ideas o eventos en el mundo y/o en sus otras clases?

Art Criticism Step 4: JUDGMENT (I believe…) – Is this a successful work of art? What do you think about this artwork? Do you like it? Why OR Why not? Give valid answers, not just a “yes” or a “no”. Give your opinion on the work's achievement or failure. Consider why you are judging an artwork and the criteria, or standards, you should use. What parts of the work make you feel it is a success or failure? What criteria (think of the style of the work) can you list to help others judge this work? How unique is the work? Why do you feel this work is or isn’t unique? What are some improvements you feel the artist could have made to the work?

Crítica de Arte Paso 4: juicio (creo...) – ¿es esta una obra de arte exitosa? ¿Qué opinas sobre esta obra de arte? ¿te gusta? ¿por qué o por qué no? Dar respuestas válidas, no sólo un "sí" o un "no". Dé su opinión sobre el logro o fracaso del trabajo. Considere por qué usted está juzgando una obra de arte y los criterios, o estándares, usted debe utilizar. ¿Qué partes del trabajo te hacen sentir que es un éxito o un fracaso? ¿Qué criterios (piense en el estilo de la obra) puede enumerar para ayudar a otros a juzgar este trabajo? ¿Qué tan singular es el trabajo? ¿por qué sientes que este trabajo es o no es único? ¿Cuáles son algunas de las mejoras que usted siente que el artista podría haber hecho a la obra?

Remember to write in complete sentences! Art Criticism GRADING Your grade will be based on completion of each four areas. Each area is worth 25 points. Remember to write in complete sentences!

Recuerde escribir en oraciones completas! Crítica de Arte CALIFICACIONES Tu calificación se basa en la finalización de cada cuatro áreas. Cada área tiene un valor de 25 puntos. Recuerde escribir en oraciones completas!