► El motiu d'aquesta súplica nacional és la deplorable situació en què es troba Israel: els pagans han devastat i profanat l'herència del Senyor (v.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
VI. L’Esperit Sant i l’Església
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
Lamentació que expressa els sentiments de “la resta” fidel d’Israel, després de la destrucció de Jerusalem. Els jueus més miserables, que ni tan.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
► Davant la imminència del combat, la comunitat reunida en el Temple (v. 3) implora la protecció divina i la victòria del rei (vv. 2-6). Com era habitual.
D’ara endavant, ja no podem ser més esclaus del pecat, sinó
►El motivo de esta súplica nacional es la deplorable situación en que se encuentra Israel: los paganos han devastado y profanado la herencia del Señor.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
AL·LELUIA! PASQUA 2007.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
PREGÀRIA.
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
Transcripción de la presentación:

► El motiu d'aquesta súplica nacional és la deplorable situació en què es troba Israel: els pagans han devastat i profanat l'herència del Senyor (v. 1); molts fidels han caigut sota l'espasa, els seus cadàvers han estat abandonats als ocells de rapinya i els pobles veïns celebren aquesta derrota (vv. 2-4). ► El salmista reconeix que la tragèdia nacional és el càstig merescut per les infidelitats reiterades (v. 8); però fa present al Senyor que aquesta derrota compromet la glòria del seu Nom (v. 9), ja que Israel és el seu poble i el seu "ramat" (v. 13). ► Si no escolta el plor dels captius, els pagans pensaran que és inútil servir el Senyor (v. 10).

+++ Una vegada més, Israel clama a Déu amb una oració profusament revestida de tons dramàtics. La ruïna i el saqueig de la ciutat santa de Jerusalem és el cos d'aquesta súplica-lament del salm: «Mireu, Déu meu, els pagans envaeixen la vostra heretat i profanen el temple sant...» +++ El poble és conscient que la desolació de la que amb orgull en deien «l'heretat de Jahvè» s'ha esdevingut a causa dels pecats, tant dels comesos pels seus avantpassats —«No ens tingueu en compte les culpes passades... som orfes del tot»—, com dels propis. +++ Per això, perquè els seus pecats pesen com una llosa de la qual no es poden alliberar, apel·len al Déu misericordiós amb una invocació plena d'esperança. Acudeixen a Jahvè perquè sigui ell mateix qui tregui els pecats del poble: «Defenseu-nos, Déu, salvador nostre, per l'honor del vostre nom; allibereu-nos i perdoneu-nos els pecats...» +++ Com respon Déu? Es pot quedar sord davant aquesta súplica? Dóna l'esquena al seu poble perquè li ha estat infidel? Aquest Déu no existeix! +++ Déu, a qui no s’escapa cap crit de dolor, respon a l'oració del seu poble enviant el seu Fill com a salvador. Jesucrist és enviat per a treure el pecat, no ja solament del poble, sinó del món, de tota la humanitat.

els pagans envaeixen la vostra heretat i profanen el temple sant. Mireu, Déu meu, els pagans envaeixen la vostra heretat i profanen el temple sant. Han convertit Jerusalem en un camp de ruïnes.

Llencen als ocells per menjar els cadàvers dels vostres servents, donen a les bèsties ferotges la carn dels vostres fidels.

Als voltants de Jerusalem corre com aigua la sang, i ningú no enterra els morts.

Els nostres veïns ens escarneixen, som la burla dels pobles que ens envolten.

¿Sereu sempre tan sever, abrandat com un incendi? Fins quan, Senyor! ¿Sereu sempre tan sever, abrandat com un incendi?

No ens tingueu en compte les culpes passades, acolliu-nos per la vostra pietat, no trigueu més, que som orfes de tot.

Defenseu-nos, Déu, salvador nostre, per l’honor del vostre nom; allibereu-nos i perdoneu-nos els pecats per amor del vostre nom.

Per què han de dir els altres pobles: «¿On és el seu Déu?» Vós els demanareu comptes de la sang que han vessat.

Que arribi fins a vós el plany dels captius, i el vostre braç poderós alliberi els presos condemnats a mort.

Nosaltres, poble vostre, ovelles del vostre ramat, us donarem gràcies per sempre més; pregonarem les vostres lloances a cada generació.

«Déu meu, els pagans envaeixen la vostra heretat.» ● Una mentalitat pagana ha aparegut entre els cercles religiosos. El racionalisme s'ha infiltrat en la vostra Església. Es rebaixa l'autoritat, es minimitza el dogma, s'ignora la tradició, es desatén l'obediència. Tot queda racionalitzat, secularitzat, desmitificat. Visió secular de la creença religiosa. La raó per sobre de la fe. L'home per davant de Déu. Aquest és el perill del món religiós avui. Penetració pagana al santuari de Jerusalem. ● I aquest és el perill de la meva pròpia vida. Visc al mig d'aquest santuari, però també m'afecten ara aquests vents pagans que hi bufen. Tot el món pensa així, aquesta és la tendència moderna; Els assalts des de fora del santuari són més fàcils de rebutjar, perquè són reconeguts com a tals. En canvi, és molt més difícil resistir a la temptació sigil·losa des de dins, ja que, en principi, sembla innocent i amiga. ● Restaureu en la vostra Església, Senyor, la fermesa de la vostra revelació. Purifiqueu els nostres pensaments i enrobustiu les nostres creences. Netegeu el vostre santuari i santifiqueu la vostra ciutat. Feu que resplendeixi la fe dels creients amb el fulgor de la vostra veritat. Llavors “nosaltres, poble vostre, ovelles del vostre ramat, us donarem gràcies per sempre més; pregonarem les vostres lloances a cada generació."

Oh Déu, que ens vau donar Crist com a bon Pastor Oh Déu, que ens vau donar Crist com a bon Pastor. Enmig de les tribulacions d'aquest món volem sentir la seva presència entre nosaltres, a fi que puguem cantar les vostres lloances de generació en generació. Per Crist, Senyor nostre.