CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Konpetentziak eta Curriculuma J.M. Goñi  Haizerik gabe ez dago mugitzerik.  Baina haizea egonez gero nahi den tokira joan daiteke nora joan nahi.
Advertisements

KONPETENTZIAK LANTZEN URRETXU IKASTOLA Formazio-saioa Urtarrilak
ATAZAK “Egoera problematikoa irtenbideratzeari begira dagoen jardueren multzoa, testuinguru batean zehaztatuta, beren amaieran ikasleek ekoizpen nabarmena.
ZATIKIAK: SARRERA DBH 1. Esanahia eta adierazpena Zenbakitzailea: Zenbat zati hartu ditugun adierazten du. Izendatzailea: Osoa zenbat zatitan banatu dugun.
Test honetan, lau galdera erantzungo dituzu.
OINARRIZKO ZEHAR-KONPETENTZIAK: NOLA IRAKATSI ETA EBALUATU
EHULKU (galderak nola egin)
HIGIDURA.
TEKNOLOGIA INFORMATIKOA
Aurrekontua: zer pentsatua ematen duen zenbaki labirintua
Haur Hezkuntzaren eta Lehen Hezkuntzaren programa eta metodologia
AZUKREA.
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Bikoteka Irakurtzen Irakurketa konpetentzia hobetzeko
Paula, Maider eta Maialen
Kulturartekotasuna Mintegia, B06 Zaratamoko Berritzegunea,
JESUSEK ESATEN ETA EGITEN DUENA
MEKANIKA KLASIKOAREN OINARRIAK
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
IKASKETA KOOPERATIBOA
EKI GURASOENTZAKO AURKEZPENA
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
BITARTEKARITZA.
2. LAN EGITEKO MODU EZBERDINAK - DEFINIZIOAK - EZAUGARRIAK ZEHAZTU
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
EDUKIAK 0. FITXA TEKNIKOA ATZERRIAN IZANDAKO ESPERIENTZIAK
Aizea Arrien Barrenetxea
Leire Zallo eta Edurne Zallo.
IZEN SINTAGMA 2019/01/17.
Beritzegune Nagusia / Arloak
ERRONKARIKO NIZek IKASLEENTZAT SORTUTAKO 2014ko BISITA EGITARAUA
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
ZITOESKELETOA Paul Gómez Jáuregui.
Gaztelaniazko diferente izenondoa ez da beti desberdintasuna adierazteko erabiltzen (eta distinto, diverso sinonimoak ere ez). EHULKUren aholkua (Desberdin.
Konpetentzien araberako
SALMOAREKIN OTOITZEAN
TOMAS AQUINOKOA: IZATEAREN GAINEKO TEORIA.
TERMODINAMIKA I: KONTZEPTU OROKORRAK LEHEN PRINTZIPIOA
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
Higidura, Ibilbidea eta Desplazamendua
PLATON: FILOSOFIA PRAKTIKOA ETIKA ETA POLITIKA.
ERRIBOSOMAK Paul Isasi.
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
ZELULA AMAK.
Komunikazioaren elementuak
Ataza: Industria Iraultza
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
FISIKA.
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
GURASO ESKOLA 2014/2015.
EDUKIAK 0. FITXA TEKNIKOA ATZERRIAN IZANDAKO ESPERIENTZIAK
Ahoko zitostatikoak: zer jakin beharko genuke
DEBAKO ETA ITZIARKO AUZO KONPOSTAJEA
DBH 2 5. UD:HIRIEN SUSPERRALDIA
HIZKUNTZEN PORTFOLIO EUROPARRA SAIAKUNTZA ALDIA
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
Denak barne hartzen dituen eskola. Eskola Inklusiboa
“Humek amets dogmatikotik esnatu ninduen”
Egileak: Julen, Borja eta
GALAXIAK.
URAK KUTSATUTA DAUDE!!! Garbi ibili eta ez bota zikinik!
Objektu teknologiko bat aztertzea
MATERIALISMO DIALEKTIKO EDO HISTORIKOA
ikasturteko HEZIKETA PREMIA BEREZIKO AHOLKULARIAK
FILOSOFIAren HISTORIA
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Transcripción de la presentación:

CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009 Arazo-egoerak

Gauza bera al da arazo-egoera kontzeptua guztiontzat? ZALANTZA: Gauza bera al da arazo-egoera kontzeptua guztiontzat?  

DEFINIZIOA: Egoera konplexua edo arazo-egoera testuinguruan kokatutako informazio multzoa da; aldez aurretik erantzuna bistakoa ez duen ataza jakin bat egiteko erabili behar dena. (Roegiers, X. 2003) “Egoera da ikaskuntzaren oinarria eta funtsezko osagaia. Testuingururik gabeko diziplina-edukiak irakastetik (esaterako, Erromatar Inperioa, zatikiak batzea, Europako ibaiak, e.a.), egoerak eta egoera-familiak sistematikoki lantzea —non ikasleek erantzuna eraikiko duten— lehenesten duen irakaskuntza-sistemara igarotzea funtsezko aldaketa paradigmatikoa da.” (Jonnaert, Ph. beste zenbaiten artean, 2007)

DEFINIZIOA: TESTUINGURUA ARAZO-EGOERA PRODUKTUA

ARAZO-EGOEREN EZAUGARRIAK Testuinguruan kokatuta dago –non, nola, zergatik…- Egoera konplexua da. Hainbat eduki mobilizatzea eskatzen du. Arazo bat planteatzen du eta erantzuna eman behar zaio. Ikasleak egin beharreko ataza jakin bat proposatzen du, argi eta garbi identifikatzen dena: problema bat ebaztea, arte-ekoizpen bat edo objektu erabilgarri bat sortzea, jarduera-plan bat diseinatzea …

ARAZO-EGOEREN ZEREGINA IKASTE PROZESUAN Gure bizitzan aurre egin behar izaten diegu askotariko egoera eta arazoei eta horiek ez daude “diziplinetan multzokatuta”. Konpetentzien bidezko hezkuntzan ezinbestekoa da ikasleek arazo-egoera esanguratsuak ebazteko konpetentzia garatzea. Irakasteko prozesuek lagundu behar dute ezagutzak “integratzen” eta ezagutza horiek egoera berrietan aplikatzen.

ARAZO-EGOEREN ZEREGINA IKASTE PROZESUAN Ikaskuntzaren aurretik unitate didaktikoaren bultzatzaile gisa, eduki berriak sartzeko, ikasleei ikasketan aurrera egiten laguntzeko. Ikaskuntzaren ostean, ikasleek garatu eta bereganatu dituzten edukiak ebaluatzeko funtzioa dute, beti ere garatzen diren konpetentzien arabera.

ARAZO-EGOERAREN DISEINUA. GURE EREDUA Testuingurua: norbanakoak bere burua kokatu behar duen ingurunea edo egoera deskribatzen du. Arazoa: testuinguru horretan sortua, eta problema horri erantzuna eman behar zaio. Xedea: Proposamenaren zertarakoa zehazten du. Helburuak: ondoren garatuko diren unitate didaktikoaren helburuak (oinarrizko zeharkako konpetentziak barne). Ataza: espero den produktua. Jarraibideak: lan-kontsignak.

Ondorio gisa… Arazo-egoera bat sortuko dugu?