Criatures Virtuals Emocionals i Ensinistrables per un MMOG

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
GESTIÓ D’EMOCIONS I SENTIMENTS
Advertisements

NOMS: Bahaa Eldin Tobi Mohamed El Hajji Prof.: Albert Mestre Grup: 4.
Competències ètiques en la formación universitària
ELS LLENGUATGES VISUALS
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
No te la juguis: posa’t el cinturó !
Carlos Herrero Joan Torras
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
Toca fusta FENT DECORATS
EDUCACIÓ FÍSICA Institut Ègara
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
EQUDIA: DIAGRAMES PER A LA INTERPRETACIÓ VISUAL D’EQUACIONS EN DISPOSITIUS MÒBILS Oriol Janés Pereira Tutors: Sergio Escalera Guerrero Oriol Pujol Vila.
MAPES CONCEPTUALS.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
TEXT I CONTEXT DE LES CONDUCTES PROBLEMÀTIQUES
Un exemple de Màquina Virtual: el programa VMware
Elisabet - Abril – Rubén 6èB
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
TIPUS D’ALUMNAT.
LA SOSTENIBILITAT I L’ENSENYAMENT DELS ACCIONAMENTS ELÈCTRICS
INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES I ESTRÀTEGIES DOCENTS
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
SISTEMA GESTOR D’EMPRESA D’EXCAVACIONS
Programa BIBE: perspectives de futur
EL SISTEMA NERVIÓS.
Itineraris curriculars simultanis Bellaterra, 20 de novembre 2015
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
DE LA DURADA AL RITME.
TREBALL DE FINAL DE CARRERA
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
Treballem l’estadística
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Marina Rubio Cèlia Villalbí Albert Marlès
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Sòlids Líquids Gasos Plasma
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
SALUT MENTAL.
Aprenentatge de matemàtiques a partir de la creació de videojocs.
XARXES PRIVADES VIRTUALS ( VPNs )
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Mapes conceptuals Jordi Guim.
Xarxa de Custòdia del Territori
Introducció Al posicionament Web.
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
Curs Presentació Assignatura
Intel·ligència Artificial
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Màster d’Aplicacions Multimèdia
El model SA-DA El model d’oferta agregada (aggregate suppy) i de demanda agregada (aggregate demand) és un model adreçat a explicar les fluctuacions del.
Funcions de demanda agregada
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Transcripción de la presentación:

Criatures Virtuals Emocionals i Ensinistrables per un MMOG Alumne: Carles Ros Martínez Ponent: Oscar García Panyella 15/Nov/2004

Índex Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusions

Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Importància de les emocions Necessitat de l’aprenentatge Exemple: Black&White Objectiu: Criatures que demostrin emocions Criatures que aprenguin i s’adaptin Criatures aptes per un MMOG (Massively Multiplayer Online Game)

Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Beneficis: Criatures biològicament més plausibles Comunicació de les motivacions Lligam emocional amb les criatures Inconvenients: Camp poc experimentat Alts requeriments de disseny i modelat

Components emocionals Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Sensacions Emocions Estat d’ànim Sentiments Personalitat Sensacions Estímuls Emocions Estat d’ànim Personalitat Sentiments

Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Taula de sensacions Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Relaciona estímuls amb emocions: Taula compartida entre criatures:

Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Generació d’emocions Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Increment instantani Decaïment lent

Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Estat d’ànim Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Components: Emoció dominant / estat emocional neutre Xoc emocional

Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Sentiments Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Sentiment = record de les sensacions vers algú Valor en funció sigmoïdal bipolar Durada permanent Sentiments compartits

Demostració d’emocions Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Imprescindible demostrar les emocions (o passen desapercebudes pel jugador) Com demostrar emocions: Animacions Expressions Gestos Sons Comportaments Alteració de la percepció

Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Beneficis: Realisme Adaptació (on-line) Disseny automàtic de regles (off-line) Inconvenients: Camp relativament nou Risc d’imprevisible (on-line)

Aprenentatge per reforçament Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Filosofia “prova i error” Premi a llarg termini (retorn)

Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Algorisme Q-learning Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Aprèn els valors Q Aprenentatge incremental Premis futurs rebaixats

Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Xarxes neuronals Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Valors Q guardats amb xarxes neuronals Agrupació d’accions en comportaments Compartició de xarxes neuronals

Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Premis Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Procedència: Entorn (estímuls) Emocions Jugador Premi acumulat Taula de premis: Relaciona estímuls, comportaments i premis Compartició de la taula de premis

Política de comportament Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Combinar exploració i explotació Política estocàstica: Política -soft   disminueix amb l’edat Polítiques complementàries

Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Agent embodied Beneficis: Realisme Modularitat Portabilitat Inconvenients: Lleugera sobrecàrrega Més memòria

Sistemes d’una criatura Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Sentits Sistema de percepció Sistema emocional Sistema d’adaptació Sistema de comportament Sistema motor Cos

Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Integració en un MMOG Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Possibilitats: Actualitzar cada criatura a freqüències diferents Actualitzar cada sistema a freqüències diferents Inhibir sistemes Substituir sistemes per versions més “econòmiques”

Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Conclusions Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Aprenentatge: Futur més immediat de la IA dels jocs L’aprenentatge per reforçament s’adequa molt bé als jocs Emocions: Camp molt verd  Resultats encara artificials Les emocions poden permetre als jocs fer el salt al gran públic

Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Línies de futur Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Aprenentatge a nivell d’acció Passions Empatia Experiment en un MMOG real

Criatures Virtuals Emocionals i Ensinistrables per un MMOG Alumne: Carles Ros Martínez Ponent: Oscar García Panyella 15/Nov/2004