Himne al Senyor rei V. 1 : Comença segons la fórmula clàssica convidant a la lloança i enunciant-ne el motiu. V. 2 : Les victòries de Déu són accions.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

L'estructura dialogada d'aquest salm sembla indicar que els pelegrins el cantaven en forma coral, durant la marxa cap a Jerusalem. Un to de serena.
Aquest salm rememora el trasllat de l’Arca de l’Aliança al mont Sió (2Sa 6,12-19). Les dues parts que l’integren es corresponen en perfecte paral·lelisme.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
En aquest bell poema s'expressen eloqüentment els sentiments dels israelites deportats a Babilònia: + La profunda nostàlgia que experimentaven en.
CORAL DEL PARE CLARET.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
Les dues parts que componen aquest salm corresponen a altres tants moments d'una solemne acció litúrgica. La primera (vv. 1-7) és un cant processional.
VI. L’Esperit Sant i l’Església
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
● Aquest salm és un himne de lloança al Senyor, que va establir el seu tron a Sió per revelar-se a Israel com a Rei just i poderós (vv. 1-4). ● La.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
El to d'aquest poema reflecteix eloqüentment la situació espiritual dels israelites al final de l'exili. ▬ L'edicte de Cir (538 aC), que va autoritzar.
El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v. 3), en aquell.
Aquest himne és una invitació a celebrar l’omnipotència de la Paraula de Déu, manifestada en la creació del món (vv. 1-9), i a reconèixer el designi.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
Les dues parts que componen aquest salm corresponen a altres tants moments d'una solemne acció litúrgica. La primera (vv. 1-7) és un cant processional.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
La Bíblia, font de valors humans i socials
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Vivim-la amb el sacerdot
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
Himno al Señor rey V. 1: Comienza según la fórmula clásica invitando a la alabanza y enunciando el motivo. V. 2: Las victorias de Dios son acciones.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Himne al Senyor rei V. 1 : Comença segons la fórmula clàssica convidant a la lloança i enunciant-ne el motiu. V. 2 : Les victòries de Déu són accions salvadores en la història: el braç de Déu es manifesta amb poder irresistible. I la victòria, guanyada per salvar un poble escollit, és revelació per a totes les nacions; perquè és una victòria justa, és a dir, salvadora de l'oprimit i desvalgut. V. 3 : Aquesta victòria històrica no és un fet particular, sinó un punt en una línia coherent d'amor: el Senyor és fidel a si mateix, recorda la seva fidelitat. El seu amor per Israel és revelació per a tot el món. VV. 4-6: Segona estrofa: intermedi orquestral amb aclamacions del poble al Senyor Rei. VV. 7-8 : En la tercera estrofa la naturalesa és convidada a la lloança. VV. 8-9 : El salm culmina amb la vinguda del Senyor a establir el seu regne a la terra: un regne de justícia i de rectitud.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS No oblidem mai que el sentit original dels salms és aquell volgut i pregat pel poble d'Israel. Aquest és un "salm del regne": una vegada a l'any, a la festa de les Tendes (que recordava els quaranta anys de l'Èxode d'Israel, peregrinant pel desert). A Jerusalem, aquesta festa popular no es notava solament al temple, lloc de culte, sinó en tota la ciutat, ja que es construïen "tendes" amb brancatges pertot arreu... Jerusalem festejava "el seu rei". I l'originalitat admirable d'aquest poble és que aquest "rei" no era un home (ja que la dinastia davídica havia desaparegut feia llarg temps), sinó Déu en persona. Aquest salm és una invitació a la festa que culminava en una enorme "ovació" real: "Déu regna!", "Aclameu el vostre rei, el Senyor!” 2. AMB JESÚS Havent llegit el salm en el seu sentit "literal", tal com Israel el llegia, és necessari, en un segon temps, llegir-lo a la llum de l'"esdeveniment Jesucrist"... Recitar-lo en nom de Jesucrist i amb els seus sentiments, que després aplicava a la seva missió en els designis del Pare. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Anem, no dubtem. Deixem-nos "convidar" a la festa! Anem! Traguem tots els instruments, trompetes, botzines, guitarres, panderetes, flautes... I les nostres veus i aplaudiments. Hi ha persones que s'escandalitzen per l'"alegria" i el "soroll" que fan els nois d'avui en les seves festes? Hi ha un temps per a l'oració silenciosa. Sí. Hi ha un temps per a la meditació i l'oració íntima. Sí. Però també hi ha un temps per a l'oració d'aclamació.

Canteu al Senyor un càntic nou: ha fet obres prodigioses, la seva dreta i el seu braç sagrat han sortit victoriosos.

El Senyor ha revelat la seva ajuda, i els pobles contemplen la salvació. L’ha mogut l’amor que ell guarda fidelment a la casa d’Israel.

Tothom ha vist, d’un cap a l’altre de la terra, la salvació del nostre Déu. Aclameu el Senyor, arreu de la terra, esclateu en cants i en crits d’alegria.

Canteu al Senyor les vostres melodies, canteu-les al so de les cítares; aclameu el rei, que és el Senyor, amb trompetes i tocs de corn.

Bramula el mar amb tot el que s’hi mou, el món i tots els qui l’habiten; tots els rius aplaudeixen i aclamen les muntanyes, en veure que ve el Senyor a judicar la terra.

Judicarà tot el món amb justícia, tots els pobles amb raó.

CÀNTIC DE VICTÒRIA EI Senyor ha revelat la seva ajuda, i els pobles contemplen la salvació. Crec en la vostra victòria, Senyor, com si ja hagués arribat, i lluito en el camp de batalla com si calgués guanyar-la amb el vostre poder i el meu esforç al costat vostre. Aquesta és la paradoxa de la meva vida: a vegades tensió, i sempre certesa. Vós heu proclamat la vostra victòria davant el món sencer, i jo crec en la vostra paraula amb confiança absoluta, contra tot atac i tot dubte. Vós sou el Senyor, i vostra és la victòria. Tanmateix, Senyor, la vostra victòria tan anunciada no es deixa veure encara, i la meva fe està a prova. Aquest és el meu turment. Proclamo la victòria amb els llavis i lluito amb les mans perquè vingui. Celebro el triomf i m'esforço perquè succeeixi. Crec en el futur i suo en el present. Em complac quan penso en l‘últim dia i em poso a tremolar quan m'enfronto a la tasca del dia d'avui. Sé que pertanyo a un exèrcit victoriós, que al final acabarà per derrotar tota oposició i conquerir tot el món. Enrobustiu la meva fe i obriu els meus ulls per fer-me veure que la vostra victòria ja ha arribat, encara que quedi velada sota aparences humils que oculten la glòria de tota realitat celestial mentre continuem a la terra. Mentrestant, gaudeixo veient en somni i profecia la victòria final que tota la terra us tornarà a vós que la vau crear. Llavors tothom ho veurà i tothom entendrà; la humanitat s'unirà, i tots els homes reconeixeran la vostra majestat i acceptaran el vostre amor. Aquell dia és ja meu, Senyor, en fe i esperança. Tothom ha vist, d’un cap a l’altre de la terra, la salvació del nostre Déu.

Pare ple d'amor, que atorgàreu la vostra misericòrdia i la vostra fidelitat en favor de la casa d'Israel, fent meravelles i donant-li la salvació, feu que sapiguem cantar i tocar en honor vostre, i reveleu també a les nacions la vostra justícia, perquè us aclamin com a Rei i Senyor d’un cap a l’altre de la terra. Per Crist. Senyor nostre. Amén.