Figura ajaguda. H. Moore 1938.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ESCULTURA Segle XX. Obres Modernisme i simbolisme: Desconsol de Llimona Modernisme i simbolisme: Desconsol de Llimona Cubisme i expressionisme: El profeta.
Advertisements

La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
"No pot escollir príncep qui vessa sang“ (La pell del Brau 1960)
FIGURA AJAGUDA Henry Moore Escultura segle XX.
GASPARD MONGE GIRARD DESARGUES.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Monges de Sant Benet de Montserrat
Quan la natura s’expressa
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
Joan Puig i Ferreter.
Portada de Santa Maria de Ripoll
15 de l’any B Regina “El viatge” d’Eleni Karaindrou ens evoca la vida missionera, sempre en camí.
Oda a Guynemer ADRIÀ VELASCO SAURA.
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
STABILE-MOBILE Alexander Calder Escultura segle XX.
Quan la natura s’expressa
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
Religió i els déus romans
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
Tableau II Piet Mondrian
PROPIETATS PERIÒDIQUES DELS ELEMENTS
DONA II Williem de Kooning
Quan l’amor fa mal.
QÜESTIÓ NÚM. 14 Explica l’obra teatral de Josep Maria Benet i Jornet i la seua relació amb el món audiovisual.
EL DESCONSOL. Josep Llimona
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
TRES NUS EN EL BOSC Joaquim Sunyer.
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
D’ara endavant, ja no podem ser més esclaus del pecat, sinó
ELS PRIMERS FREDS Miquel Blay
BERNAT METGE.
5 ARTISTES DEL MAIL ART.
L’interrigatiu ON serveix per demanar un lloc i és invariable:
SORTIM A EXPLICAR MITES
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Dûna Petit i Júlia Cacho
L´assaig de postguerra
DRAMES RURALS DALTABAIX
El tapís de la creació Victor Navarro 2n ESO
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
PARC DEL LABERINT D’HORTA
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
El Pensador Auguste Rodin
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
EL TIMBALER DEL BRUC.
Grup: AIGUA DE PORCS! LA MEMÒRIA HISTÒRICA!.
Jonathan Rigol Eirena amo Endre Del Pino Juan Ambrosio
DONA II DE KOONING.
LA NARRATIVA DE LA POSTGUERRA
Tema 2. Representació de la Terra
EQUINOCCI DE PRIMAVERA 2012 A la Rovira Nova !!.
EL PRIMER MANAMENT MT, 22,
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Desconsol Josep Llimona.
Un animal en perill d’extinció
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
Proposta 8.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
Mercè Rodoreda ( ).
Aquesta és la llegenda de la vella de sant hilari
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
VICTOR CATALÀ.
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Transcripción de la presentación:

Figura ajaguda. H. Moore 1938

1.- Dades bàsiques Autor: Josep Llimona Cronologia: 1907 Títol: Desconsol Autor: Josep Llimona Cronologia: 1907 País: Catalunya Estil: Modernisme Material i tècnica: Marbre, talla Forma: ajaguda i exempta Ubicació original:Exposició Ubicació actual: MNAC

2.- Biografia Danaide. Rodin

5.- Relacions amb obres similars de l’autor Les primeres obres encara acadèmiques ens mostren una sèrie de personatges típics i històrics del país, com l’estàtua eqüestre de "Berenguer el Gran" (1888) i la "Modèstia" (1891). Ramon Berenguer III el Gran

Més tard, el seu estil deriva cap a uns models ja plenament modernistes amb influencies de Rodin i Meunier. Pertanyen a aquest període "La primera comunió“, “Sant Jordi" i "l'Idil·li". A partir de 1900 comença a esculpir els seus famosos nus femenins d’una gran elegància, suaument eròtics i tendrament malenconiosos que seguirà desenvolupant com un dels elements més destacats de la seva obra. L’any 1914 crea el seu impressionant "Crist ressuscitat" per a el Rosari monumental de Montserrat en col·laboració con Gaudí. Combina la tendresa i la força viril en obres com "l'Estudiant" una de les obres mestres de l’escultura catalana, en el monument al Doctor Robert (Plaça de Tetuàn de Barcelona) i també en l’estàtua eqüestre de Sant Jordi al Parc de Montjuïc de Barcelona. El geni de Llimona es va manifestar també en altres camps com la imatgeria funerària amb treballs com els panteons del cementiri del Sud-oest de Barcelona i els dels cementiris de Sitges i d’Arenys.

Nu Monument al doctor Robert

Cementiri d’Arenys

Cementiri de Sitges

3.- Descripció formal Descripció Iconografia Composició Línies compositives: La figura de la noia marca una forma de S sobre els graons sobre els quals reposa. Recursos tècnics

4.- Significat de l’obra Elements propis de l’estil Relació de la forma amb la funció Iconologia: La imatge del desconsol és una noia jove, nua i en una postura de màxim abatiment. El títol de l’escultura no és anecdòtic ni el tema tampoc. Des de la mort de la seva esposa, Mercè Benet, ocorreguda el 5 de març de 1901, quan tenia 33 anys i després de 10 anys de matrimoni, el dolor, la desesperació i la melangia dominaven la vida de Josep Llimona. Ni les seves fortes conviccions religioses ni la presència dels seus 8 fills distreien Llimona del seu estat d’ànim trist i abatut. Fruit d’aquesta situació és el nu femení, assajat per primera vegada en el Desconsol. Els nus de Llimona representen noies joves, amb una aura de castedat, puresa i serenor. Són nus místics i cristians. S’ha dit que la noia encarna la fugitiva joventut femenina; la dona envelleix però el marbre conserva per sempre l’esplendor del moment. Relació de l’obra amb l’època:

5.- Transcendència de l’obra.

1.- Dades bàsiques Autor: Henry Moore Cronologia: 1938 Títol: Figura ajaguda Autor: Henry Moore Cronologia: 1938 País: Anglaterra Estil: Biomorfisme Material i tècnica: pedra, talla Forma: ajaguda i exempta Ubicació original: Ubicació actual: Tate Gallery. Londres

2.- Biografia La família (1948-49)

3.- Descripció formal Descripció: Dona de pits prominents i de formes corbes que es recolza sobre el seu costat dret. El cap és molt petit en comparació amb el cos. El colze, el maluc i la part baixa de les cames toquen a terra mentre que la resta de les cames, amb els genolls flexionats, s’alcen enlaire. El tors i el ventre han estat substituïts per un espai buit que ocupa el lloc on trobaríem l’úter de la dona. Iconografia: És una representació de la mare protectora. Composició Línies compositives: Recursos tècnics

4.- Significat de l’obra Elements propis de l’estil Relació de la forma amb la funció Iconologia: A la Figura ajaguda, Moore usà un dels seus temes predilectes: la representació del concepte de “mare” com a refugi de les misèries d’aquest món i com a lloc on trobar la pau. Les formes rodones evoquen forces vitals, fructificadores, que simbolitzen la capacitat de la dona de desenvolupar dins seu una nova vida. L’espai buit sota els pits de la dona es converteix en la cavitat acollidora que convida al refugi. És una reflexió sobre la fertilitat. Es va inspirar en antics déus i deesses Relació de l’obra amb l’època:

Chac-Mool Venus

5.- Transcendència de l’obra.