Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 12 de diciembre de 2016

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Advertisements

Ejercicio #15 1. I like science class because it is practical. 1. I like science class because it is practical. 2. I don’t like english, because it is.
Gustar con las clases Te gustaMe gusta Te gustanMe gustan No te gustaNo me gusta No te gustanNo me gustan.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Things to do before we start.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
La Fecha: Hoy es martes, 19 de agosto Tema: ¿De donde eres
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Preguntas y respuestas
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
Trabajo en parejas Read the following questions and jot down some ideas. Be prepared to share them with the class. 1.Where do you think Spanish ranks on.
Hello 4-d and teacher Carmen. I’m Lucy. IN SPAIN AND ARAGON.
Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto
Spanish Class Mrs. Rogers.
ESPAÑOL 2, el 7 de Septiembre
Spanish Class Mrs. Rogers.
Spanish Class Mrs. Rogers.
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 7 de diciembre de 2016
ESPAñol What do you know about Spanish?
Check that your essay has your name and period
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
MONTHS Miércoles 5 de octubre de 2016
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¿Qué haces en la escuela?
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Jueves, el 22 de septiembre
El 28 de Agosto Objetivos:
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 15 de noviembre de 2016
Jacksonville Commons Middle School
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin: Capitals 16 de noviembre de 2016
Greetings and Funcional phrases. 6 de septiembre del 2017
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Hoy es miercoles, el diez de agosto
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
ESPAñol What do you know about Spanish?
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
El país de México The country of Mexico.
Write in Spanish (See pag 96)
Mi día escolar Por: [Nombre y apellido] Hora de clase: [Primera, etc]
CLASSROOM ARTICLES EXCEPTIONS 15 de setiembre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
DUE NOW: What did you learn about las Fallas?
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Hoy es________, el ________ de _____ de ____________.
MONTHS Martes 4 de octubre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 19 de setiembre de 2016
Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 5 de diciembre de 2016
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
MONTHS Miércoles 7 de marzo de 2018
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Development of the concert programme
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Spanish Class Mrs. Rogers. La casa. 16 de octubre de 2017
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Spanish Class Mrs. Rogers. Paisaje: Landscape 12 de diciembre de 2016 Clase de español Jacksonville Commons Middle School Paisaje: Landscape 12 de diciembre de 2016

EQ: How are the key features to describe a Spanish speaking country? AGENDA: Review concepts students landscapes. Present new vocabulary Practice using the new vocabulary. Describe an image using the new terms. TAREA (homework) RETROALIMENTACIÓN (feedback)

5 1 3 4 2 6 En Latinoamérica hay… 1. selva 2. desierto 3. montañas 4.llanuras 5. río 6. volcanes 6

Hay cerros hills ¿Qué hay en los países de Latinoamérica? What is it in Latin America countries? Hay cerros hills

Hay valles valleys ¿Qué hay en los países de Latinoamérica? What is it in Latin America countries? Hay valles valleys

hay playas beaches ¿Qué hay en los países de Latinoamérica? What is it in Latin America countries? hay playas beaches

Hay altiplanos plateaus ¿Qué hay en los países de Latinoamérica? What is it in Latin America countries? Hay altiplanos plateaus

Hay pantanos swamps ¿Qué hay en los países de Latinoamérica? What is it in Latin America countries? Hay pantanos swamps

Hay arroyos streams ¿Qué hay en los países de Latinoamérica? What is it in Latin America countries? Hay arroyos streams

valle cerro altiplano playa pantano arroyo valle lago cerro playa Task 1: identify and name the different landscapes. valle lago cerro playa arroyo pantano altiplano valle cerro altiplano playa pantano arroyo

Revisar vocabulario valley lake hill beach stream swamp pleateu valle lago cerro playa arroyo pantano antiplano

Task 2: Describe what you see in the picture. Hay…

Task 2: Describe what you see in the picture. Hay…

Task 2: Describe what you see in the picture. Hay…

What are their main products? TAREA What are the main characteristics of latinamerican countries geography? List them What are their main products?

RETROALIMENTACIÓN What was the hardest and the easiest part of the class? Tell me one thing you learn today? Do you have any questions? Nos vemos (see you) mañana…

¡Excelente trabajo! ❝Language is the road map of a culture. It tells you where its people come from and where they are going.❞   ‒Rita Mae Brown