Liquidació del Pressupost Exercici 2016

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 LA REFORMA DEL SECTOR PÚBLIC LOCAL JORNADA ORGANITZADA PER LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA Ponent: RAMON MASSAGUER I MELÉNDEZ Gerent Adjunt de Coordinació.
Advertisements

LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST 2012
Servei de Contractacions i Subministraments
Compte General 2009 Sabadell, maig de 2010.
Finançament i selecció
7 u n i t a t Els valors mobiliaris. La renda variable.
EL PRESSUPOST.
Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental
PRESSUPOST 2017.
Operacions de final d’exercici. Els comptes anuals
ANÀLISI ECONÒMICA-FINANCERA DEL SECTOR VITIVINÍCOLA Oriol Amat i Jordi Perramon Universitat Pompeu Fabra.
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
Diputació de Barcelona
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
COMPTES ANUALS EXERCICI 2014
Planificació financera
GESTIÓ ECONÒMICA i SAGA
CONVOCATÒRIES ACCD 2011.
AJUNTAMENT DE SANTA PERPÈTUA DE MOGODA
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
GUIA DE NORMATIVA BÀSICA DE TRIBUTACIÓ DE L’ADVOCAT
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Sessió de treball oberta
Sessió de treball oberta
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població:
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
Transposició de les directives a Catalunya
Circuit de gestió dels expedients del PROGRAMA DE CRÈDIT LOCAL 2018
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
INCORPORACIONS ROMANENTS GENÈRICS
PLA ECONÒMIC I FINANCER EINA CLAU GESTIÓ PÚBLICA
Circuit de gestió dels expedients de CAIXA DE CRÈDIT 2017
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
COMPTE GENERAL EXERCICI 2015
1 u n i t a t El Dret del Treball.
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
SESSIÓ INFORMATIVA OOFF i PRESSUPOST 2015
Guia per a la justificació de despeses de manteniment
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
Pressupost municipal 2017 Liquidació Figueres, març de 2018.
I CONGRÉS INTERNACIONAL DE RESPONSABLES DE RECURSOS HUMANS EMPRESA-ADMINISTRACIÓ PÚBLICA Girona, 3 de Febrer de 2011 MARC JURÍDIC LEGAL DE LES ADMINISTRACIONS.
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
Àrea d’Afers Acadèmics
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
Pla de pensions d’ocupació
Tema 5: Nombres naturals i enters
COMPTE GENERAL exercici 2011.
Com preparar una unitat per a l’avaluació
SCIENCE OF SYNTHESIS.
Pressupost General del Consell Comarcal del Maresme 2015 Desembre 2014.
Estatut d'autonomia de Catalunya
Xarxa de Custòdia del Territori
EL MARC CONCEPTUAL DE LA COMPTABILITAT
Pere Antoni Mas Cladera
CENTRE DE SERVEIS A LES ENTITATS · EL CÍRCOL
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
El currículum a l’educació primària
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
NORMALITZACIÓ COMPTABLE
Operacions de final d’exercici. Els comptes anuals.
Immobilitzat intangible
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
2012 COMPTE GENERAL Intervenció General.
Plenària del Patronat 6 de juny de 2019
Transcripción de la presentación:

Liquidació del Pressupost Exercici 2016 Intervenció de l'Ajuntament de Reus Abril de 2017 Liquidació del Pressupost Exercici 2016

Liquidació Pressupost exercici 2016 Índex Marc Normatiu Gestió dels crèdits de despesa Gestió dels ingressos Resultat pressupostari Romanent de Tresoreria Destí del Romanent de Tresoreria Ràtios legals Estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera Conclusions

Liquidació Pressupost exercici 2016 Marc normatiu La liquidació dels pressupostos de les Entitats locals han d’ajustar-se al que es preveu en matèria de Pressupostos i comptabilitat pública local en els següents textos legals i reglamentaris: Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals RD 500/90, Reial Decret 500/1990, pel que es desenvolupa el capítol I del títol VI de la Llei 39/88 reguladora de les hisendes locals, d’ara en endavant RD 500/90 Ordre EHA/1781/2013. de 20 de setembre, que aprova la Instrucció de comptabilitat d’administració local, model normal. Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s’aprova l’estructura dels pressupostos de les entitats locals. Les disposicions aplicables a les entitats locals derivades de la Llei Orgànica 2/2012, d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera i del RD 1463/2007 de 2 de novembre pel que s’aprova el Reglament general d’estabilitat pressupostària, en la seva aplicació a les entitats locals. Les Bases d’execució del Pressupost de l’exercici 2016 i la LPGE de 2016

Liquidació Pressupost exercici 2016 Gestió dels crèdits de despesa (I)

Liquidació Pressupost exercici 2016 Gestió dels crèdits de despesa (II)

Liquidació Pressupost exercici 2016 Gestió dels crèdits de despesa (III)

Liquidació Pressupost exercici 2016 Gestió dels Ingressos (I)

Liquidació Pressupost exercici 2016 Gestió dels Ingressos (II)

Liquidació Pressupost exercici 2015 Gestió dels ingressos (III)

Liquidació Pressupost exercici 2016 Resultat Pressupostari

Liquidació Pressupost exercici 2016 Romanent de Tresoreria (I)

Liquidació Pressupost exercici 2016 Romanent de Tresoreria (II) S’han tingut en compte en el càlcul del romanent les provisions per drets de difícil cobrament segons els criteris fixats a l’art. 103 RD 500/1990, en atenció a l’antiguitat i la naturalesa del dèbit, tot seguint estrictament els mateixos criteris recomanats per la nota informativa de data 30 de gener de 2017 publicada per la Direcció General de Política Financera i Assegurances, amb el següent detall: Exercici Criteris art. 193.bis TRLRHL Criteris aplicats 2011 i anteriors 75% (2011) i 100% (2010 i anteriors) 100% 2012 75% 2013 50% 90% 2014 25% 60% 2015 30% 2016 0% 10%

Liquidació Pressupost exercici 2016 Romanent de Tresoreria (III) Destí del Romanent de Tresoreria: D’acord amb el que disposa la Llei Orgànica 2/2012, d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera (LOEPSF), estableix al seu article 32 que el superàvit pressupostari que eventualment presenti una entitat que pertanyi al sector d’administracions públiques es destinarà a reduir l’endeutament net. Cal considerar que no es troba en vigor la LPGE de 2017 que pugui eventualment incorporar la possibilitat d’executar inversions financerament sostenibles, per tant, caldrà esperar a que la LPGE de 2017, o altre norma amb caràcter exprés, tingui a bé possibilitar destinar el superàvit pressupostari al previst a la DA 6ª de la LOEPSF, en els termes previstos també a la DA 16ª al text refós de la LRHL, en què es defineix el concepte d’inversió financerament sostenible.

Liquidació Pressupost exercici 2016 Ràtios legals Les ràtios legals previstes a l’art. 53 del TRLRHL presenten els següents valors: Ràtio Legal d’endeutament 2015 2014 Ingressos ordinaris consolidats (Cap. I a V) 282.065.081,81 286.006.994,89 Deute viu a 31 -12-2015 159.178.161,26 209.082.799,39 Ràtio legal d’endeutament a 31/12 56,43% 73,10% Ràtio legal d’estalvi net 2016 Ingressos ordinaris ajustats (Cap. I a V) – (A) 99.903.082,75 103.369.531,14 Capítols I, II i IV despeses (B) 81.363.578,37 80.917.571,42 Anualitat teòrica d'amortització (C) 14.745.991,00 14.986.321,00 Estalvi net (A-B-C) 3.793.513,38 7.465.638,99 Ràtio legal d'estalvi net a 31/12 +3,80% +7,22%

Liquidació Pressupost exercici 2016 Conclusions  La liquidació del Pressupost presenta romanent de tresoreria positiu, per tant, no es fa necessari aplicar les mesures correctores previstes a l’article 193 del RDL 2/2004 TRLRHL.  Caldrà respectar les previsions de la LOEPSF pel que fa al destí del romanent de tresoreria.  La ràtio legal d’estalvi i la ràtio legal d'endeutament es troben dins els marges fixats a l'art. 53 del TRLRHL. Es compleixen els principis d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.  No existeixen despeses pendents d'aplicar al pressupost a 31 de desembre de 2016.